Gå til innhold

Nenne87

Medlemmer
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Takk for svar:) Da blir det å prøve kreatin.. Gleder meg til å se om jeg får noen effekt av det:)
  2. Jeg har trent styrke i godt over et år nå, og leser meg frem til at kreatin kan være på tide å prøve ut. Men så er jeg usikker på hvordan det fungerer i forhold til målet mitt om lavere fettprosent. Den er i dag på 27%, så jeg har litt å ta av kan man si;) Derfor lurer jeg på om noen vil fortelle litt om hvordan kreatin påvirker målet mitt. At jeg kan øke i vekt er jeg klar over og så lenge det blir mer muskler og mindre fett er jeg fornøyd. Kanskje noen har erfaringer med bruk av kreatin samtidig som man "slanker" seg?
  3. Nenne87

    Fettforbrennende kondisjonstrening. Tips?

    Det høres for meg fornuftig ut å starte der. Jeg mener jeg leste i forbinnelse med 4x4 intervaller at det går helt fint å starte med bare å gå også Poenge er vel at man skal jobbe i 4 min der man blir sliten, og så ha 3 min aktiv pause.
  4. Nenne87

    Treningsprogram for viderkommen nybegynner?

    Takk for tipset:) Skal titte litt på loggene til disse jentene. 5x5 har jeg tenkt litt på, så kanskje jeg rett om slett skal prøve det. Har i hvertfall bestemt meg for å terpe på teknikken og riktig utførelse av knebøy fremover.
  5. Nenne87

    Gode tips til omega3 kapsler?

    Jeg er veldig glad i BioQ og har dette stående i et glass forran meg, tar trana og svelger så fort jeg kan og før jeg rekker å legge fra meg skjea har BioQen allerede tatt bort transmaken. Går fort i svinga, men det fuker for meg i hvertfall. Utrolig hvor fort jeg ble vant med å ta den fordømte trana:) Kanskje det kan hjelpe deg også??
  6. Nenne87

    Treningsprogram for viderkommen nybegynner?

    Er nok helt sant at man ikke trenger et program, men jeg er avhengig av å ha noe målrettet å jobbe mot, og helst noe jeg vet fungerer sånn at jeg ikke ender opp ala bra overkropp og fyrstikkben:whistle:
  7. Nenne87

    Treningsprogram for viderkommen nybegynner?

    Den skal jeg lese gjennom å se om jeg blir noe klokere av:) Takk(y)
  8. Nenne87

    Treningsprogram for viderkommen nybegynner?

    Ja, hadde det enda vært bilde av meg;) Men desverre ikke helt der enda. Bildet er av Vanessa Tib, og jeg er enig i at den dama har en utrolig fin rygg, så det er et veldig motiverende bilde..
  9. Nenne87

    Fettforbrennende kondisjonstrening. Tips?

    Det Asle skriver føler jeg er veldig viktig å ha i bakhodet! Jeg prioriterer først og fremst de 3 øktene med styrke jeg skal ha hver uke, og for å la kroppen hvile mest mulig så blir det som regel ikke alt for mye kardio, men de dagene jeg kjører 4x4 gjør jeg det ganske enkelt. Har ikke tenkt på pulsklokke i starten, kjører 4x4 bare ved å følge pusten (blir jo ikke helt perfekt utført på denne måten, men som sagt føler jeg at jeg klarer å løpe litt fortere eller litt lengere fra gang til gang). Jeg starter med å gå 10 min, litt rask gange så jeg kjenner at jeg blir varm og pulsen stiger. Så løper jeg så sakte at jeg er sikker på at jeg klarer å holde ut i 4 min, også går jeg de 3 minuttene i et tempo som jeg kunne klart å snakke uten å anstrenge meg for mye, merker fort hvordan kroppen jobber og hvor sakte/fort jeg må gå/løpe for å klare å gjennomføre:) Altså: 10 min rask gange. 4 min rolig jogg, 3 min gange i snakketempo, gjenta til du har gjennomført 4 økter med jogging. Jeg gjennomfører 4x4 ute, og det er utrolig inspirerende å løpe samme veien hver gang, for da er jeg tydelig hvor mye lenger distanse jeg legger bak meg for hver gang:D Jeg føler uansett at det viktigste er å få gjennomført å kjenne på gleden ved å mestre i starten, så kan man heller tenke på pulsklokke etter hvert om man vil:) Flytsonen er helt fantastisk! Føler at jeg er lett som en fjær:happy: Husk at dette er min tilnærming til 4x4, men håper det kan inspirere til å komme igang, og at jeg klarte å gjøre det forstålig:)
  10. Hei:) Jeg er ei jente på 25år som så smått har begynt å drømme om bikinifitness 2013 (om det blir noe til neste år). Jeg har trent styrke regelmessig i 11mnd og fulgt RYP's grunnprogram. Nå føler jeg at tiden er inne for noe nytt. Jeg er forøvrig ca 15kg for tung til mine 180cm, så målet i tiden fremover er å øke noe i muskelmasse (merk, jeg vet at det er vanskelig å bygge mye muskler på kaloriunderskudd) og samtidig gå ned 0,5 til 1kg i uka. Har til nå funnet en balanse på ca 800kcal underskudd om dagen og synes dette fungerer fint pr. dags dato(y) Spørsmålet mitt er om noen kan komme med tips om gode ferdigoppsatte treningsprogrammer som jeg kan begynne med nå? Som kanskje også gir et godt grunnlag for en eventuell konkuranseform om et års tid. Tenker i første omgang å bruke tiden frem til jul på å komme så langt som mulig på vei, så tar jeg stilling til veien videre derifra:) Hadde vært morsomt å få til noen chins og dips etter hvert også
  11. Nenne87

    Fettforbrennende kondisjonstrening. Tips?

    4x4 intervaller har jeg prøvd, og med et utgangspunkt der jeg ikke kunne fordra aktiviteter som inneholdt noe som helst jogging/løping, så har jeg opplevd den utrolig gode følelsen av å mestre dette. Har til tider oppnådd det man gjerne kaller flyt-sonen, et eksempel der du ofte kan oppleve dette er når du gjør noe som er så morsomt/interessant at du glemmer tiden, det kan gå timer selv om du føler at det bare har gått noen minutter. Litt satt på spissen, men håper du forsto hva jeg mente. Jeg går og løper om hverandre, men gleder meg til å kunne jogge/løpe:) Anbefaler deg i hvertfall å prøve 4x4 intervallene for å finne ut om det er noe for deg:) Kan også utføres på sykkel.
  12. Nenne87

    Fettforbrennende kondisjonstrening. Tips?

    Har hørt mye bra om Gerilja kardio fra flere kanter. Ta en titt på denne siden:) Har ikke fått testet det selv enda, men det ligger inne i planen å finne ut om det er så bra som jeg har hørt/lest..
  13. Nenne87

    Den store periodisk faste-tråden

    Finnes det en hel bok om dette temaet?? Den handler vel mest om hva som skjer i kroppen eller? Jeg har spist etter PF i nesten en måned nå, første måltid 12.00 siste 20.00, synes det er ganske simpelt å følge og jeg kan bare komme med godord i forhold til å dråppe frokost:) Eller har jeg misforstått og trodd at dette er enklere enn det skal være? Har ikke lest så grundig om dette ettersom jeg fort oppfatta at det er en måte å spise på og ikke en vidunderkur, men i gjengjeld spiser jeg nok mindre nå en på vanlig kosthold! Blir så fryktelig sultet ett par timer etter frokost, nesten så jeg tror jeg kommer til å dø hvis jeg ikke får dytta noe i trynet.. Nå er jeg kun sulten akkurat når jeg står opp, men det gir seg etter 5 min:D
  14. Det var det jeg hadde en mistanke om.. Men da blir det en shake på meg:) Takk for svar!! Må bare slenge med en liten statusrapport for at noen kanskje kan finne litt motivasjon:) Grua meg noe fryktelig til å begi meg ut på PSMF i går fordi jeg har gått på tilnærmet 0 karbo før, og da ble jeg veldig kvalm, sliten og fikk kraftig hodepine. Men dagen i går og idag har vært en fryd.. Humør og energi er på topp og sult og søtsug er under kontroll, har heller ikke vært noe særlig kvalm bortsett fra når jeg tenker på å spise mer kjøtt akkurat idag.. Håper dette blir bedre i morgen:)
  15. Har et lite spørsmål i forhold til bcaa. Jeg er på andre dag av PSMF idag og kjenner at matlysten er helt på bunn, og finnes ikke sulten. Så tanken på å spise mer kjøtt idag gir meg nesten brekkninger;) Derfor lurer jeg på om jeg kan ta bcaa for å fylle opp mengden protein som mangler? (ca 15g protein her altså). Også lurer jeg på sånn i forhold til videre om det spiller none rolle om jeg bruker bcaa for å fylle på når jeg ikke orker kjøtt? Evt hvor mye av proteinbene som kan komme fra bcaa?
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her