Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei egentlig ikke.

Melken hadde stått to timer ca i bagen, kan være det, eller så spiste jeg noe rå brokkoli for første gang.

Er strengt talt ganske mye det kan være, men tviler på det er melken med mindre du ikke drikker melk til vanlig og har reagert på det tidligere. Du får bare prøve på det samme igjen, og kutte ut varene enkeltvis til du finner synderen dersom det gjentar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

" Mastering Temperance

I am no stranger to higher frequencies of training for muscle hypertrophy and strength, and have had moderate success with them in the past.

For example, using a technique called synaptic facilitation while training for a one-arm chin many years ago, I increased my chin-ups from a measly 8 reps to 20 reps in a relatively short time span, and later, to 5-6 reps with an additional 100 lbs attached around my waist. The template, partially inspired by some of Pavel Tsatsouline's work b10.jpg, had me chinning 3 times per day, 5 times per week in addition to performing weighted chins on the two weight training sessions I did during the week.

However, such success was the exception rather than the norm. On other occasions, while weight training 4 to 6 times per week I would always end up overtrained sooner or later.

This was due to my foolish ignorance of one key factor that needs to be thoroughly controlled when training with high frequency: intensity. (A quick note: intensity is often defined as using heavy weights (85-100% of your one-rep max) but in this case I am referring to the perceived exertion of the set. You might catch me using the term interchangeably, which is why I wanted to make that clear.)

Being a student of Stuart McRobert's workir?t=httpwwwleanga-20&l=as2&o=1&a=9963916368(see this post for more, book recommendations at the bottom), I am inclined to exert maximal effort on every set. Almost every set I’ve performed in the gym in the past five years has been taken to failure. Only when convinced that another rep would be impossible to perform without failure, or by severely compromising form, would I rack the weight.

Such high intensity takes a toll on your muscles and central nervous system, which is why it is best used sparingly and in the context of low volume and frequency. Lifts and muscle groups are trained no more than once weekly. I have found this to be a very productive form of training, especially when considering the time invested versus the reward gained.

However, on my past excursions into higher frequencies of training, 4 times per week or more, I would often bring the same balls-to-the-wall-mentality with me. Needless to say, I didn't last long on such a strenuous regimen and I would scurry back to the comfort of my old training regimen. Ironically, I have created many high frequency routines, and successfully coached clients on them. I just never had much success with them in my training (I talked about the paradoxical nature of coaching others and coaching yourself in this post, #2. Being Impatient/doing stupid shit).

In order to make high frequency training work, I would need to master my temperance: the art of holding back. This has been a great challenge, but one I needed to attempt after coming to the realization that I hadn't broken any personal records in the last 18 months. Clearly, going into the gym with the attitude that I need to set a new PR every single workout wasn't working."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke nr to tilbake på pf. Har det så travelt for tiden så all matpreppen og tid avsatt til å spise 6 måltider passet meg dårlig. Og heldigvis funker pf utrolig bra for meg. To store måltider og en shake eller et lite måltid til. Passer på å få i meg alle kalorier og makroer jeg skal ha i et 8-9 timers spisevindu (13-22/14-22). Trener vanligvis etter at jeg har brutt fasten men noen ganger blir det en økt om morgenen også. Da tar jeg bcaa og det funker helt fint. Har gitt meg masse ekstra motivasjon da jeg kan variere kostholdet litt mer på pf. Men jeg må telle kalorier når jeg spiser på denne måten. :thumbsup: Fett ned og styrke opp i denne perioden. Så I like it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) vet ikke om det er blitt tatt opp, men liten tid til å lese gjennom hele tråden...

jeg spiser etter pf, liker å trene før første måltid og klarer til å nå å time treningen og maten, men i morgen må jeg opp tidligere enn jeg pleier og vil gjerne ta en intervalløkt. Jeg vet det er viktig å få seg skikkelig mat etter styrketrening, evt bcaa hvis det er lenger til første måltid, men hvordan er dette med løping, trengs noe av dette etter cardioøkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt med ditta her, det kan vere farlig. Tenk på blodsukkeret!

VG Nett - Gir muslimer informasjon om faste-farer - Nyheter innenriks

" - Ofte ser man folk med innvandrerbakgrunn ikke får den informasjonen de trenger. Dermed forstår de ikke hvilke konsekvenser fasting kan ha for blodsukkeret og hvilke andre komplikasjoner det kan medføre"

.... dææh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei folkens!:D

si jeg trener klokken 08.00, ferdig ca 9.00. spiser jo vanligvis første måltid i 12-tiden, men tenker det kanskje er en ide å få i seg noe før den tid når man har trent? tanker rundt dette? tips? tar jo bcaa, men næring rett etter trening er jo viktig har jeg fått inntrykk av! mulig dette er tatt opp før, men jeg orket faktisk ikke bla gjennom 38 sider(tilgi meg..:whistling: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har dere tips til kaloririke ettertreningsmåltider eller andre måltider generelt på periodisk faste? Trives veldig godt med det spise men jeg har litt problemer med å finne kaloririke billige måltider som jeg kan ha med på skole jobb o.l jeg er 198 cm høy, trener styrke 3 ggr i uka, 2 ganger lett kardio.. på ikke-styrkedager skal jeg ha 2600 kcal og på styrkedager skal jeg ha 3600. Har dere noen tips? Trenger litt budsjett mat også.

Idag bruker jeg ting som :

Whey-80

Mandler

Musli Frukt frokostblanding.

Selolje

bananer

havregryn.

Ekstra lett melk.

Er det noen som har noen tips? Er det en fordel å spise som leangaings sier (60%) av kcal som etter-treningsmåltidet? Spiser vanligvis fra 12-18. Skal jo ikke være noe problem å få i seg nok kcal men bare lurer på om det er noen studenter osv som har tips til billige og bra produkter for en som er litt på "farta" :)

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...