Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Da var vi vel i gang, dere :) Ble litt irritert på meg selv da jeg tok mål i dag og det bare er 1 cm forskjell fra januar, så nå ønsker jeg disse neste ukene velkommen!

Høyde: 166cm (regner ikke med det forandrer seg med det første)

Startvekt: 70 kg (imponert, da jeg ikke har gjort annet enn å spise de siste dagene)

Liv: 76 cm

Mage: 82 cm

Rumpe: 102,5 cm

Har for så vidt ingen målvekt, men kan godt tenke meg å ligge rundt 65-68 (men gjør ikke noe om det er mer, så lenge det er muskler som veier, og ikke fett).

Nå vil jeg minke målene rundt kroppen- rett og slett minke fettprosenten. Vil bli sterkere også, men har fått litt ryggproblemer, så jeg får se hva jeg gjør med det :confused:

Uansett skal jeg klare å få til 3-4 styrkeøkter, så vil jeg få til et par cardio-dager, så kondisen får seg en boost ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så, er noen interessert i å logge resultatene en gang i uka fram til 1 august? Man velger selv hva man fokuserer på, om det er vekt, centimeter, styrkeøkning eller hva man vil :)

Jeg vil gjerne være med på dette, er det ok med en person til? :) Jeg skal ned mange kilo, og tror logging vil bidra til å holde motivasjonen oppe. Mine tall:

Høyde: 172 cm

Startvekt (forrige mandag): 74 kg

Målvekt: 60 kg

Veiedag: mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da gikk jeg på vekten idag - ette rå ha vært nede på 78,2 viste den nå 79,2 , men regner med at det er en del vannvekt også da jeg har spist myyye shiit de siste dagene...

So here it goes:

Høyde: 160

Vekt pr idag: 79,2 (heeelt tragisk at jeg har lagt på meg så mye gjennom det siste året)

Delmål 1: ned til under 70 kg innen 18 august.

Kommer til å oppdatere her med vekt hver søndag...

Sånn utenom vektnedgang så er målet; 4-5 treninger pr uke( min 3 styrke), null godis

Lykke til alle sammen - heier på oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 3 kilos vektnedgang på 3 uker realistisk og ikke helsefarlig?

Jeg kjenner at jeg kunne trengt de 45 kiloene til 24/7 da jeg skal til Italia, og sprade rundt i shorts og kjole.

Edit: ingen fancy dietter er mulig for meg å følge. Det er ikke viljestyrken det står på, men jeg tror neppe venner og bekjente skjønner seg på viktigheten av å gå ned litt i vekt, og jeg vil derfor ikke gjøre det problematisk rundt middagsbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 3 kilos vektnedgang på 3 uker realistisk og ikke helsefarlig?

Jeg kjenner at jeg kunne trengt de 45 kiloene til 24/7 da jeg skal til Italia, og sprade rundt i shorts og kjole.

Edit: ingen fancy dietter er mulig for meg å følge. Det er ikke viljestyrken det står på, men jeg tror neppe venner og bekjente skjønner seg på viktigheten av å gå ned litt i vekt, og jeg vil derfor ikke gjøre det problematisk rundt middagsbordet.

3 kilos vektnedgang mulig, men ikke 3 kilos fettnedgang. Bare så du er klar over det. Selvom 45kg virker veldig lavt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 kilos vektnedgang mulig, men ikke 3 kilos fettnedgang. Bare så du er klar over det. Selvom 45kg virker veldig lavt da.

Takk :) jeg vet 45 kg høres lite ut, selv for meg, men min opprinnelige vekt, før rask vektoppgang den siste måneden, var 45, og jeg vil ha det tallet tilbake. Skal ikke gå mer ned enn det, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) jeg vet 45 kg høres lite ut, selv for meg, men min opprinnelige vekt, før rask vektoppgang den siste måneden, var 45, og jeg vil ha det tallet tilbake. Skal ikke gå mer ned enn det, da ;)

Poenget mitt var vel strengt tatt at det har lite for seg å gå ned 3kg på 3 uker bare for å se ett tall på vekten. Det vil være en del vann, som du vil legge på deg igjen med en gang du begynner å spise vanlig på ferie, og sikkert litt muskler også. Og spesielt når du er såpass liten fra før av, vil en større del av tapet være muskler også. Men du kan jo teste det ut og se hvordan det går. Godt mulig du blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var vel strengt tatt at det har lite for seg å gå ned 3kg på 3 uker bare for å se ett tall på vekten. Det vil være en del vann, som du vil legge på deg igjen med en gang du begynner å spise vanlig på ferie, og sikkert litt muskler også. Og spesielt når du er såpass liten fra før av, vil en større del av tapet være muskler også. Men du kan jo teste det ut og se hvordan det går. Godt mulig du blir fornøyd.

Takk for realitetsorienteringen.

Jeg vet jo dette på forhånd, men man blir lett opphengt i et tall på vekten. Målet er jo først og fremst å gå ned noen cm, ikke kg, men vekten er likevel blitt en indikator. Litt dårlig, men godt tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 3 kilos vektnedgang på 3 uker realistisk og ikke helsefarlig?

Jeg kjenner at jeg kunne trengt de 45 kiloene til 24/7 da jeg skal til Italia, og sprade rundt i shorts og kjole.

Edit: ingen fancy dietter er mulig for meg å følge. Det er ikke viljestyrken det står på, men jeg tror neppe venner og bekjente skjønner seg på viktigheten av å gå ned litt i vekt, og jeg vil derfor ikke gjøre det problematisk rundt middagsbordet.

Dette hørtes helt sykt ut i mine ører! Du kan miste vekten, men kroppsfasongen forblir den samme. Hadde revurdert tankegangen din. Tallene på vekten skal ikke bestemme om du føler deg bra eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes helt sykt ut i mine ører! Du kan miste vekten, men kroppsfasongen forblir den samme. Hadde revurdert tankegangen din. Tallene på vekten skal ikke bestemme om du føler deg bra eller ikke.

Det var kun et spørsmål. Jeg vil ikke ty til ekstreme dietter eller overtrening for å gå ned 3 kg på 3 uker. Jeg bare lurte på om det var mulig. VET Jo selv at det ikke er kiloene som er det viktigste, men centimeterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sookie : Bildene vil ikke vises. Er spent på progresjonen din!

Jeg gikk på en alvorlig smell dag 1. Haha. En flakse vin + masse chilinøtter og nonstop. Dumme herlige snille venninne ville vi skulle "kose oss". Litt shaky i dag, så treningen gikk i dass. Men ellers vært flink da.

Lykke til alle sammen! :D Gleder meg til resultater på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sookie : Bildene vil ikke vises. Er spent på progresjonen din!

Jeg gikk på en alvorlig smell dag 1. Haha. En flakse vin + masse chilinøtter og nonstop. Dumme herlige snille venninne ville vi skulle "kose oss". Litt shaky i dag, så treningen gikk i dass. Men ellers vært flink da.

Lykke til alle sammen! :D Gleder meg til resultater på søndag.

Haha. Jeg tok det bort i gjen, Friera. Ser du noe forskjell? :)

post-4872-14440983707591_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye forskjell. Veldig misunnelig på at du har fått frem den markerte linjen på låret. Ellers er det betydelig forskjell på magen, stumpen og ryggen ( i tillegg til låret). (y)

Så hyggelig å høre Fitnesslicious ;) Rart hvordan kroppen selv bestemmer hvor fettet skal av:p Men det skal ikke mye til før man ser en forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...