Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kunne ikke vært mer enig. PF fungerer utmerket for meg også. Har faktisk ikke sultfølelse før det har gått 16-17 timer. Å når jeg først spiser så blir det store fine måltider som holder en mett lenge og holder søtsuget unna.

Kan jo ikke ha utskeielser før kl 1200 og etter kl 2000 og mellom det så er man jo mett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siser mitt første måltid kl.10 og min siste kl.20

spiseramme på 10 timer, inneholder 6 måltider, spiser hver 2.time. total .ca2000-2400 kcal.

hva skal jeg kalle dette? er det en form for periodisk faste? eller bare hyppige måltider fordelt på 10 timer?!

flott med en tilbakemelding =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siser mitt første måltid kl.10 og min siste kl.20

spiseramme på 10 timer, inneholder 6 måltider, spiser hver 2.time. total .ca2000-2400 kcal.

hva skal jeg kalle dette? er det en form for periodisk faste? eller bare hyppige måltider fordelt på 10 timer?!

flott med en tilbakemelding =)

Kall det et kosthold som fungerer for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt småflau når jeg trekker opp en kilotung matpakke på skolen en god stund etter at alle andre har spist sin ett-knekkebrød-med-salami-på-lunsj,

Idet alle stirrer; røys deg opp, skrik ut: EPIC MEAL TIME..

eller

Si til folk at du spiser dette HVERT måltid, og alikevel går ned i vekt :D

Sistnevnte er en stor favoritt blandt bedrevitere som nekter å tro at frokost ikke passer for alle ;)

Kjetil, jeg tror jeg elsker deg litt for PF-entusiasmen din, for alt av informasjon og linker til artikler du deler og for å ha åpnet øynene mine for dette :D

Ohsnap. Frierier.. Damn you Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i PT-samling med Idrettshøyskolen og har i dag hatt om kosthold. Trenger litt hjelp her….

Det er virkelig ikke meningen å henge ut noen men jeg blir veldig usikker på om jeg kan ha misforstått noe.

Foredragsholderen vår er ernæringsfysiolog og jobber med overvektige.

I dag sa hun at hun anbefaler sine pasienter å spise frokost i tillegg til å spise lite og ofte. Jeg spurte selvsagt hvorfor. Hun svarte at ”Forskning viser at det er mest gunstig å spise en frokost da sjansen for å overspiste blir mindre enn om man ”sparer” seg til senere". Altså for å unngå overspising og ”fysenhet”. Hun sa videre at det var for å få i gang forbrenningen (da holdt jeg på å falle av stolen).

Jeg er en periodisk faster og trives med det. Skjønner selvsagt at dette ikke passer alle men jeg trodde vi alle var enige om at det er det gamle myter som sier at vi må spise frokost og spise ofte og lite.

Da lurer jeg på....kan det være forskning som viser til at det for overvektige kan være gunstig å spise frokost, og spise ofte og lite utover dagen? Kanskje for en slags opplærende effekt og kontroll?

Hun frarådet i tillegg til å bruke Cocosa…sa faktisk at det var kvakksalveri å anbefale det…Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Fastet så intenst i dag at klokken var plutselig halv 4, å enda hadde jeg ikke spist frokosten min som jeg skulle spise klokken 12:p Fy meg! Godt at samboeren lagte kyllingkjøttboller med fullkorn spagetti til middag til meg når jeg kom hjem fra trening:) Snill mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spist etter PF i 2 uker, og har hatt mitt siste måltid mellom 21 og 22, og første måltid mellom 11.30 og 12.30 hver dag. Jeg synes PF er et fantastisk kosthold, spesielt nå som jeg er på diett!! Elsker store måltider og det å kunne spise på kvelden. MEN problemet er at sultfølelsen på morgenen ikke har gått over enda! Hver morgen blir jeg kjempesulten ca 45-60 minutter etter jeg har stått opp. Jeg er som regel oppe kl 07.15, og da er det ganske mange timer å gå og være sulten før første måltid... Trodde kroppen skulle omstille seg etter spisemønsteret jeg. Spiser som regel middag (4-500 kcal) sånn i 19-tiden, så det jeg spiser i 21/22 tiden er noe enkelt som knekkebrød, litt frukt, yoghurt med musli ect (2-300 kcal). Prøver å spise ca 30-40% protein i hver måltid (ikke like mye proteiner i det siste måltidet på kvelden). Kan det ha noe med at jeg ikke spiser et stort nok måltid sent nok? Men det må nesten bli sånn når jeg er på diett - spiser f.eks slik:

M1 12.00: 400 kcal

M2 16.00: 450 kcal

M3 (etter trening) 19.30: 450 kcal

M4 21.00: 250 kcal

Vil at dette skal fungere.. :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat fått ny kostholds- og treningsplan, og har dermed begynt å spise etter PF. Synes det fungerer greit, og sulten er stort sett ikke noe problem, MEN jeg har til min store overraskelse problemer med å få i meg all maten som står på planen i løpet av 10 timer :( Hadde trodd at som det matvraket jeg er, skulle maten gli ned uten problemer, men 400 gram kjøtt så tett på hverandre - jeg sliter skikkelig! Er mett hele tiden, etter jeg har startet på første måltid, og dermed blir jeg ofte kvalm bare av tanken på å skulle tvinge i meg både egg og kjøtt. Noen som er litt mer erfarne der ute som har noen gode tips å bidra med på denne fronten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått ny kostholds- og treningsplan, og har dermed begynt å spise etter PF. Synes det fungerer greit, og sulten er stort sett ikke noe problem, MEN jeg har til min store overraskelse problemer med å få i meg all maten som står på planen i løpet av 10 timer :( Hadde trodd at som det matvraket jeg er, skulle maten gli ned uten problemer, men 400 gram kjøtt så tett på hverandre - jeg sliter skikkelig! Er mett hele tiden, etter jeg har startet på første måltid, og dermed blir jeg ofte kvalm bare av tanken på å skulle tvinge i meg både egg og kjøtt. Noen som er litt mer erfarne der ute som har noen gode tips å bidra med på denne fronten? :)

Den følelsen av at maten tyter ut av ørene dine er ubehagelig, men du må gi kroppen litt tid til å tilpasse seg. Jeg vet at mange dropper proteinshaker utenom trening, men det jeg hadde aldri i verden fått i meg de matmengdene jeg skal uten disse. Melk er også et tjuvtriks for å få i seg ekstra kalorier, fett og proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spist etter PF i 2 uker, og har hatt mitt siste måltid mellom 21 og 22, og første måltid mellom 11.30 og 12.30 hver dag. Jeg synes PF er et fantastisk kosthold, spesielt nå som jeg er på diett!! Elsker store måltider og det å kunne spise på kvelden. MEN problemet er at sultfølelsen på morgenen ikke har gått over enda! Hver morgen blir jeg kjempesulten ca 45-60 minutter etter jeg har stått opp. Jeg er som regel oppe kl 07.15, og da er det ganske mange timer å gå og være sulten før første måltid... Trodde kroppen skulle omstille seg etter spisemønsteret jeg. Spiser som regel middag (4-500 kcal) sånn i 19-tiden, så det jeg spiser i 21/22 tiden er noe enkelt som knekkebrød, litt frukt, yoghurt med musli ect (2-300 kcal). Prøver å spise ca 30-40% protein i hver måltid (ikke like mye proteiner i det siste måltidet på kvelden). Kan det ha noe med at jeg ikke spiser et stort nok måltid sent nok? Men det må nesten bli sånn når jeg er på diett - spiser f.eks slik:

M1 12.00: 400 kcal

M2 16.00: 450 kcal

M3 (etter trening) 19.30: 450 kcal

M4 21.00: 250 kcal

Vil at dette skal fungere.. :confused:

Vet ikke hvor stor du er, hvor aktiv du er eller hva målet ditt er, men 1550 kalorier er ganske lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått ny kostholds- og treningsplan, og har dermed begynt å spise etter PF. Synes det fungerer greit, og sulten er stort sett ikke noe problem, MEN jeg har til min store overraskelse problemer med å få i meg all maten som står på planen i løpet av 10 timer :( Hadde trodd at som det matvraket jeg er, skulle maten gli ned uten problemer, men 400 gram kjøtt så tett på hverandre - jeg sliter skikkelig! Er mett hele tiden, etter jeg har startet på første måltid, og dermed blir jeg ofte kvalm bare av tanken på å skulle tvinge i meg både egg og kjøtt. Noen som er litt mer erfarne der ute som har noen gode tips å bidra med på denne fronten? :)

Slutt med pf og spre måltidene utover dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått ny kostholds- og treningsplan, og har dermed begynt å spise etter PF. Synes det fungerer greit, og sulten er stort sett ikke noe problem, MEN jeg har til min store overraskelse problemer med å få i meg all maten som står på planen i løpet av 10 timer :( Hadde trodd at som det matvraket jeg er, skulle maten gli ned uten problemer, men 400 gram kjøtt så tett på hverandre - jeg sliter skikkelig! Er mett hele tiden, etter jeg har startet på første måltid, og dermed blir jeg ofte kvalm bare av tanken på å skulle tvinge i meg både egg og kjøtt. Noen som er litt mer erfarne der ute som har noen gode tips å bidra med på denne fronten? :)

Hvor tett har du måltidene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i PT-samling med Idrettshøyskolen og har i dag hatt om kosthold. Trenger litt hjelp her….

Det er virkelig ikke meningen å henge ut noen men jeg blir veldig usikker på om jeg kan ha misforstått noe.

Foredragsholderen vår er ernæringsfysiolog og jobber med overvektige.

I dag sa hun at hun anbefaler sine pasienter å spise frokost i tillegg til å spise lite og ofte. Jeg spurte selvsagt hvorfor. Hun svarte at ”Forskning viser at det er mest gunstig å spise en frokost da sjansen for å overspiste blir mindre enn om man ”sparer” seg til senere". Altså for å unngå overspising og ”fysenhet”. Hun sa videre at det var for å få i gang forbrenningen (da holdt jeg på å falle av stolen).

Jeg er en periodisk faster og trives med det. Skjønner selvsagt at dette ikke passer alle men jeg trodde vi alle var enige om at det er det gamle myter som sier at vi må spise frokost og spise ofte og lite.

Da lurer jeg på....kan det være forskning som viser til at det for overvektige kan være gunstig å spise frokost, og spise ofte og lite utover dagen? Kanskje for en slags opplærende effekt og kontroll?

Hun frarådet i tillegg til å bruke Cocosa…sa faktisk at det var kvakksalveri å anbefale det…Innspill?

Jeg har gjennomført ca 2500 timer med personlig trening hvor samtlige av mine kunder spiser frokost. Min erfaring er at det kan(!) være gunstig og spise frokost og ofte og lite for og gå ned i vekt.

Husk at pf kun er en metode og ikke selve metoden:) mange metoder er like bra og kan gi like god effekt. mange veier til rom, men man må velge en av de hvis ikke tar det evig lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...