Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Nå må ikke du glemme viktigheten med restitusjon etter trening, og at cardi + styrke hver dag kan virke mot sin hensikt dersom du ikke er helt sikker på hva du gjør og spiser veldig konkret iht til trening og fettprosentreduksjon.

Hva veier du? Du burde gå til innkjøp av proteinpulver om du ikke greier å spise 1,5-2 ganger din egen kroppsvekt i proteiner pr. dag.]

tusen takk for inspill. Jeg veier 72, så mangler endel proteiner pr dag desverre. Jeg fikk kjenne at trening hver dag ikke fungerer for meg, så nå hadde jeg to hviledager. En fordi jeg ikke orket trene og en fordi jeg ikke rakk. Det var deilig :)

Men det er nok noe jeg gjør feil, for selvom jeg merker at kroppen blir strammerem står vekta helt stille. Men det tar kansje legre tid en en mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marphil:

1. Når du siterer innlegg pass på at du skriver ditt eget svar etter :) Bare ett tips :)

2. Hva spiser du av proteiner?

3. Vekta kan stå stille selv om man blir større eller mindre. Badevekta i seg selv er ett latterlig dårlig måleimstrument for å måle framgang. Når du trener så øker du mest sannsynlig muskelmasse og muskler veier mer enn fett, derfor kan det virke som du går ned null og nada selv om du faktisk går ned i fettprosent og/eller cm.

Det viktige er ikke vekta. Det viktige er hvordan du føler deg. Bruk målebåndet og mål deg selv heller. Og ta bilder av deg selv. Da ser du framgangen bedre. S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marphil:

1. Når du siterer innlegg pass på at du skriver ditt eget svar etter quote :) Bare ett tips :)

2. Hva spiser du av proteiner?

3. Vekta kan stå stille selv om man blir større eller mindre. Badevekta i seg selv er ett latterlig dårlig måleimstrument for å måle framgang. Når du trener så øker du mest sannsynlig muskelmasse og muskler veier mer enn fett, derfor kan det virke som du går ned null og nada selv om du faktisk går ned i fettprosent og/eller cm.

Det viktige er ikke vekta. Det viktige er hvordan du føler deg. Bruk målebåndet og mål deg selv heller. Og ta bilder av deg selv. Da ser du framgangen bedre. S

takk. Jeg vet den med quoten, men tenkte ta bort alt det andre du skrev som ikke omhandlet meg, noe som gjorde at innlegget ble litt feil. Men regnet med det gikk greit for denne gang ;)

Jeg spiser ikke noe spesielt, vanlige måltider, men satser på mest av kjøtt og grønnsaker v middagen. Jeg sliter litt med å spise når jeg skal, så hender jeg bruker måltidserstatter istedet. Men en vanlig dag er f.eks brød/knekkebrød eller cruslie til frokost. Lunch det sammen, middag er vanlig sunn mat pga barna og kvelds samme som frokost/ lunch.

Målebånd er allerede i bruk, sammen med kamera :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy er du, hva veier du, hvor gammel er du, hva bruker du å spise og hva er målet med kostholdet og treningen for deg da? :)

Jeg er 167cm,78kilo,20 år, Har hatt dårlig kosthold, men har sluttet og spise mye drittmat og kuttet ut med søtsaker og brus på ukedagene. Helgene kjøper jeg inn en 1 og halvliter brus pluss litt annet godis. Målet er og vinne over kroppen min, har slitt ME(frisk nå) og sliter med at immunforsvaret er på bånn. Er LEI av å ikke være i form. Så alt er for at kropp og sinn skal bli bedre :) Fordøylsesystemet er ikke helt på topp eller :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 167cm,78kilo,20 år, Har hatt dårlig kosthold, men har sluttet og spise mye drittmat og kuttet ut med søtsaker og brus på ukedagene. Helgene kjøper jeg inn en 1 og halvliter brus pluss litt annet godis. Målet er og vinne over kroppen min, har slitt ME(frisk nå) og sliter med at immunforsvaret er på bånn. Er LEI av å ikke være i form. Så alt er for at kropp og sinn skal bli bedre :) Fordøylsesystemet er ikke helt på topp eller :p

Okei, nå vet jeg ikke helt hvordan aktivitetsnivået ditt er, men regner sånn ca at du har et kaloriforbruk på 2200 kcal. Anbefaler deg derfor å legge deg litt lavere, men trenger ikke legge deg alt for lavt til å begynne med :) Du sier jo at du skal begynne med MMA noe som er en veldig krevende idrett! (Har drevet med boksing selv i mange år..) Så hvis du legger deg på 1900 kcal til å begynne med, så kan vi jo se det litt an etter et par uker, om du evt må reguleres litt ned eller opp :) En dagsmeny kan for eksempel bestå av:

Frokost: 50 gr havregryn med 1 skyr, 1 glass skummet melk og 5 ml tran + 1 appelsin

Lunsj: 150 gr magert kjøtt (kylling, svin eller fisk), 150 g grønnsaker og 40 g fullkornsris, vann

Mellommåltid: 2 knekkebrød m/ magert kjøttpålegg, en frukt og et glass skummet melk eller CC med eple. CC kan også brukes på knekkebrød med kalkunpålegg, kjempegodt :D

Middag: 150 g magert kjøtt, 150 g grønnsaker og 40 g fullkornsris, vann

Kveldsmat: 125 g laks, 2 poteter og 100 g grønnsaker

= ca 1900 kcal :)

Dette er jo bare forslag, men kan hvertfall være en pekepinne på hvordan det kan se ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå vet jeg ikke helt hvordan aktivitetsnivået ditt er, men regner sånn ca at du har et kaloriforbruk på 2200 kcal. Anbefaler deg derfor å legge deg litt lavere, men trenger ikke legge deg alt for lavt til å begynne med :) Du sier jo at du skal begynne med MMA noe som er en veldig krevende idrett! (Har drevet med boksing selv i mange år..) Så hvis du legger deg på 1900 kcal til å begynne med, så kan vi jo se det litt an etter et par uker, om du evt må reguleres litt ned eller opp :) En dagsmeny kan for eksempel bestå av:

Frokost: 50 gr havregryn med 1 skyr, 1 glass skummet melk og 5 ml tran + 1 appelsin

Lunsj: 150 gr magert kjøtt (kylling, svin eller fisk), 150 g grønnsaker og 40 g fullkornsris, vann

Mellommåltid: 2 knekkebrød m/ magert kjøttpålegg, en frukt og et glass skummet melk eller CC med eple. CC kan også brukes på knekkebrød med kalkunpålegg, kjempegodt :D

Middag: 150 g magert kjøtt, 150 g grønnsaker og 40 g fullkornsris, vann

Kveldsmat: 125 g laks, 2 poteter og 100 g grønnsaker

= ca 1900 kcal :)

Dette er jo bare forslag, men kan hvertfall være en pekepinne på hvordan det kan se ut!

Wow. Dette var noe helt annet en det jeg er vandt til og spise, men det må prøves. Er det lurt av meg og planlegge forskjellig dagsmeny? Så man ikke går så fort lei av maten tenker jeg :) Mulig skrive opp hvor mye kcal jeg har spist løpe av en dag osv. MMA er noe jeg har lyst å prøve leng, så får håpe viljestyrken er der og jeg klarer det!

Målebåndet hørtes lurt ut for meg som har angst for og gå på vekta. Skal finne det fram en dag i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Dette var noe helt annet en det jeg er vandt til og spise, men det må prøves. Er det lurt av meg og planlegge forskjellig dagsmeny? Så man ikke går så fort lei av maten tenker jeg :) Mulig skrive opp hvor mye kcal jeg har spist løpe av en dag osv. MMA er noe jeg har lyst å prøve leng, så får håpe viljestyrken er der og jeg klarer det!

Målebåndet hørtes lurt ut for meg som har angst for og gå på vekta. Skal finne det fram en dag i uka.

Ja du bør absolutt variere så du slipper å gå lei! Å skrive ned hva man spiser iløpet av en dag kan være lurt, da oppdager man gjerne ting man ikke tenker over at man spiser :) Ja det bør du prøve, kampsport er utrolig morsomt å holde på med, og man lærer mye om seg selv og da faktisk :wub: Så får du bare rope ut om det er noe du lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du bør absolutt variere så du slipper å gå lei! Å skrive ned hva man spiser iløpet av en dag kan være lurt, da oppdager man gjerne ting man ikke tenker over at man spiser :) Ja det bør du prøve, kampsport er utrolig morsomt å holde på med, og man lærer mye om seg selv og da faktisk :wub: Så får du bare rope ut om det er noe du lurer på :)

Blir bare mer motivert av hjelpen jeg får av deg så! :D Det skal jeg gjøre. Oppdateringer av forandringer kommer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meningen med oppkarbingsdag er vel bare at du skal ha et høyere inntak av KH den dagen enn andre? :) Så lenge du har en større andel KH og ligger innenfor kaloriområdet er det greit! Kaloriene fra KH går da på "bekostning" av kaloriene du ellers får fra fett/proteiner.

Så du ikke kutte osten, hva er vel taco uten ost? :oops::p

så sant, så sant! jeg klarte verken kutte osten, kesamen eller guacemolen. ble gode garlic tortillas med kyllingkjøttdeig. etterpå ble det en del smågodt. å takken for det? SYKT VONDT I MAGEN. var så oppblåst og vond etterpå at smertene var på grensen til å kjennes ut så rier. sånn reagerer magen når den ikke har fått en så stor dose karbo på lenge. ikke til å anbefale! skal fra nå av lage meg sunne oppkarbingslørdager med druer, frukt, vanilje kesam, nøtter, snack&jacks ++

er med på veiing på onsdager! er fullt av vann i kroppen nå:p kjempe kjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så sant. Så leng man setter seg belønning til målene sine, så blir det nesten ikke så ille å vente.

ikke sant! :D veiedager blir litt vanskelig for meg, da jeg ikke har vekt i leiligheten! Tør ikke kjøpe en, for vet hvor lett jeg har for å veie meg opptil flere ganger om dagen, har ikke noe sunt forhold til det der :( men skal oppdatere når jeg har fått vært hjemme og veid meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke på en måte litt godt da å se at kroppen reagerer sånn?:-) da ser du jo på en måte at kroppen absolutt ikke er vant med sånn mat og ikke vil ha sånn mat heller :D og som du sier er jo det veldig motiverende for å gjøre de neste lørdagene litt sunnere! Skal innrømme at jeg spiste hjemmelaga pizza i går med brownies til dessert og jeg var gravid i 6. Mnd etterpå!! Fyy så vondt :s

Jeg har veiedager på fredager, men kan vel bare skrive resultatet mitt her fordet :p

Edit: skulle egentlig sitere til megan, men det funka ikke på telefonen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke på en måte litt godt da å se at kroppen reagerer sånn?:) da ser du jo på en måte at kroppen absolutt ikke er vant med sånn mat og ikke vil ha sånn mat heller :D og som du sier er jo det veldig motiverende for å gjøre de neste lørdagene litt sunnere! Skal innrømme at jeg spiste hjemmelaga pizza i går med brownies til dessert og jeg var gravid i 6. Mnd etterpå!! Fyy så vondt :s

Jeg har veiedager på fredager, men kan vel bare skrive resultatet mitt her fordet :p

Sant det! Når kroppen min var vandt med søppelet/giften merka jeg det ikke engang. Godt å se hva det egentlig gjør med kroppen. Fin igjen idag, men måtte en paracet til igår. Hvis jeg vet kroppen vil reagere sånn neste gang også slik man må være forberedt om man velgfer feil mat på oppkarbingsdager, så skal jeg holde meg langt vekke fra smågodt. ikke verdt det. Tror også kroppen reagerte på lefsene med mel og gluten siden jeg har droppe dette til fordel for gryn og frukt. spiser ikke pasta eller brød lenger. Fra nå av sunn, men good snacks. Er superhappy bare jeg får en skål med havregrøt med sukkerfri syltetøy eller cc - riskrem med bær. så skal ikke mye til:D litt mørk sjokolade også <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sant! :D veiedager blir litt vanskelig for meg, da jeg ikke har vekt i leiligheten! Tør ikke kjøpe en, for vet hvor lett jeg har for å veie meg opptil flere ganger om dagen, har ikke noe sunt forhold til det der :( men skal oppdatere når jeg har fått vært hjemme og veid meg!

Trur jeg skal se på målebåndene i starten jeg. Ser jeg på vekta så blir jeg som regel skuffet og spiser mer. Så kanskje når jeg har mistet endel vekt så kan jeg begynne å se på vekta :p Vektangst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg skal se på målebåndene i starten jeg. Ser jeg på vekta så blir jeg som regel skuffet og spiser mer. Så kanskje når jeg har mistet endel vekt så kan jeg begynne å se på vekta :p Vektangst!

Godt vi er flere! jeg målte meg for første gang i går, så skal bli spennende og se om det kryper inn noe her og der :rofl: Noen som har noen pekepinn på hvor ofte man burde måle seg? tenkte å ha en 4-ukers periode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan lønne seg og ikke måle seg så veldig ofte. En gang annen hver uke kan være greit å starte med, la oss si at du går ned 0,25 cm en uke vil dette være veldig vanskelig å se på målebåndet, men har du samme nedgang to uker på rad vil du kunne se en nedgang på 0,5 cm på to uker :-) er du helt i startfasen av vektnedgangen kan du godt måle deg uka etter første måling for å få litt ekstra motivasjon, men etter dette kan man godt måle annen hver uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...