Gå til innhold

Beste saltime?


Kristin Charm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har prøvd mye rar gruppetrening i sal både hos store kjeder og små senter.

Det finnes mye rart der ute, og det er mye "gimmick" rundt mange av de nye konseptene.

Det finnes derimot et konsept som heter "Krønsj" (www.kronsj.no), som har noe helt eget ved seg som jeg ikke har funnet andre steder. De har eget senter i Oslo og tilbyr variert, funksjonell og effektiv saltrening. Både harde og lette kondisjonstimer, fight-timer, yoga, danseinspirerte timer osv.. De var de første i Norge som tok inn TRX slyngetrening i gruppetreningsform, og de utdanner alle TRX-instrukstører. Det er Krønsj i samarbeid med Yngvar Andersen/Mykje Meir som har utviklet konseptet Catslide. Dette er utrolig effektive styrketimer.

( se http://www.catslide.no/ og evt. filmer på youtube. )

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mye rar gruppetrening i sal både hos store kjeder og små senter.

Det finnes mye rart der ute, og det er mye "gimmick" rundt mange av de nye konseptene.

Det finnes derimot et konsept som heter "Krønsj" (www.kronsj.no), som har noe helt eget ved seg som jeg ikke har funnet andre steder. De har eget senter i Oslo og tilbyr variert, funksjonell og effektiv saltrening. Både harde og lette kondisjonstimer, fight-timer, yoga, danseinspirerte timer osv.. De var de første i Norge som tok inn TRX slyngetrening i gruppetreningsform, og de utdanner alle TRX-instrukstører. Det er Krønsj i samarbeid med Yngvar Andersen/Mykje Meir som har utviklet konseptet Catslide. Dette er utrolig effektive styrketimer.

( se http://www.catslide.no/ og evt. filmer på youtube. )

Anbefales!

Reklame, much? :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gikk mye på body pump før - funker veldig bra for å lære teknikk i de forskjellige styrkeøvelsene. (dersom instruktøren er flink!)

Ellers liker jeg yoga og "performance step intervall" (harde stepøkter med styrke i pausene). Harde cardiotimer er perfekt for meg som ikke er så flink til å presse meg selv på akkurat det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinn intervall og step intervall om vinteren for kondisens skyld. Er ikke så flink til å presse meg selv til å løpe alene på mølla med høy nok puls lenge nok. Om sommeren blir det heller løping og sykling ute.

Går også på en yoga-time i ny og ne fordi det er deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på saltime 1 eller 2 ganger uka; den ene er en type crossfit/sirkeltrening med en av de personlig trenerene på gymmet (45s jobbing, 15s pause, 12-15øvelser, 4runder), ganske mørbanka etterpå. Synes det er deilig å få kjørt gjennom kroppen med litt lettere vekt og flere reps. Ellers er jeg noen ganger på avansert step, mest fordi jeg hater å løpe og elsker å danse! klarer å få gjennomsnittspuls på ca. 86% av max på en time:D Ellers elsker jeg kettlebells timer, og jeg har vært så heldig å fått vært på teknikk kurs hos norges beste kettlebellstrener, så etter det ble jeg frelst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg liker spinning og Zumba for kardiotrening, men aldri saltimer for styrke for meg, liker ikke! Styrketreninga vil jeg ha full kontroll på selv. :meh: Og til dem som sier at den og den treningsformen er dårligere enn andre: Nei. At akkurat DU ikke får noe ut av det betyr ikke at det er dårlig. For meg er det Zumba som gir absolutt høyeste puls (både max og gjennomsnitt), høyere enn spinning og på samme nivå som løping. Jeg får lite ut av corebar og crossfit, men ville ikke drømme om å påstå at dette ikke er bra trening (for andre, som behersker det). Og at noe ser "dumt" ut: :eek: Jaja, si fra når noen finner en treningsform som ser "smart" ut da. Som om jeg bryr meg om hvordan det ser ut, bare jeg får treningseffekt... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...