Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Hvordan er det mulig å ha positiv energibalanse med et gjennomsnitt inntak på 1250kcal om dagen? Min BMR er på 1800 kcal iflg div kalkulatorer på nettet, og med en hard styrkeøkt om dagen burde jeg vær minimum 1000 kcal i minus hver dag.

Som sagt for lav fettprosent er ikke ekstremdiett det beste alternativet. Og hva forskjellig internett kalulatorer forteller deg sier meg lite. Hvor mye veier du, hva er høyden din, og hvor aktiv er du ? Hva jobber du med f.eks? Går du på skole? Sitter du mye i ro på fritiden eller er du veldig aktiv etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som sagt for lav fettprosent er ikke ekstremdiett det beste alternativet. Og hva forskjellig internett kalulatorer forteller deg sier meg lite. Hvor mye veier du, hva er høyden din, og hvor aktiv er du ? Hva jobber du med f.eks? Går du på skole? Sitter du mye i ro på fritiden eller er du veldig aktiv etc

Hva vil du anbefale for lav fettprosent? Sitter stort sett stille utenom trening pga skole, ca 75kg og gjennomsnittlig høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du anbefale for lav fettprosent? Sitter stort sett stille utenom trening pga skole, ca 75kg og gjennomsnittlig høy.

Jeg ville startet på 1800 på hviledager og 2100 på treningsdager. Trent fullkropp 3 ganger i uken, og lagt inn noen korte kardio økter ( 30 - 40 min ) i form av både høy intensitet og steady state. Av de kaloriene burde du ha 2,5 g protein per kg LBM. Du må også være tolmodig det tar tid, og for de fleste er det ikke en lineær prosess. Det kan fort gå 2 uker før man ser drop i målingene.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville startet på 1800 på hviledager og 2100 på treningsdager. Trent fullkropp 3 ganger i uken, og lagt inn noen korte kardio økter ( 30 - 40 min ) i form av både høy intensitet og steady state. Av de kaloriene burde du ha 2,5 g protein per kg LBM. Du må også være tolmodig det tar tid, og for de fleste er det ikke en lineær prosess. Det kan fort gå 2 uker før man ser drop i målingene.

:)

Liker å trene styrke hver dag, men tar intensiteten etter dagsformen. Er ikke helt nybegynner på styrken (2.5xkroppsvekt i mark feks) så vet ca hva kroppen liker der. Men vil du anbefale 2100 kcal på alle dager da? Høres veldig mye ut, mer enn hva jeg spiser når jeg ikke er på diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å trene styrke hver dag, men tar intensiteten etter dagsformen. Er ikke helt nybegynner på styrken (2.5xkroppsvekt i mark feks) så vet ca hva kroppen liker der. Men vil du anbefale 2100 kcal på alle dager da? Høres veldig mye ut, mer enn hva jeg spiser når jeg ikke er på diett.

Nei jeg anbefaler det på treningsdager, og at du trener 3 ganger i uken fullkropp. Så det blir 1800 4 ganger i uken 2100 3 ganger i uken.

edit: om du trener veldig mye og spiser veldig lite, høres det ikke helt ut som du vet hva kroppen din liker. Kroppen hater underskudd f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville startet på 1800 på hviledager og 2100 på treningsdager. Trent fullkropp 3 ganger i uken, og lagt inn noen korte kardio økter ( 30 - 40 min ) i form av både høy intensitet og steady state. Av de kaloriene burde du ha 2,5 g protein per kg LBM. Du må også være tolmodig det tar tid, og for de fleste er det ikke en lineær prosess. Det kan fort gå 2 uker før man ser drop i målingene.

:)

Jeg kjører ca det samme. 1400 på hviledager og 2300 på treningsdager. 3x i uka, MEN.. jeg kjører bare gjennom kroppen en gang i uka, altså:

man: mark + chins + evt tricepsetensions (bare fordi jeg liker den)

ons: benk, dips og diamond push-ups

fre: bøy og overheadpress + evt legger ..

Tror du jeg får MYE dårligere resultater enn jeg hadde kjørt fullkropp HVER gang? Har kjrt knallhardt en god periode nå, og tenkte heller å roe ned litt, og la kroppen hente seg inn igjen. Har en mistanke om at den ikke har vært i nærheten av å gjøre det før. Men det blir jo ikke lange treningsøkter ut av dette :p Nå kjører jeg jeg rimelig tung og hvilr 2-5 min mellom set'a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører ca det samme. 1400 på hviledager og 2300 på treningsdager. 3x i uka, MEN.. jeg kjører bare gjennom kroppen en gang i uka, altså:

man: mark + chins + evt tricepsetensions (bare fordi jeg liker den)

ons: benk, dips og diamond push-ups

fre: bøy og overheadpress + evt legger ..

Tror du jeg får MYE dårligere resultater enn jeg hadde kjørt fullkropp HVER gang? Har kjrt knallhardt en god periode nå, og tenkte heller å roe ned litt, og la kroppen hente seg inn igjen. Har en mistanke om at den ikke har vært i nærheten av å gjøre det før. Men det blir jo ikke lange treningsøkter ut av dette :p Nå kjører jeg jeg rimelig tung og hvilr 2-5 min mellom set'a.

Du må ikke knuse kroppen vær gang du er på trening. Men jeg har lite peiling på treningsopplegg.Følger slavisk retningslinjene til børge i det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har et lite problem. Jeg er som regel åpen for å prøve nye ting når det kommer til trening, dietter osv men har muligens gått inn i dette med litt negativ innstilling. Prove me otherwise!

Høyde 1.85, vekt 94kg. BF ca 20%.

Dag 5 med PF/leangains for meg. Spiser det samme som før (forklarer under) - trøkka inn i 3 måltider spredt utover 8 timer.

Treningsmengde og fysisk aktivitet generelt har ikke endret seg, noe som gjør meg skeptisk til å fortsette med dette.

Vekten har ikke engang rørt seg. Jeg har lenge holdt på med trening og det rundt det, så har dannet meg et greit bilde av hvordan min egen kropp fungerer. Var arbeidsledig en god stund og gikk opp en del uønsket vekt som MÅ bort. Jeg startet i ny jobb for 8 uker siden, og endret med det kosthold og trening for å være litt mer hardcore igjen. Jeg spiste som vanlig, ca. hver 3. time, inkl. frokost.

Jeg gikk stabilt ned 0,8kg-1,3kg i uka.

Kan dette rett og slett ha stagnert, er det derfor jeg er i tvil på om PF'en funker eller ikke? Tar det tid for kroppen å venne seg til? Mer enn 5 dager, isåfall? Er jeg rett og slett utålmodig?

Eksempler på kosthold FØR pf:

0800: Havregryn + Proteinshake (myse) + 5g kreatin monohydrat + 10g bcaa + vitaminer + fiskeolje

11:00: Tunfisksalat

14:30: Mager kesam + 200g kyllingfilet

15:10 (20min pre-wo): 5gkreatin monohydrat + 10g bcaa

17:20 (post-wo): 1 banan + proteinshake (myse) + 5g kreatin monohydrat + 10g bcaa

18:30: 200g random kjøtt/fugl/fisk + broccoli + fiskeolje

22:30: kasein-shake + ZMA + sengetid!

(nøyaktig macros er vel ikke nødvendig da dette faktisk shredda vekt som bare f.)

---

Eksempler på kosthold PÅ pf:

08:00: 5g kreatin monohydrat + 10g bcaa + fiskeolje (skal jeg droppe dette? Kan da umulig han noe negativt å si for faste-effekten)

12:00: 200g kylling/fisk + broccoli + bittelitt ris eller potet + proteinshake (myse) + kreatin + bcaa + vitaminer + fiskeolje

14:30: samme som over + mager kesam (en boks)

15:10 (20min pre-wo): 5g kreatin monohydrat + 10g bcaa

17:20 (post-wo): 1 banan + proteinshake (myse) + 5g kreatin monohydrat + 10g bcaa

18:30: 300g random kjøtt/fugl/fisk + broccoli + sopp + ris/potet

Jeg har hittil trent hver dag, styrke + lett cardio, samme som før PF.

Jeg heller mot at det ikke er verdt det. Jeg har generelt mindre energi, treningen suger og jeg går ikke ned i vekt. Hjelp? For lite karbo på PF? Skjønner null. Har også lest at dette skal være mest effektiv på de under typ 12% bf. Kanskje jeg rett og slett burde drøye litt?

Tanker og inspill, plxty!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt at du brenner av så mye fett nå at du binder vann, ha litt tålmodighet. Dessuten kcal inn+ mer kcal ut = vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produseres det mer insulin til måltid etter faste enn normalt?

Jeg lurer fordi jeg fastet for første gang fredag 20.00 til lørdag 14.30, og etter første måltid måtte jeg ta ca 3 ganger så mye insulin (ja, jeg har diabetes), for å få ned blodsukkeret til normal verdi, som jeg vanligvis måtte tatt. Det kan ha vært "tilfeldig" (mange andre faktorer som spiller inn også), men hvis det ovennevnte er tilfellet hadde det vært kjekt å vite om det. Har for øvrig lest at diabetikere ikke anbefales periodisk faste, men FUCK THAT :mad: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geezez fuarking christ, om dere ikke ser store hopp på vekten etter noen få dager på diett så virker det ikke? Jeg har en ting å si: LOOOOOOOL

Troll hardere da, det er tydelig at jeg faktisk spør om hjelp og om jeg evt. gjør noe feil og bare vil ha et par kommentarer om det ser greit ut. "Store hopp" var det vel aldri snakk om, heller det at vekten stabilt har gått ned såpass lenge og plutselig stagnert etter påbegynt PF. Så, l2read LOOOOL sjæl osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom du spiser det samme som før, carloz, så tipper jeg det er væskebalansen i kroppen som lurer deg litt. Å bytte måltidsmønster kan kødde litt med vannet. Om noe så har faste vist seg å kunne øke forbrenningen din litt, så det er ingen grunn til å tro at PF "ikke funker" ennå så lenge du spiser like mange kalorier som før. Hvis du synes det er praktisk å spise på denne måten, så kjør på – det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 ganger så mye insulin som ved samme karbohydratdose ellers eller 3 ganger som ved et måltid av mindre størrelse?
3 ganger så mye insulin som ved samme karbohydratdose ellers. Nå ser det imidlertid ut til at det har jevnet seg ut. Må ha vært no muffins første dagen. Ellers takk :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen innspill på dietten min

Basic: jente 26 år, 74 kg, 175 cm

Trener styrke 5-6 økter i uken, cardio intervaller 1-2 etter styrkeøktene

Kroppsfett 20%

muskelmasse 33 kg

Hvileforbrenning i følge inbody 1654

Begynte pf med 1900 kcal, men gikk bare opp i vekt!

Typisk dag for meg nå ca 1400 kcal

Frokost;) kaffe

M1 250 gram torsk , 150 gram mager cc og grønnsaker (200 gram brokkoli)

M2 300 gram cc

Et 1 banan

M3 60 gram ris, 150 gram kylling, litt kesam og grønnsaker

Jeg varierer endel på maten (karbodeig,egg, laks osv)men skjeldent mer karbs!

+ glutamin, multivitamin og mineraler, bcaa, omega 3 , cla

Har generellt en passe aktiv hverdag!

Begynte på pf med 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...