Gå til innhold

Er jeg feit? HJELP MEG!!


Anbefalte innlegg

Gjest Widding

Nej, du e ikkje feit(pr normal definisjon), men det ser ut så du har et veldig tenkende(analyserende) sinn.

Du analysere muligens setningen over akkurat nå, om hva er "normal definisjon" osv osv..

Mine tips bler;

-Finn ein treningsform du LIKER og som du vil kunne se progresjon i. Er dette marathon, styrketrening, crossfit, kampsport eller whatever er det samme f. Bare gjør noe kontinuerlig og frekvent(ofte).

-Ikkje tenk så mye, bare ha det gøy :)

-Les mye konstruktiv ang. kosthold og trening

-Slapp av :) de fleste e i samme båt som deg(og meg). Usikker på kropp, ofte ikkje fornøyd eingang, men de fleste e bare media manipulerte så faen. Om noen tror at pga de ikkje har sixpack så vil livskvaliteten bli redusert e de lost.. me har bare fucka perspektiv på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nej, du e ikkje feit(pr normal definisjon), men det ser ut så du har et veldig tenkende(analyserende) sinn.

Du analysere muligens setningen over akkurat nå, om hva er "normal definisjon" osv osv..

Mine tips bler;

-Finn ein treningsform du LIKER og som du vil kunne se progresjon i. Er dette marathon, styrketrening, crossfit, kampsport eller whatever er det samme f. Bare gjør noe kontinuerlig og frekvent(ofte).

-Ikkje tenk så mye, bare ha det gøy :)

-Les mye konstruktiv ang. kosthold og trening

-Slapp av :) de fleste e i samme båt som deg(og meg). Usikker på kropp, ofte ikkje fornøyd eingang, men de fleste e bare media manipulerte så faen. Om noen tror at pga de ikkje har sixpack så vil livskvaliteten bli redusert e de lost.. me har bare fucka perspektiv på ting.

Takk for det. stemmer det du sier! er ganske tenkende av meg angående min kropp og hvordan jeg skal klare å forbedre den til det bedre :)

Etter denne tråden har jeg faktisk fått et annet perspektiv :) Takk for råd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å være realistisk når hun legger dette ut som dette enn å lyve å si at hun ikke er FIT eller hva? men det skal jo ikke mye til for å få fremgang med dette:p hun er jo tross alt ikke feit.

Styrketrening, kardio + riktig kosthold er det jeg anbefaler :D

Tilslutt ikke stress ta deg god tid :) planlegg og tenk langsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har pratet med en dyktig PT nå og fått skreddersydd styrkeprogram med 3 splitt som jeg begynner med til neste uke! :) Har gått igjennom de ukjente øvelsene for å få inn teknikken. Gleder meg allerede og har skikkelig motivasjon for å få dette til! :)

Har langsiktige og kortsiktige mål, men disse holder jeg for meg selv til jeg har nådd de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pratet med en dyktig PT nå og fått skreddersydd styrkeprogram med 3 splitt som jeg begynner med til neste uke! :) Har gått igjennom de ukjente øvelsene for å få inn teknikken. Gleder meg allerede og har skikkelig motivasjon for å få dette til! :)

Har langsiktige og kortsiktige mål, men disse holder jeg for meg selv til jeg har nådd de :)

Dette høres bra :D fortell gjerne hvordan programmet er og kostholdet :)

Tilslutt start med å legg ut video av teknikken din så folk her på fitnessbloggen kan gi tips (mange dyktige her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

kjør på med crossfit siden du allerede går på det. det funker fett =D

Jeg har hellet byttet ut saltimer med 3-splitt program! :)

skal begynne å øke vektene betraktelig etter hvert (siden tungstyrke er best), men vil komme godt inn i øvelsene så alt blir gjort ordentlig! :) Basisøvelsene som har innspillet, ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har noen spørsmål angående kropp og kosthold til dere!

Jeg er ei jente på 18 år, er 1.64 M høy og veier mellom 65-66 kg. Det skal sies at jeg har endel muskler i underkroppen! Per dagsdato trenger jeg kun 3 ganger i uken grunnet mye skolegang (trener crossfit, corebar og egentrening)..

Er jeg feit, veier jeg mye syntes du? Sliter veldig med selvbilde og selvtillit!

Har veid opp imot 80 kg på det verste, og da trente jeg håndball 2 ganger i uken, men spiste deretter (veldig mye, ikke ofte og heller ikke spesielt sunt).

Har også blitt mobbet opp igjennom årene som har preget livskvaliteten min tidligere, og jeg tar fort til meg negative kommentarer. Så jeg har gått ned 15-14 kg på 2 år. Har ikke trent meg spesielt ned, men livsstilsendring hjalp med annen mat, vennekrets og begynne på videregående skole.

Benene mine er mest muskler, armene er ok, men så kommer skrekkområdet til oss jenter, mage/hofte og rygg. Hoftene mine skiller seg ut i forhold til resten av kroppen, har du noen tips for å trene bort dette? Er ikke veldig glad i mølla, så trener heller kondisjon på annet vis.

Åssen frokost, lunsj og kvelds spiser du? Jeg spiser hver 2-3 time, går aldri mer enn 4 timer mellom hvert måltid (mellommåltid kan være fra en frukt, liten 0.00% yogurt eller mandler), men vekten står fremdeles stille, ELLER går opp. Det eneste jeg ikke er fornøyd med kroppen min er magen/hoftene og ryggen. Føler det ødelegger!

Har du noen tips? :) Håper virkelig du har noen motiverende ord som kanskje vil få meg til å få et annet syn på kroppen min..

Legger til to bilder:

417465_2909676815050_1054482826_32790365_1833744393_n.jpg

417465_2909677135058_1054482826_32790366_1475102508_n.jpg

Nei, du er ikke feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ihvertfall nydelig ut på bildet ditt! Regner med at du er flott i virkeligheten også. Når det kommer til selvfølelse anbefaler jeg alle bøkene av Mia Törnblom. Det lureste jeg har gjort da det gjelder småspising og endring av kosthold er å kjøpe nøtter og tørket frukt istede for godteri og sukkerfri drops. Og å drikke mye vann. Hoodia Gordonii, som er et kosttilskudd (afrikansk kaktus eller noe sånn) hjelper bra mot søtsug. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...