Gå til innhold

martinej

Medlemmer
  • Innholdsteller

    130
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Tenkte jeg kunne oppdatere her. Kk-mila ble gjennomført for ei uke siden. Klarte ikke målet mitt, tiden ble 1 time og 4 minutter. Er allikevel greit fornøyd, da det var utrolig varmt, så jeg måtte drikke på alle (3!!) drikkestasjonene (og er glad jeg gjorde det, da jeg så flere som besvimte). I tillegg var det ett parti hvor en ble nødt til å gå på rekke omtrent, så tapte litt tid på det. Også skal det sies at det var utrolig hardt og tungt underveis. Men jeg kom meg i mål! I tillegg ble opplevelsen veldig bra takket være bra opplegg (tidtaking, underholdning, vareprøver, salgsboder osv
  2. Jeg gjør i alle fall mitt beste, og da skal man være fornøyd Takk for det!
  3. Har faktisk merka at det har blitt lettere den siste uka bare. Jogga over 10 km i går, og lå under 7 min på hver km. I forrige uke var den like over 7 min, og det føltes myyye tyngre. Så det har heldigvis gått riktig vei. Tror også det psykiske ift at jeg visste at jeg nylig hadde gjennomført 10 km hadde mye og si.
  4. Takk for tips! Får gjøre mitt beste de siste ukene nå. Har så lyst å klare det på under en time!
  5. Jeg har meldt meg på KK-mila, som går av stabelen 7.september, altså om 3 uker, og hadde blitt glad for om noen kunne gi meg en liten pekepinn om hvordan jeg bør trene nå de neste ukene. Litt om meg: 23 år gammel. Normalvektig. Treningsglad, og har trent aktivt siden barndommen. De siste årene har treningen stort sett bestått av ulike gruppetimer, og styrketrening på egen hånd. Jeg har aldri vært særlig glad i å løpe, men har hatt lyst til å like det fordi det er praktisk og lettvint å bare kunne snøre på seg skoene og gå ut døra. Dette var litt av grunnen til at jeg meldte meg på KK-
  6. Jeg har studert fysioterapi i Norge (trondheim), og har sett at utdanningen der i alle fall ikke er noe dårligere enn den her til lands. De kollegene jeg har som har studert i Danmark er utrolig dyktige. Det som jeg tror skiller mest graden av samfunnsvitenskaplige fag, noe vi hadde en god del av i trondheim. Nyttig emne, men her kom det opp mye om det norske systemet, lover og regler, som de ikke har i Danmark I Danmark har de skole i 3,5 år, mot 3 år skole og 1 år turnustjeneste som det er her.
  7. Jeg har ikke prøvd noen av dem, men synes helt klart at Hummel sin er den fineste. Har siklet litt på den selv
  8. Det varierer etter kjønn og alder. For en kvinne på 35 er f.eks den helsemessig gunstige fettprosenten på 20-25 prosent. Lavere jo yngre kvinnen er, og lavere for menn. Edit: Info hentet fra Tanita kroppsanalyse.
  9. Da jeg hadde brukket fot gikk det i lårcurl og leg extention, i tillegg til sånn stående hofteekstensjon i apparat. Den tar en del på rumpa.
  10. Går 3. året fysioterapi, og jobber i tillegg som gruppetreningsinstruktør
  11. Jeg synes kanskje 1000 høres vel mye ut, men opp mot 800 er jeg med på. Men nå er ikke jeg noen ekspert da, kommer bare med egne/venninners/medlemmers erfaringer. Aldri vært borti at noen har hatt 1000 kcal.
  12. Men den beregningen fra Les Mills er jo et gjennomsnitt. Jeg ligger så vidt over 500 kcal på en Bodypump-time, men da er ikke dette jeg har trent mye. Når man har trent det lengre klarer man kanskje ta i mer. I tillegg har det jo med vekt å gjøre. Om jeg hadde veid 10 kg mer, ville jo kaloriforbruket mitt økt betraktelig.
  13. Det kommer jo an på hvor hardt du selv trener, og din egen kropssammensetning. Selv er jeg 172 cm høy og veier 68 kg. På gruppetimer har jeg som regel snittpuls på rundt 180 (dersom det er rene kondisjonstimer). På disse timene kan jeg i følge pulsklokka mi forbrenne 700 kcal. På mer moderate timer, som kanskje også har styrke ligger jeg på rundt 500-600. Bruker ikke dette tallet for å se hvor mye jeg har forbrent sånn akkurat, men det gir jo en god indikator på hvor hardt jeg har trent og hvor effktiv de ulike timene er (men det gjør jo forsåvidt pulsen også da..)
  14. Har bare trent styrke regelmessig siden starten av november nå, og har en treningshverdag dominert av mye utholdenhetstrening. Alltid trent, men har vært litt opp og ned med regelmessig styrke. Ligger rundt 8 reps. på alle øvelser. Markløft: 55 kg Bulgarsk utfall: Varierer fra 7 - 14 kg manualer Benkpress: 35 kg Pullups (med assisanse): ca -15 kg. (Bør kanskje prøve med strikk heretter..?) Biceps curl: 9 kg hantler Triceps push down: +/- 20 kg Pulley: 45 kg Skulderpress: 10 kg manualer Sidehev: 6 kg manualer Knebøy er i utprøvingsfasen når det kommer til teknikk, varierer mel
  15. Jeg har merka forskjell på treninga etter jeg slutta å snuse for 3-4 uker siden. Har ikke snusa sånn kjempemasse, har hatt 2 bokser på en uke. Utholdenhetstreningene mine har gått MYE lettere, og jeg får ikke like raskt melkesyre som før. Dette har jo sikkert sammenheng med at jeg også har kommet i litt bedre form, men velger å tro at det hadde litt å si at jeg slutta. Gjør det lettere å la vær å begynne igjen
×
×
  • Opprett ny...