Gå til innhold

Du vet du er treningsnarkoman når....


Linn Cesilie Tovås

Anbefalte innlegg

Haha jeg tenkte på å lage en tilsvarende tråd for to dager siden. Da var det en fyr som kom inn på gymmet og startet med knebøy. Deretter gikk han over til skråbenk. Det første jeg tenkte var; "Han der bruker sikkert RYP-treningsprogram". Og ganske riktig, han fortsatte med roing, arnold press, biceps curl, triceps nedtrekk og mage. Så gikk han hjem.

Så jeg vet at jeg er treningsnarkoman i og med at jeg kan forutsi hvilke øvelser andre på gymmet skal gjøre :eek:

Der er vi to!! hehe.. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjelper ikke med sunn kropp og vekt, om hodet ikke er med,- og siden mange av forumets deltagere er såpass unge, tror jeg det er vanskelig og se at man kan være syk når man "bare prøver og leve så sundt som mulig".....

Og joda, i samfunnet er det mange som sliter pga skole, jobb osv,- og de jeg har lest innlegg fra som "har slitt" med spiseforstyrrelser kan vel faktisk diskuteres om de bare har hoppet fra en spiseforstyrrelse til en annen. Mens andre igjen er har et mer "fornuftig" forhold til kropp og helse. Det ER faktisk et KRAFTIG varseltegn at trening og diett/mat prioriteres foran venners/families alvorlig sykdom/dødsfall, eller bare det at man ikke "Har tid" til og stille opp for venner som har opplevd noe som for DE er veldig trist/dramatisk (kan være så lite som et brudd med kjæresten, at hunden døde eller at moren er syk)...Har man ikke tid til slike ting fordi "trening og helse" må prioriteres, og/eller man ikke greier og gjøred edt uten og få dårlig samvittighet for å skippe trening,- da ER man psyk, og jeg vil tro man trenger hjelp for og få et normalt liv...

Det er sikkert ikke gøy og høre at man KAN være syk, når man bare er optatta v msukler og andre "fysiske sunnhetsteng",- men det er jo akkurat det samme en anorektiker gjør, bare på en litt annen måte..Kontroll, slank og sunn og vakker....

Jeg har vel aldri sagt at det ikke er viktig om hode ikke er med. Men det er faktisk bedre (for både hode og kropp) om en av delene ikke er syke. I behandling av spiseforstyrrelse fokuseres det på å få en normal vekt, særlig for anorektikere. Grunnen er at hjernen da henger bedre med, og at det er lettere å bearbeide de spiseforstyrrede tankene.

Når det er sagt, så er jeg helt enig i deg at mange går fra en spisefortyrrelse til en annen "obsessiv" sykdom - og det er helt klart urovekkende.

Dog blir det kanskje litt OT å diskutere det her. Opprett gjerne en ny tråd om dette er noe som opptar deg, så kan vi diskutere der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHHAHAHHA, jeg elsker når folk blir sur :D bare når jeg tar opp tunfisken for å irritere meg på skolekamerater :)

Når jeg kom hjem i Jula etter å ha vært et semester borte var noe av det første lillebroren min sa til meg. " Æsj nå er tunfisken tilbake". Jeg måtte jo kjøpe meg tunfisk for å være hjemme i jula og det falt ikke like godt i smak hos alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du er den første til å melde deg frivillig til å hjelpe andre med å flytte - Hvis de lover at du får løfte alle de tyngste tingene.

Når du unner deg en sjelden tur på byen, og blander vodkaen med proteinpulver!

Når du har månedens "godmat dag", tar en bit av sjokoladen, og får så dårlig samvittighet at du kaster resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når nachspiel'et er over, du fortsatt er gira og tenker "nå kunne jeg tenkt meg ei treningsøkt!"

* Når du for en gangs skyld blir med på en fest, og når de andre ber deg om å se hvor mye du tar i benk i fylla unnskylder du deg med at det vil gå utover brysttreningen neste dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Når du tar ned en papir-eske fra øverste hylle på kopirommet (selv om det er plenty lenger ned), løfter den ned med høyre hånd for så å sette den opp igjen og ta den ned med venstre sånn at det blir "jevnt".

-Når noe skal feires på jobben og den som kjøper kake tar med en 4 pk youplait dobbel 0% "sånn at du også kan kose deg litt".

-Når du smiler til ELIXIA-skiltet når du kjører forbi på vei til jobb og tenker "bare 9 timer til nå, så..."

-Når du har FB som startside i stedet for intranettsiden på jobben, og håper at ingen oppdager det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at en del folk snakker om å blande proteinpulver i øl og forskjellige ting som virker udigg, men jeg prøvde noe spennende med proteinpulver for en stund siden. Jeg tok bussen til sentrum for å kjøpe en bøtte proteinpulver, men jeg misse bussen hjem så måtte vente 30 min på neste. Så siden det var sommer gikk jeg å kjøpte meg en soft is mens jeg ventet. Så da jeg satt meg ned på benken med isen i hånda, så jeg ned på bøtta å tenkte " kanskje dette er digg". Så da brukte jeg proteinpulver som sjokoladestrøsel på isen min, det var ganske digg og jeg bruker fortsatt å kose meg med vaniljeis med sjokoladeproteinpulver i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

- Når du har fått foreldrene dine til å ringe deg for å spørre om en matvare er "bra" eller "dårlig" :p

(Ekte ost vs revet/topping osv :p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Hvor er det man ringer å spør om sånt? :huh:

Mamma ringer meg :p Hvertfall hvis hun står i butikken å skal lage taco/pizza osv å vil kjøpe ferdig revet ost :p De som det står "revet" eller "topping" på er jo faktisk ikke ost :p Så etter jeg forklarte ost vs "ost" til henne så har hun begynnt å ringe hvis det er to typer av "samme produkt" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...