Gå til innhold

Er jeg feit? HJELP MEG!!


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altså, DET er slikt man risikerer når man spør på et forum. Jeg sier ikke at det er ok, men når man spør om slike ting er det alltid noen som sier rett ut hva de mener. Jeg synes ikke at Sandra Linnea er feit og når det kommer til om man er i form eller ikke så kan jeg ikke si noe om det utifra bilder, man kan være tynn som en påle og i dårlig form, man kan være normal-slank og dårlig i form og man kan være overvektig, men i god form. Hvis målet til Sandra er å se ut som fitnessutøver er det en liten vei dit, men jeg synes kroppen din er fin. Og det er ikke noe galt med den, jeg hadde glatt byttet min kropp mot din ;)

Det viktigste arbeidet ifh til din kropp er å finne ut hvordan du kan lære deg å like deg selv. Akseptere at du faktisk er fin og mest sannsynlig er det flere som synes det ;)

Du har mye å være stolt over Sandra, ikke tenk negativt om deg selv. Ikke verd det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spør jeg. Er det slik at det bare er lov til å komme med komplimenter? Du spør etter folks mening, og da må du nesten forvente at noen kommer med sin ærlige mening. Om du liker det eller ikke.

Når det er sagt. Du er laaaaangt ifra feit.

Så klart skal folk få lov til å komme med sin mening, men det Shahin skrev syntes jeg var drøyt.. Hovedsaken til hvorfor jeg la ut denne tråden var for å se hvordan andre folk så på meg, for det eneste jeg ser er ei feit jente! Det er min mening i hvert fall, og jeg må få lov til å reagere når folk skriver slikt på tråden min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart skal folk få lov til å komme med sin mening, men det Shahin skrev syntes jeg var drøyt.. Hovedsaken til hvorfor jeg la ut denne tråden var for å se hvordan andre folk så på meg, for det eneste jeg ser er ei feit jente! Det er min mening i hvert fall, og jeg må få lov til å reagere når folk skriver slikt på tråden min:)

Bakdeler med forum vet du ;) Man kan ikke forhåndsbestemme hva folk kommer til å skrive, på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med selvbildet, men merker at styrketreningen hjelper veldig! Føler på en måte at jeg har litt mer kontroll over kroppen min, og jeg digger at det er mindre som "henger og slenger", selvom jeg såklart skulle ønske jeg så slankere ut. Men poenget er at styrketrening, og trening generelt gir meg bedre selvtillit og mestringsfølelse :-) Og nei, jeg synes ikke du er feit. Men 13-1400 kalorier om dagen er altfor lite. Dog, hadde du levd på dette over tid hadde du fort blitt veldig undervektig.. Lett å feilberegne kaloriinntak, og kalorier forbrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! Gjerne post hvordan de tre øktene i uka ser ut! Hadde også vært kult om du klarte å notere ned alt du spiser/drikker i løpet av én dag, også mengden da..

Din BMI er:

24.17

Normal vekt

vet at det ikke alltid er nok å bare høre at man ikke er feit. Men her regnet jeg ut BMIen for deg, og den viser at du absolutt ikke er feit. Neste vektklase klassifiseres heller ikke som feit. Hvis du lurer på hvor mye du måtte veid for at BMIen skulle vist fedme er det 82kg.

Uansett kult at du har kommet deg til forumet, tolker det som du har vilje til å jobbe! Her kan du sanke mye motivasjon og hjelp! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sandra :)

Husk at den "feitfølelsen" ofte stammer innenfra.. Det viktigste for deg nå er å få et godt (enda bedre) forhold til trening uavhengig av synlige resultater på kroppen. Det som står mellom linjene her er altså mestringsfølelse når det kommer til selve treningen isolert fra "det perfekte ytre".

Sett deg konkrete mål med treningen; f.eks "jeg skal klare å løpe 5 km på under en halvtime", "jeg skal klare å ta én hangup før en viss tid". På den måten vil treningen din alltid ha positive sider ved seg, nettopp fordi du vil se progresjon på det feltet når treningsmengden og programmet blir fulgt (du finner mange gode her på bloggen).

Å slanke seg består av så mange komponenter (mat, hverdag, stress, lite søvn, PMS for å nevne noen). Trening er mye lettere å forholde seg til fordi om du spiser "for mye" en helg så vil du fortsatt løpe/løfte like bra på mandagen.

Jeg snakker av egne erfaringer. Jeg har alltid drømt om en kropp som Cameron Diaz eller Adriana Lima. Med sånne mål vil en alltid føle at man mislykkes... Det siste halvåret gjorde jeg nettopp det som jeg sa til deg, september 2011: "Gi blanke i Diaz, jeg skal bli god til å løpe" Jeg har havnet sist på 60 meteren og alskens løpetester hele livet, og hvem var det vel ikke som lå i tet på treningslaget på onsdag!? Det ville jeg aldri trodd om noen sa det om et halvt år siden... Nok om meg!

Poenget er; med en sånn innstilling til trening vil du føle mestring på et felt som for det første vil gi deg glede, du vil etter en stund føle du har ervervet deg en hobby/livsstil og på toppen av det hele ( som betyr noe for deg) ; det vil gi synlige resultater etter en stund. Fordelen er at du ikke fra dag til dag fokuserer på kroppens utseende, men hva den kan utrette.

Mye tekst dette her, men jeg kjente meg igjen i (deler av) det du skrev og har fått en åpenbaring nå dette siste halvåret. Trening er blitt en livsstil. Ønsker deg masse lykke til!

Og, herrejesus; du er IKKE feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting som funker så er det styrketrening, Og når jeg mener styrketrening så mener jeg å presse seg så det griner i alle øvelser og ikke føre en samtale med en annen person når man trener. Nedgang i vekt på styrketrening kan jeg ikke garantere deg, det er opp til deg selv. Men er det en ting jeg kan garantere deg med styrketrening så er det ny kroppsfasong over tid. Få hjelp av en veileder der du trener og få deg et spesifikt mål som du forteller til hun/han som skal hjelpe deg. Nei du er ikke feit :)

man kan helt fint gå ned i vekt med styrketrening. NOK proteiner og kcal underskudd så går det så det griner det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter.

Jeg vet så inderlig godt hvordan det føles å være i dine sko. Å slite med selvbildet uansett hvordan man ser ut er jammen ikke lett. Ingenting noen sier kan forandre på dette utenom deg selv. tro meg,jeg har vært der og er i en liten grad der ennå,etter årevis med spisevegring og opp og ned i vekt.

Du skal ivertfall vite ,selv om det har ingenting for seg at jeg sier det,at du er ikke feit på noen måte;) Du ser flott ut! Om du vil trene for å se enda bedre ut er opptil deg selv. Du finner mye info her inne på fitnessbloggen som kan gjøre deg kunsnkapsrik innen kosthold og trening og det kan du nå langt med:D

Du må ivertfall ikke henge deg opp i vekta! Prøv å heller få en oversikt over hva du spiser og hvor mye du bør spise og få kontroll,dette hjelper så utrolig mye! Spesielt på oss som sliter eller har slitt med spiseforstyrrelser:)

Når det gjelder selvtillit og måten du ser deg selv så kan jeg ivertfall si at trening øker selvtilliten og psyken forbedres,så ingen grunn til å utsette treninga:DDD Man skal trene og spise sunt uansett,tykk eller tynn,det er samma det,for uansett har man godt av sunn mat og trening:) Bare prøv å hev deg over det negative her,det er ikke verdt det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs i hvilken sammenheng du ser det! Du er ikke i form, men du er ikke fet heller, så om du vil bli "fit" så må du ta av deg et par kg!

Det var voldsomt så folk reagerer på dette innlegget. Spør du etter andre folk sin meining må du tåle å få eit ærleg svar og. Om du kun er ute etter positive tilbakemeldingar så ser eg ikkje poenget med tråden.

Per min definisjon kan eg vere einig i at du ikkje er "fit". Han skriv samtidig at du ikkje er feit. Eg ser difor ikkje grunnen til å reagere på den måten, det blir berre dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo det som er bakdelen med å legge ut bilder på et forum. Jeg har jo gjort det samme og må ærlig innrømme at jeg vil bli lei meg hvis noen sier at de mener jeg er feit, i mine øyne er jeg nemlig ikke feit (og det har krevd mange år å innse!), jeg er ikke fit, men jeg er ikke feit. Hvis jeg spør "synes dere jeg er feit?" og noen sier at jeg er chubby så kan jeg ikke gå hen og gråte, for det er deres mening (og i mitt tilfelle ville jeg vært enig med vedkommende) og det er det jeg risikerer å få som svar når jeg selv legger ut det spørsmålet OG bilder.

Jeg synes ikke egentlig at trådstarter kvalifiseres som chubby en gang, hun har jo en kjempepen kropp. Men vi har alle ulike preferanser og må ta høyde for slike svar i et åpent forum.

Men igjen, Sandra, du er pen! Bare sånn du vet det. Se deg i speilet og se at du er pen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem mot trådstarter, men når du legger ut bilder av deg selv sånn så legger du opp til det selv. Folk har forskjellig smak, han syns hun var "chubby", og det må han få lov til. Hun la ut bilde så da får hun tåle å ta i mot kritikk, om hun ikke tåler det kunne hun latt være. Vil understreke at jeg ikke er enig med ham!

Vetu,det er faktisk slik at dette er noe alle her tydeligvis er klar over at "ber man om det må en tåle det" men når trådstarter legger frem et sårbart innlegg de rhun beskriver de tingen hun gjør ang psyken osv,så synes jeg faktisk ikke denne du får tåle det greia gjelder,da man bør bruke skjønn å tenke seg litt om asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetu,det er faktisk slik at dette er noe alle her tydeligvis er klar over at "ber man om det må en tåle det" men når trådstarter legger frem et sårbart innlegg de rhun beskriver de tingen hun gjør ang psyken osv,så synes jeg faktisk ikke denne du får tåle det greia gjelder,da man bør bruke skjønn å tenke seg litt om asså!

Om du sliter psykisk med kroppsbilde og selvtilitt burde du selv ha skjønn nok til å IKKE legge ut bilder av deg selv. Dette er fisking. Sliter selv med kroppsbilde pga langvarig spiseforstyrrelser, derfor er jeg forsiktig med hva jeg legger ut og deler her. HUN har selv ANSVAR for egen kropp og eget sinn. I min mening var dette tåpelig gjort av henne om sliter såpass mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetu,det er faktisk slik at dette er noe alle her tydeligvis er klar over at "ber man om det må en tåle det" men når trådstarter legger frem et sårbart innlegg de rhun beskriver de tingen hun gjør ang psyken osv,så synes jeg faktisk ikke denne du får tåle det greia gjelder,da man bør bruke skjønn å tenke seg litt om asså!

Hvis hun ikke var ute etter ærlige meninger, kunne hun ha endret tittelen til "fortell meg at jeg ikke er feit". Hun bør også tenke over konsekvensene av å legge ut bilder på nett om hun ikke har psyken til å motta eventuell kritikk også. I mine øyne var uansett ikke det innlegget der "kritikk", men hans ærlige mening. Jenta er ikke feit, og det tror jeg hun selv vet innerst inne. Om hun opprikitg hadde ment hun var feit, ville hun kanskje ikke lagt ut bildene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...