Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Skikkelig deppa om dagen.. Magen eser ut så jeg ser gravid ut, og da mener jeg ikke bare litt gravid, men mange måneder på vei!

Og når den er "vanlig" er den deigete og dissete og bare i veien. Holder fryktelig mye vann om dagen også...

Det har vært vanskelig å få til trening denne uka også, pga alt som skjer hjemme om dagen.. Ikke en gang hunden har fått noen skikkelige turer så langt (*dårlig samvittighet delux*)

Frister å bare gi pokker i alt som heter sunt nå og kaste meg over potetgullposer og det som er...

Men jeg skal la være. Blir nok litt ekstra på lørdag, for da skal jeg i 30-års lag, men jeg skal passe på å ta med meg vanilje- og limekesam og en del frukt og bær, så holder jeg meg kanksje unna de verste fellene...

Kanskje jeg hiver meg på en 5-dagers psmf til uka, bare for å komme meg i gang igjen, men er redd det skal gå utover treninga... Så vi får se hva det blir til :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skikkelig deppa om dagen.. Magen eser ut så jeg ser gravid ut, og da mener jeg ikke bare litt gravid, men mange måneder på vei!

Og når den er "vanlig" er den deigete og dissete og bare i veien. Holder fryktelig mye vann om dagen også...

Det har vært vanskelig å få til trening denne uka også, pga alt som skjer hjemme om dagen.. Ikke en gang hunden har fått noen skikkelige turer så langt (*dårlig samvittighet delux*)

Frister å bare gi pokker i alt som heter sunt nå og kaste meg over potetgullposer og det som er...

Men jeg skal la være. Blir nok litt ekstra på lørdag, for da skal jeg i 30-års lag, men jeg skal passe på å ta med meg vanilje- og limekesam og en del frukt og bær, så holder jeg meg kanksje unna de verste fellene...

Kanskje jeg hiver meg på en 5-dagers psmf til uka, bare for å komme meg i gang igjen, men er redd det skal gå utover treninga... Så vi får se hva det blir til :-p

La vær, du føler deg veldig mye bedre når du tenker "yes, jeg klarte å la vær og spise x", fremfor og legge deg og tenke "fader også, bomma igjen. Men i morgen skal jeg klare det..." og samme smellen kommer igjen. Har du mye igjen før du når målet?

I dag har jeg kutta ned mye karbs. Primært spist det i kveld. Kroppen min elsker det. Jevnere blodsukker, mindre sulten. Synd jeg ikke er noe glad i "varmretter" (selv om de er kalde) om morgenen og lunsj. Men skal prøve å bli mye flinkere med å la vær og spise karbs til lunsj. Om morgenen går det i gresk vaniljeyogurt enn så lenge. Og kaffe. Hm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig deppa om dagen.. Magen eser ut så jeg ser gravid ut, og da mener jeg ikke bare litt gravid, men mange måneder på vei!

Og når den er "vanlig" er den deigete og dissete og bare i veien. Holder fryktelig mye vann om dagen også...

Det har vært vanskelig å få til trening denne uka også, pga alt som skjer hjemme om dagen.. Ikke en gang hunden har fått noen skikkelige turer så langt (*dårlig samvittighet delux*)

Frister å bare gi pokker i alt som heter sunt nå og kaste meg over potetgullposer og det som er...

Men jeg skal la være. Blir nok litt ekstra på lørdag, for da skal jeg i 30-års lag, men jeg skal passe på å ta med meg vanilje- og limekesam og en del frukt og bær, så holder jeg meg kanksje unna de verste fellene...

Kanskje jeg hiver meg på en 5-dagers psmf til uka, bare for å komme meg i gang igjen, men er redd det skal gå utover treninga... Så vi får se hva det blir til :-p

Bit tennene sammen og fortsett som før;)Du kommer til å føle deg bedre i morra:) Sånne dager kommer innimellom. Du gjør jo så godt du kan. Jeg synes du er flink:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Diplomfesten vel overstått. Det ble et deilig cheat meal. Nå er det deilig å gå tilbake til psmf igjen-tro det eller ei. Jeg hadde gått ned 100g fra i går til i dag. Frimåltidet gjorde derfor ingen synlig skade. Hurra for det:p Jeg skal holde ut en uke til på dietten her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

angående psmf, er det veldig viktig og ligge lavt på karbohydrater?

om jeg legger inn et brødmåltid, men fortsatt kommer i mål på kalorier, protein og grønnsaker vil den fortsatt være like effektiv?

Det er jo det lave kaloriinntaket og det høye protininntaket som gjør at man mister mest mulig fett og minst mulig muskler,. Spiser du mer karbo vil det jo ikke være psmf lengre, men en modifisert variant. Du vil nok uansett gå ned i vekt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er på jakt etter enkle råd for hvordan gå ned i vekt finner du dem her.

1.Spis fiber! Ditt kosthold må bestå av fiberrik mat slik som hele kornsorter, frukt og grønnsaker, som alle hjelper deg med å øke metthetsfølelse til hvert måltid.

2.Vær forsiktig med flytende kalorier. Juice er bra for deg og kaloririke kaffedrikker er godt, men de inneholder en del kalorier. Prøv derfor å erstatte disse drikkene med vann og hele frukter. Det gir deg mindre kalorier og ekstra fiber.

3.Unngå å bli dehydrert. Vatn er ikke bare viktig i transport av næringsstoffer, men spiller også en viktig rolle når du skal ned i vekt. Ofte blir sult forvekslet med tørste. Så drikker du nok, vil det redusere muligheter for inntak av ekstra kalorier.

4.Utøv smart spising! Spiser du hver tredje time vil det opprettholde et jevnt blodsukker og redusere muligheten til overspising ved neste måltid. Hvert måltid bør inneholde en porsjon med karbohydrater (langsomme) og proteiner.

5.Unngå å hoppe over måltid. Det å ”spare kalorier” til kvelden medfører ofte overspising og at man føler seg ukomfortabel. Spis derfor regelmessig gjennom hele dagen for optimalt energinivå (blodsukker). Fem eller 6 små måltid kan være optimalt.

6.Vær smart med karbohydratene! Karbohydrater er kroppens primærkilde til energi. For å utnytte dette, velg alltid langsomme karbohydrater (lav glykemisk indeks) slik som hele korn og frukt i stedet for enkle hurtige som sjokolade og andre sukkerholdige produkter.

7.Begrens alkoholmengden. Sosial drikking er noe mange setter pris på. Men husk at alkohol inneholder mange kalorier. Det å kutte ut noen drinker pr. uke kan være med å redusere vekten.

8.Streb etter variasjon! Endrer du måltidene dine hver uke og følger et strukturert kostholdsprogram vil det hjelpe din motivasjon. Å spise den samme maten om å om igjen kan gjøre deg lei og gjøre at du går tilbake til gamle vaner.

9.Fokuser på sunt fett! Fett er en viktig energikilde til kroppen og har en viktig funksjon i det å tilføre kroppen vitamin A, D, E og K. Derfor må vi ikke kutte ut fett når målet er å redusere vekten. Velg i stedet plantebasert fett, slik som nøtter og olivenolje.

10.Kos deg med maten! Bruk minst 20 minutter til hvert måltid. Unngå å spise foran TV, PC eller mens du snakker i telefon. Ved å fokusere på måltidet vil det kunne påvirke metthetsfølelsen og dermed unngå overspising.

Følger du disse enkle rådene sammen med regelmessig trening vil du kunne få en bedre kroppssammensetning.

Takk for gode tips :) Jeg er for tiden i militæret så har ikke så mye kontroll over hvilken type mat som blir servert, men kan kontrollere mengden ;) Prøver også å trene smart så det burde jo gå veien (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter? :)

For min del har jeg vært sunn ellers, men blitt litt mye restaurant. Først Fridays, så Egon og til slutt 2 ganger på Indisk på en og en halv uke. Det gjør nok at jeg ikke har noe nedgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter? :)

For min del har jeg vært sunn ellers, men blitt litt mye restaurant. Først Fridays, så Egon og til slutt 2 ganger på Indisk på en og en halv uke. Det gjør nok at jeg ikke har noe nedgang...

Hei hei. Mai er en måned der det skjer mye på den sosiale fronten:ROFLMAO: Her går det bare bra. Jeg holder ut på PMS-som jeg kaller den(y) Hadde et free meal på lørdag. Jeg kjører helt til lørdag. Merker allerede resultater;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Mai er en måned der det skjer mye på den sosiale fronten:ROFLMAO: Her går det bare bra. Jeg holder ut på PMS-som jeg kaller den(y) Hadde et free meal på lørdag. Jeg kjører helt til lørdag. Merker allerede resultater;)

Kjempebra! Jeg er imponert.

Vekta mi står og surrer rundt på 71kg. Irriterende. Begir meg neste uke på 5:2, selv om jeg bare rekker en uke *sukk* Får bare akseptere at jeg blir lubben på stranda i år og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempebra! Jeg er imponert.

Vekta mi står og surrer rundt på 71kg. Irriterende. Begir meg neste uke på 5:2, selv om jeg bare rekker en uke *sukk* Får bare akseptere at jeg blir lubben på stranda i år og...

Takk for det!:DDet er hardt arbeid å minske fettprosenten. Disiplinen må være på plass. Første delmålet mitt er 62 kg til 8. juni. Det går nok akkurat. Jeg er sikker på at du er smokin hot akkurat som du er(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En milepæl er nådd; 69,7 kg! :D Kanskje jeg klarer å presse den ned til 68,x kg før Indo neste søndag?!

Planen var at godteristopp skulle opphøre den 8. Men jeg tror kanskje jeg fortsetter bare, så unngår jeg vektøktning i Indo. Tiligere erfaringer tilsier at kan jeg spise godteri, spiser jeg godteri...masse godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En milepæl er nådd; 69,7 kg! :D Kanskje jeg klarer å presse den ned til 68,x kg før Indo neste søndag?!

Planen var at godteristopp skulle opphøre den 8. Men jeg tror kanskje jeg fortsetter bare, så unngår jeg vektøktning i Indo. Tiligere erfaringer tilsier at kan jeg spise godteri, spiser jeg godteri...masse godteri.

Det er jo helt supert! :)Bra jobba. Jeg kommer med mine formoppdateringer neste helg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, eksamensbobla er så stor for tiden at jeg har glemt dere helt ut, haha :oops: Men nå er det bare 2 dager igjen, og hallelujah så godt det skal bli med ferie!! :D Gårsdagen var ille på sjokoladefronten, syns nemlig det var på tide å spise opp påskesjokoladen i skapet, så jeg ikke kan småspise på den gjennom uka... Men det var digg, og jeg angrer ingenting :p Ellers viste vekta under 68 kg på fredag, så da var jeg en lykkelig gladlaks! :happy:

Ellers hadde jeg en skikkelig rå styrkeøkt idag, med 600 kcal forbrent på 1 time, mot mine vanlige 400! Og med friskemelding fra fysio gleder jeg meg masse til å komme tilbake til de gode rutinene etter eksamen! Treningen har dessverre blitt nedprioritert gjennom eksamen, men jeg har komt meg ned over 2 kg underveis allikevel, så da gjør det ikke så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Jeg laget microbrownie i går. En scoop sjokoladeproteinpulver, en t-skje mandelmel, halv t-skje bakepulver, ett egg, litt sukrin gold, og evt litt kakaopulver etter hva man liker.

Alt blandes i en bolle og settes i microen på full effekt i 30-50 sekunder- avhenger av hvor bløt man vil ha den inni.

Det ble søtt, deilig, kalorifattig, og absolutt en god godis erstatter :) kan jo toppes med vaniljekesam og bær, f.eks. om man ikke vil spise den tørr :)

Hadde lyst å prøve meg på denne i kveld, men har kastet ut mikrobølgeovnen..Kjenner sjokoladesuget kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to, Fitnesslicious :) Jeg tenker å droppe snop frem til 17. med unntak av en liten sosial greie nå til helgen. Jeg pleier å lage meg fluff! Det er kjempegodt, mektig og kalorifattig. Jeg bruker 200g bringebær og 20g proteinpulver (lyst), så full guffe med elvisp i 7 minutter ;) Jeg lover deg at du er full etterpå:p

Fluff har vært min lifesaver de siste ukene :) Redder meg fra å spise "de farlige greiene" :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...