Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei Marphil!Det var lenge siden:-) Jeg skal også starte prosjekt "sommerkropp 2015" nå;) På mandag blir det Pmsf!

Hei , så hyggelig, ja har vært en lengselsfull pause. Hvordan ligger du an til sommerkroppen ?

jeg er i full gang med trening, men henger etter på kostholdsfronten...

Så nå er det bare å finne rette inntak og fortsette med trening. Noen gode ideer for å ha underskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt dårlig på å oppdatere jeg.. :)

Etter å ha skeia ut hele påsken hos svigers med sjokolade og annet hver dag(lot megselv uten å straffe megselv med skyldfølelse) har jeg gleden av å meddele at jeg likevel har gått ned i vekt.

Gikk bare en lengre tur på 2 timer. Ellers ingen trening. Første styrkeøkta i går var hard og litt kortere enn vanlig,

skippa noen løft og rett på tredemølla med litt intervaller.

Fornøyd!

17.03.15 - 69,4kg

09.04.25 - 68,3kg

Edit: Så det ble spurt om fremgangsmåte ovenfor.

Jeg spiser sunnere. Ikke noe drastisk. Mer kesam og cottage cheese i hverdagen enn ellers da.:p Mer hjemmelaget og mindre halveis ferdig mat. Var mye av det før.

Prøver å holde meg til "lørdagsgodt" hvor jeg får lov å spise noe sjokolade, kakestykke eller lignende. Jeg er så søtmoms at jeg må ha det. Trener styrke 3 ganger i uken. 1-2 joggeturer i uka hvis jeg gidder. Ellers noen trilleturer med barnevogn på ca 45min i uka. Har ikke helt oversikt over kaloriene men jeg ligger på ca 1600-1800 i disse dager vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal forsøke (igjen) å slenge meg på sammen med andre...? Jeg har per d.d. 67 kg å dra på (varierer etpar kilo i løpet av uten så jeg hadde vært gal uten den rette appen å logge vekt kan man si ;) laveste vekt jeg har registrert er 65 kg forrige mandag men det var vel bare mangel på vann tenker jeg :barefoot: )

Målet mitt er ikke veldig ambisiøst - totalt antakelig 5 kg ned (topp ville vært noe ala profilbildet til marphil men det er kanskje litt mer muskler unna også :love:)

Begynte på 70 kg 30. januar så jeg har da kommet litt på vei. Tar det sakte men sikkert, planlegger noen pauser innimellom (aka påskeferie, bursdagsfeiringer osv), styrketrening 3-4 ganger i uken med 20 min kardio hjelper på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen :-p Fullt kjør frem til sommeren nå. Jeg prøver å ha et moderat kaloriunderskudd, samtidig som jeg spiser mer proteiner og mindre karbohydrater/sukker. Og trener både kondisjon og styrke da, selvfølgelig ;) Føler det til tider er tungt, men det er kjekt at vi er flere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Ok, en liten oppdatering så langt. Jeg setter 13 april som utgangspunkt for diettstart med startvekt 99 kg. Jeg har vært oppe i tresifret tidligere i år, men det var for et par måneder siden.

13.04.15: 99,0 kg

15.04.15: 98,0 kg (-1,0 kg)

18.04.15: 97.6 kg (-1,4 kg)

22.04.15: 96,8 kg (-2,2 kg)

25.04.15: 96,6 kg (-2,4 kg)

27.04.15: 96,0 kg (-3,0 kg)

29.04.15: 96,4 kg (-2,6 kg)

05.05.15: 96,3 kg (-2,7 kg)

07.05.15: 96,3 kg (-2,7 kg)

09.05.15: 96,4 kg (-2,6 kg)

12.05.15: 96,2 kg (-2,8 kg)

14.05.15: 95.8 kg (-3,2 kg)

16.05.15: 96,4 kg (-2,6 kg)

18.05.15: 97,0 kg (-2,0 kg)

Det gikk veldig bra de to første ukene, så dro jeg på en langweekend tur med mye mat og drikke :rolleyes:. Kom deretter tilbake til gode rutiner, men så var det barnebursdag og 17 mai i forrige uke.. :whistle:

Nå blir det fokus igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært altfor lite aktiv her den siste tiden. Etter påsken viste det seg visst at jeg hadde litt mer enn 69,5 på kroppen, vekten hadde viss gått opp til 71,5 ila en ferietur før påske og selve påsken. Men siden påske er vekten nå nede på 67,2 :D Så går gradvis nedover ;)

Blir mindre trening enn vanlig for tiden, da jeg er midt i en hektisk eksamensperiode, men prøver å få til noe. Har lagt om kostholdet litt de siste ukene, til en lavkarbovariant og føler det funker veldig bra. :D Har alltid vært litt skeptisk og ikke sett helt vitsen med lavkarbo, men nå som jeg spiser lite karbo og mye proteiner og fett (sistnevnte har jeg styrt unna i stor grad tidligere) merker jeg stor forskjell på energinivå og kroppen. Føler meg mett gjennom hele dagen, mer energi (i alle fall etter de første dagene med litt slapphet pga kroppen måtte venne seg til mindre karbo) og en strammere kropp. Så tenker å prøve å fortsette med dette frem til 2. juli når jeg skal på reise. ;)

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, en liten oppdatering så langt. Jeg setter 13 april som utgangspunkt for diettstart med startvekt 99 kg. Jeg har vært oppe i tresifret tidligere i år, men det var for et par måneder siden.

13.04.15: 99,0 kg

15.04.15: 98,0 kg (-1,0 kg)

18.04.15: 97.6 kg (-1,4 kg)

22.04.15: 96,8 kg (-2,2 kg)

25.04.15: 96,6 kg (-2,4 kg)

27.04.15: 96,0 kg (-3,0 kg)

29.04.15: 96,4 kg (-2,6 kg)

05.05.15: 96,3 kg (-2,7 kg)

07.05.15: 96,3 kg (-2,7 kg)

09.05.15: 96,4 kg (-2,6 kg)

12.05.15: 96,2 kg (-2,8 kg)

14.05.15: 95.8 kg (-3,2 kg)

16.05.15: 96,4 kg (-2,6 kg)

18.05.15: 97,0 kg (-2,0 kg)

Det gikk veldig bra de to første ukene, så dro jeg på en langweekend tur med mye mat og drikke :rolleyes:. Kom deretter tilbake til gode rutiner, men så var det barnebursdag og 17 mai i forrige uke.. :whistle:

Nå blir det fokus igjen :)

Så flink du har vært :-) Er det noe jeg har lært når det kommer til forming av kropp, så er det det at det tar tid! Lengre tid enn man tror ;-) Men det er ennå tid igjen til sommeren. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært altfor lite aktiv her den siste tiden. Etter påsken viste det seg visst at jeg hadde litt mer enn 69,5 på kroppen, vekten hadde viss gått opp til 71,5 ila en ferietur før påske og selve påsken. Men siden påske er vekten nå nede på 67,2 :D Så går gradvis nedover ;)

Blir mindre trening enn vanlig for tiden, da jeg er midt i en hektisk eksamensperiode, men prøver å få til noe. Har lagt om kostholdet litt de siste ukene, til en lavkarbovariant og føler det funker veldig bra. :D Har alltid vært litt skeptisk og ikke sett helt vitsen med lavkarbo, men nå som jeg spiser lite karbo og mye proteiner og fett (sistnevnte har jeg styrt unna i stor grad tidligere) merker jeg stor forskjell på energinivå og kroppen. Føler meg mett gjennom hele dagen, mer energi (i alle fall etter de første dagene med litt slapphet pga kroppen måtte venne seg til mindre karbo) og en strammere kropp. Så tenker å prøve å fortsette med dette frem til 2. juli når jeg skal på reise. ;)

Hvordan går det med dere andre?

Du har jo stått på bra! Gøy når vekta går nedover og energien går opp :-) Jeg starter på PSMF i dag! Trenger en boost nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært :) Er det noe jeg har lært når det kommer til forming av kropp, så er det det at det tar tid! Lengre tid enn man tror ;-) Men det er ennå tid igjen til sommeren. Stå på!

Takk! :) Min erfaring er at det som tar tid er å bygge muskelmasse, mens å skrelle av fett er gjort mye raskere ;). Heldigvis er det fortsatt tid igjen til sommeren, men om det er tid nok å se magerutene, er vel kanskje tvilsomt :whistle:. Men det viktigste er jo å føle seg relativt komfortabel og fornøyd i egen kropp, og det gjør jeg jo for så vidt allerede. Men enda litt mindre spekk og enda mer definisjon gjør jo ikke noe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Min erfaring er at det som tar tid er å bygge muskelmasse, mens å skrelle av fett er gjort mye raskere ;). Heldigvis er det fortsatt tid igjen til sommeren, men om det er tid nok å se magerutene, er vel kanskje tvilsomt :whistle:. Men det viktigste er jo å føle seg relativt komfortabel og fornøyd i egen kropp, og det gjør jeg jo for så vidt allerede. Men enda litt mindre spekk og enda mer definisjon gjør jo ikke noe :rolleyes:

Morsomt å se hvor forskjellig det er fra person til person. For min del er det myyye enklere å bygge muskelmasse enn å gå ned i fettprosent :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...