Gå til innhold

Beste saltime?


Kristin Charm

Anbefalte innlegg

Trener forskjellige spinningtimer (må få inn mest mulig sykkel før Lillehammer - Oslo, så det blir mange av dem om dagen) og core/pilates for å styrke kjernemuskulaturen. Ellers synes jeg saltimer er forferdelig kjedelig, og som Velvet holder jeg på å krepere av de såkalte styrketimene. Jeg liker å plugge musikken i øra og kjøre på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener på Elixia, men går lite på saltimer. Det eneste blir spinning. syntes en 30 mins med spinning er perfekt etter en styrkeøkt på overkropp, eller en intervalløkt på spinningsykkelen hvis man vil ha en kondisjonsøkt :) Ellers så prøvde jeg nettopp 500kcal, og den timen hadde jeg virkelig sansen på. Svetten silte jeg etter bare 5 minutter:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker slik at zumba må være kjempegode kondisjonstrening dersom du får det til! Jeg ser de jentene som vrikker på alt de har, ser helt slående ut der de danser, og kommer ut nedynket i svette, og de har tydelig nok svingt fra seg! Men sånn som meg, hvor hele kroppen låser seg, ikke forstår et eneste trinn, og kommer ut - så vidt varm?

Det er ikke zumba som ikke er bra nok for meg, det jeg er som ikke er bra nok for zumba :D

Så de som sier at zumba er dårlig trening bør revurdere hva som egentlig er tilfelle :thumbsup:

Hehe, helt klart et poeng! Jo mere man klarer å henge med jo mere yter man!;) Er ikke noe morro å være med på en saltime når det føles ut som man bare har varmet opp! Du skulle ha prøvd Cardiokick eller noe sånt! Ingen koreografi, bare sparking, slåing og litt hopping! FANTASTISK cardio time som finnes på noen senter :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener på Elixia, men går lite på saltimer. Det eneste blir spinning. syntes en 30 mins med spinning er perfekt etter en styrkeøkt på overkropp, eller en intervalløkt på spinningsykkelen hvis man vil ha en kondisjonsøkt :) Ellers så prøvde jeg nettopp 500kcal, og den timen hadde jeg virkelig sansen på. Svetten silte jeg etter bare 5 minutter:eek:

Haha, ikke sant! Den var hard, effektiv som fy og skikkelig deilig - særlig når du kunne gå velfortjent ut av salen etter timen :D

Skal på den igjen i kveld :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trente på elixia syns jeg å huske at Boksing var moro og tøft.

Nå trener jeg på sats og har lagt min elsk på noe som heter crosstraining.

Tøff styrke i intervaller, 1 min på og 30 sek hvile mellom settene. Fantastisk!

Skikkelig bootcamp. Elixia har sikker noe lignende! Ellers trives jeg også veldig godt alene i studio ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener MYE gruppetimer for tiden (5-6 i uka), pga at jeg er instruktør på SATS. Mine favoritter blant mine egne timer for å få trent selv er SATSEnergy, og den nye ViPR. I tillegg liker jeg spinning i alle varianter, for det er så lett å legge opp selv hvilken intensitet man skal ligge på.

Når jeg skal ha "koseøkt" og trene for å få bevegd meg og få inspirasjon er Zumba og andre step/aerobictimer med litt vanskelig koreografi det morsomste :-D

Foretrekker å trene kondisjon på gruppetimer, gir meg så utrolig mye mer. Litt kjedelig nå som jeg har så mange + mye å gjøre, for da blir det mindre tid til styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zumbzumbazumbaaa! :D

Ingenting som er så gøy som å shake skikkelig, og man blir faktisk nokså sliten når man gir alt man eier og har i 60 minutter :D

Det hjelper nok ikke så mye på kondisjonen, men kalorier bli i allefall forbrent der og da samtidig som man har det viiilt morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker spinning og yoga/bodybalance. Spesielt spinning synes jeg ble mye mer givende etter jeg kjøpte spinningsko. Viktig å velge riktig time sånn at man har noenlunde lik musikksmak som instruktøren ;)

Kan ikke fordra step eller corebar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning liker jeg.

Men er utrolig stor forskjell på instruktørene, så vil råde de som vil prøve om å prøve noen forskjellige, før man finner en som passer.

Synd at saltrening er så "in", ellers hadde det vært mye mer plass for frivektene. Virker som 90% av arealet går til sal.

Det er ikke bare forskjell på instruktørene, det er fantastisk stor forskjell på de. Og det forklarer hvorfor noen timer ALLTID har en mil lang kø av ventende mens andre timer kommer det knapt 6 stykker på.

Stikkord for en god instruktør

- Gi av deg selv

- Motiver

- Push gjennom timen. Det er få ting som dreper mer enn en instruktør som ikke snakker gjennom timen. Det skal være litt "kom igjen, push, KOM IGJEN" osv

- Vet hva du gjør. Det er skikkelig, skikkelig demotiverende med instruktører uten teknikk

- Åge Alexandersen og Fairytale er ikke passende musikk verken i spinningsalen eller aerobicsalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker saltimer best. Da vet jeg at jeg kommer meg på trening, og jeg yter mer enn jeg ville gjort alene. Spinning og body pump pleier jeg å være på, men desverre er det lite å velge mellom på dagtid, så det hender jeg må ty til mølla. Men i dag prøvde jeg å sykle, og det funket mye bedre enn tredemølla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke gruppetimer, så har ikke vært på dem på år og dag. Men "før i tiden" var jeg på en del, så har testet ut diverse. Likte absolutt ikke spinning,yoga, zumba og aerobic/step (sistnevnte timene føler jeg har mer fokus på trinn enn trening):p Bodypump var gøy! Kunne godt tatt en gruppetime i ny og ne for å variere treningen de dagene jeg ikke trener styrke, men er sjelden det passer med tiden, så det blir liksom aldri. Tar heller en time på mølla/ellipse. Kunne tenkt meg å like spinning, det tror jeg er effektiv og bra trening,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det siste, kjenner mange som foretrekker saltimer for variasjonens skyld :)

Selv gikk jeg mye på yoga en periode jeg ikke kunne trene hardt, og det er ikke spesielt fysisk krevende selvfølgelig, men man går faktisk ut etterpå med en utrolig rolig og behagelig følelse og en helt annen sinnstemning... tror nok mange kunne hatt godt av og prøvd det en gang :D Men det går mest i egentrening hos meg nå ;)

Ikke fysisk krevende sier du? Da har du ikke vært på en ekte yogatime, hehe. Er instruktøren flink, skal alle i timen kunne presse seg til sitt ytterste! Jeg er kake etter yogatimene mine, men det er kun én instruktør som får det til da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...