Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Synes jeg har vært flink denne uka, med fire økter så langt :) Planlegger en femte på søndag, hvis jeg har lyst og ork vel og merke ;) Har ikke trent skikkelig regelmessig på noen år nå, og startet opp igjen 1.januar, så er litt godt når treningen ikke er et ork lenger, men faktisk litt gøy! (men bare litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes jeg har vært flink denne uka, med fire økter så langt :) Planlegger en femte på søndag, hvis jeg har lyst og ork vel og merke ;) Har ikke trent skikkelig regelmessig på noen år nå, og startet opp igjen 1.januar, så er litt godt når treningen ikke er et ork lenger, men faktisk litt gøy! (men bare litt)

Flink du er! :) her har treningsstudioet vært stengt denne uken pga de bytter ut utstyr, så kun vært tur med hunden på meg denne uka.......... :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! :) her har treningsstudioet vært stengt denne uken pga de bytter ut utstyr, så kun vært tur med hunden på meg denne uka.......... :blush:

Takk :D Hadde treningsstudioet her vært stengt hadde jeg antageligvis sittet på rumpa hele uka, så at du harvært i aktivitet til tross for stengt studio er jo kjempebra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååååh, så flink du er Bente!:) Gøy at flere holder ut!!

Nå krysser jeg bare fingre og tær og alt annet som kan krysses for at ingen har funnet ut at det er en god ide å ta med kake på jobb siden det er helg.............. ;) skal uansett klare å holde meg unna hvis noen gjør det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med! Har ikke badevekt her, men har en aning om hvor jeg ligger sånn ca. Jeg vil ned 7-8kg til juni, er dette urealistisk? Jeg starter imorgen på sukker og sjokolade avrusning, det kommer til å bli beintøft for meg. Men så lenge jeg kommer meg igjennom uke 1 så vil ting gå lettere håper jeg. Ale råd og tips taes imot med GLEDE! Blir basic hjemmetrening med pushups, situps ++ Og mye tur, fjelltrasking og svømming. Fokuset kommer matmessig til å være å bare fokuserer på at porsjonene er fin størrelse på, siden jeg vet overvekten ikke har kommet av mat, men sukkerfråtsing på kvelden. Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med! Har ikke badevekt her, men har en aning om hvor jeg ligger sånn ca. Jeg vil ned 7-8kg til juni, er dette urealistisk? Jeg starter imorgen på sukker og sjokolade avrusning, det kommer til å bli beintøft for meg. Men så lenge jeg kommer meg igjennom uke 1 så vil ting gå lettere håper jeg. Ale råd og tips taes imot med GLEDE! Blir basic hjemmetrening med pushups, situps ++ Og mye tur, fjelltrasking og svømming. Fokuset kommer matmessig til å være å bare fokuserer på at porsjonene er fin størrelse på, siden jeg vet overvekten ikke har kommet av mat, men sukkerfråtsing på kvelden. Wish me luck!

Det går sikkert kjempefint:D jeg har troen på at du klarer det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt lite aktiv i det siste, sorry for det. Nå har jeg prøvd ut et ovo-vegatariansk kosthold denne uken og magen mine er utrolig mye bedre. Oppblåstheten synes ikke om jeg så får i meg mye matvarer med gluten. Fikk påvist laktose intoleranse av legen min så cc, kesam og melk er over og ut.:meh: Nå er det soya og rismelk for meg.

Det rare er jeg synes kroppen ser bedre ut nå enn etter endt psmf diett. Jeg er ekstremt kresen på kjøtt, spiste det ikke når jeg var liten og fikk veldig avsmak etter dietten. Jeg håper dere ikke ler dere ihjel av meg nå ettersom dette er å snu helt opp ned på en typisk fitnessblogg proteinrik diett.:p Dere lurer nok på hvordan i alle dager jeg skal få i meg proteinene fra nå av som jeg er veggis. Dette har jeg gjort før i over et år så har ingen problemer med det. Jeg spiser egg, soyaprodukter, masse bønner og linser, nøtter, bulgur, couscos, kjerner og tar omega3 + kosttilskudd.

Ovo-vegetarianere spiser ikke kjøtt og melk, men egg. Har prøvd det før og jeg raste ned de første dagene, og jeg spiser automatisk mer rent som veggis av en eller annen rar grunn. Salatene havner ofte i båset fordi kjøttet ikke faller i smak hos meg. Skal se om det funker en periode da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å smake på 2 potetskruer på jobb............... svakt svakt menneske! :(
Hele TO potetskruer??!;) Jeg synes det er mer beundringsverdig å spise bare to enn å avstå helt! To potetskruer er jo bare luft. Ikke noe å straffe seg selv for i alle fall. Jeg har spist TRE hveteboller fra United bakeries. Tror det er noen kalorier mer:p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele TO potetskruer??!;) Jeg synes det er mer beundringsverdig å spise bare to enn å avstå helt! To potetskruer er jo bare luft. Ikke noe å straffe seg selv for i alle fall. Jeg har spist TRE hveteboller fra United bakeries. Tror det er noen kalorier mer:p

Hehe, har ikke dårlig samvittighet pga kaloriene i de skruene, mer det at jeg ikke klarte å motstå når jeg hadde bestemt meg for at dette skulle være godterifri måned :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei og god kveld :)

Fredag var vekt og måledag og endelig løsner ting. Jeg har gått ned 2,5 kilo siste uka, men den ene er grunnet at tante rød har reist, den andre tror jeg faktisk har sammenheng med at jeg har roet litt ned på treningen(annenhver dag nå) og at jeg nå spiser hver tredje time. Har byttet ut kneippen med lavkarbobrød og bortsett fra bittelitt godis på lørdager, har jeg holdt meg helt godisfri. Savner det egentlig ikke heller. Ser det er flere som er flinke her. Hurra for oss!!

Har kommet meg inn i styrkeavdelingen på treningssenteret. En stor bragd for meg å gå dit alene, men nå er jeg igang, sakte men sikkert. Tok 70 kg i benpress x 10 x 4 den ene dagen og var ganske fornøyd med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert kjempefint:D jeg har troen på at du klarer det:)

Tusen takk! :)

Har som første delmål å forsøke å kvitte meg med 3kg til 1 april. Tidligere har de første kiloene føket av fort, så jeg håper at jeg skal klare dette. Da er jeg på dag 1, det går greit nå, men kvelden kommer sikkert til å bli verre! Har bestemt meg for å jogge da, sitter å finner fram god musikken til ipoden min! Og har massevis av episoder å se på datan etterpå. =) Må holde hodet opptatt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan tenker dere å gå ned?

Jeg har begynt å "telle" kalorier, proteiner og energi. Så satser jeg på trening hver dag, minimum 30 min løping. Har jeg tid til styrke og kardio er det supert.

Ble low spinning i går med styrke etterpå. I dag blir det styrke en time først og løping minimum 30 min etterpå.

IKKE TELL KCAL ! Jeg har ett dårlig forholdt til kcal , tenker litt mindre litt mindre, spiser jeg mer enn 1500 kcal har jeg dårlig samvittighet spiser jeg mer enn 2000 kcal er det ille ! Man tror man har kontroll men tro meg, du havner lett i fella, jeg snakker av egenrfaring. Jeg har nesten svimt av fler ganger, treg reaksjon, utmattet rett og slett. Så jeg anberfaliger ingen og begynne, det er ikke så ille IDAG, jeg har prøvd og øke til 1500-1800 nå fordi jeg trener mye, men tar lag tid og venne seg til at det faktisk er greit og spise mer. Mitt råd er spis med øya og sunnfornuft! Spis mye grønt, frukt, egg, reint kjøtt, egg og nøtter( ikke saltet eller olje på) peanøtter med skall er fint fordi da må du skrelle også da kan du bruke mer tid :p Noen liker skallet også. Men ikke mer en neve helst. Fordi det er ikke slankene, men sundt. Unngå helst hvetemel,sukker,ris,pasta og poteter. Og du kan lage knekkebrød som er kjempe godt og sundt.

Men ikke vær for hard med deg selv i starten, da vil du lett gå på en smell. Tenk først tenk spis sundt, fordi det tar litt til før kroppen ikke har lyst på sukker ovs. Når du har kommet dit det ikke frister engang med noe godterei setter du mye mer pris på god mat og kan heller minke meden hvis du spiser mye :p Det som er lurt er att du ikke setter deg tidsplan for da skal du ha "drømmekroppen" det vil du bli deprimet av når du finner ut at måle var for vanskelig oppnå gjennom den tiden. Tenk heller at alt hjelper! Og så lenge man spiser og trener riktig kommer resuslatene, men det tar lag tid, ikke over natten :) Trener du på ett senter søk gjærne hjelp om veileding, i staten kan det være veldig hyggelig og trene med noen hvis det er vanskelig og dra aleine, men det lureste er ha fast tid på når skal trene. Tilfelle treningspatrene din dropper ut, det betyr ikke du skal gjøre det. Derfor ha en tidspunkter du kan :)

Fokuser mer på kardio trening i starten og ha litt styrke, Når du har oppnåd vekten din kan du ha styrke i fokus og litt kadio :)

Lykketil ! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Har som første delmål å forsøke å kvitte meg med 3kg til 1 april. Tidligere har de første kiloene føket av fort, så jeg håper at jeg skal klare dette. Da er jeg på dag 1, det går greit nå, men kvelden kommer sikkert til å bli verre! Har bestemt meg for å jogge da, sitter å finner fram god musikken til ipoden min! Og har massevis av episoder å se på datan etterpå. =) Må holde hodet opptatt:p

hvilken musikk liker du å jogge til? tre kilo til første april hadde jeg likt også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg slått på stortromma og hatt 5 treningsøkter! Det er forsåvidt første gang i min historie det har skjedd, så er ganske så fornøyd med meg selv nå altså! :D Var sinnsykt deilig å trene i dag også, etter å ha spist masse hjemmelaget pizza går var jo alle lagrene fulle og gode, noe som gjorde at jeg kunne gi litt ekstra på trening! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...