Gå til innhold

Beste saltime?


Kristin Charm

Anbefalte innlegg

Ikke fysisk krevende sier du? Da har du ikke vært på en ekte yogatime, hehe. Er instruktøren flink, skal alle i timen kunne presse seg til sitt ytterste! Jeg er kake etter yogatimene mine, men det er kun én instruktør som får det til da :p

Virkelig? :) Jeg synes absolutt det varm gøy, men ikke på en krevende måte i det hele tatt. Ble varm, men kjente ikke mer enn det! Skulle gjerne hatt din instruktør! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker yoga, pilates og step 3 best. Eller, jeg gjorde det da jeg var på et treningssenter som hadde saltimer:)

Yoga fordi det er deilig! Det holder jeg på med hjemme nå og da.

Pilates fordi det hjelper på humør og holdning.

Step 3 fordi det var så utrolig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bodypump! Bra time for de av oss som ikke helt har kommet i gang med annen styrketrening (kan noen motivere meg her...?). Dessuten har Sats en fantastisk god instruktør som alltid klarer å pushe meg litt mer enn jeg hadde tenkt.

Ellers; spinning for å opprettholde kondisen, men synes det kan være litt kjedelig av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor finnes det egentlig ikke noe særlig utvalg i saltimer... Vi har 2 spinningtimer og 1 steptime i uka, men instruktørene er ikke "sertifiserte" av det jeg vet... Men de er flinke nok de altså, helt greit - men jeg merker jo at nivået er en del høyere når jeg innimellom er i byen og tar en saltime på Elixia:whistling: Anyway, sånn er det å bo langt ute på landet, jeg skal vel bare være glad for at det finnes noen timer her i det hele tatt (som attpåtil er gratis;)), og styrketreningsrommet er ganske bra utstyrt (og koster 800 kr i året:D). Tar som regel en spinningtime i uka, men ellers trener jeg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine favoritt-timer er pilates, spinning og slyngetrening. Slyngetreningen er forbausende tung, med fokus på teknikk (i hvertfall på senteret jeg er på). Har også gått på noen styrketimer i basseng når jeg har slitt med tung kropp/senebetennelse. Veldig gøy, og sykt tungt.

Det eneste jeg virkelig har hatet er zumba og en sirkeltreningstime hvor man måtte jobbe som par. Jeg liker IKKE å måtte ta på svette folk jeg ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritt-timer er pilates, spinning og slyngetrening. Slyngetreningen er forbausende tung, med fokus på teknikk (i hvertfall på senteret jeg er på). Har også gått på noen styrketimer i basseng når jeg har slitt med tung kropp/senebetennelse. Veldig gøy, og sykt tungt.

Det eneste jeg virkelig har hatet er zumba og en sirkeltreningstime hvor man måtte jobbe som par. Jeg liker IKKE å måtte ta på svette folk jeg ikke kjenner.

Høh, aldri opplevd! Hvor var dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært innom en circle challenge, spinning og body pump. Men gjennom all variert trening jeg har kjørt gjennom livet, skjønner jeg ikke helt hvordan noen kan si en annen saltime enn body pump er verst. Det slår meg litt at body pump kan umulig bli en tam trening uansett hvor sprek du er. Du kan styre tempoet sjøl relativt greit, hvis det som kjøres er for enkelt, og det er bare å peise på med ekstra kilo til du faller om. Vil nesten påstå at hvis body pump treninga ikke var all verden, så er det bare dårlig innsats og ikke treninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs egentlig hvordan instuktøren har satt opp timen og hvor mye en yter selv for å få best mulig ut av treninga. Mine favoritter er 500 kcal, spinning, X-fit, Boxing/Cardio Combat og Kettlebell. Kondisjonstimer som Cardio Energy og de synes jeg ikke er særlig tungt. Foretrekker heller å trene kondis selv. Men så klart, benytter timene for morroskyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var jeg KUN på gruppetimer, hovedsaklig step&styrke. Valsa rundt i styrkerommet og prøvde litt ymse apparater etterpå, bare for å ha gjort det liksom :p Hadde ikke noe mål bortsett fra å bruke kroppen litt. Yoga og pilates er iallefall booooring.

Denne gangen har jeg spinning én gang i uken, og resten av tiden i styrkerommet, hovedsaklig frivekt. Mycket bättre!

Har til gode å prøve ut zumba og de greiene, men skal prøve å holde meg unna, er i fare for å bli hekta :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Hva synes egentlig folk om saltimer? Selv foretrekker jeg det å trene for meg selv, enten på mølla eller i styrkesalen. Har prøvd noen gode saltimer, men jeg føler jeg får mye mer ut av øktene når jeg trener alene :) Mer effektivt! Men i det siste har jeg prøvd noen gode saltimer som (går på elixia) cardio energy og 500kcal, og dersom du gir alt, kan man få mye ut av timene ;)

Går dere på saltimer? Og i så fall; Har dere noen favorittimer? Styrke eller utholdenhet?

Samme hvilket senter, vil bare høre! :D

Holdt bare på med spinning før i tiden, av saltimer, men nå er jeg veldig lei det. På sats er mine favoritter cross training og box. Der føler jeg at jeg virkelig får kjørt meg samtidig som jeg også trener spenst og eksplosiv styrke. Ellers prøvde jeg running timen etterfulgt av en halvtime core og synes faktisk det var veldig bra. Var sykt andpusten og var deilig å få trent mage skikkelig etterpå, noe jeg nedprioriterer i eget styrkeprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var jeg KUN på gruppetimer, hovedsaklig step&styrke. Valsa rundt i styrkerommet og prøvde litt ymse apparater etterpå, bare for å ha gjort det liksom :p Hadde ikke noe mål bortsett fra å bruke kroppen litt. Yoga og pilates er iallefall booooring.

Denne gangen har jeg spinning én gang i uken, og resten av tiden i styrkerommet, hovedsaklig frivekt. Mycket bättre!

Har til gode å prøve ut zumba og de greiene, men skal prøve å holde meg unna, er i fare for å bli hekta :rolleyes:

Jeg ble ikke hekta. hehe. Var der én gang (zumba altså) og aldri mer. Synes folk så latterlige ut (er jo en fordel med rytme) i tillegg til at jeg ikke ble noe særlig svett engang. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...