Gå til innhold

Beste saltime?


Kristin Charm

Anbefalte innlegg

Hva synes egentlig folk om saltimer? Selv foretrekker jeg det å trene for meg selv, enten på mølla eller i styrkesalen. Har prøvd noen gode saltimer, men jeg føler jeg får mye mer ut av øktene når jeg trener alene :) Mer effektivt! Men i det siste har jeg prøvd noen gode saltimer som (går på elixia) cardio energy og 500kcal, og dersom du gir alt, kan man få mye ut av timene ;)

Går dere på saltimer? Og i så fall; Har dere noen favorittimer? Styrke eller utholdenhet?

Samme hvilket senter, vil bare høre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler at yoga og pilates er noe som er et bra supplement til egentrening. Har aldri prøvd yoga selv, ikke på senter hvertfall, men jeg tenker at hvis man har en god instruktør kan man få mye ut av det, hvertfall psykisk. Men det er nok individuelt. Pilates trener jo stort sett kjernen, som kan, men er ofte ikke nødvendig i tillegg til den treningen kjernen får fra baseøvelser som knebøy og markløft.

Ellers er det jo bra å gå på timer som er cardiorettet, hvis man synes det er grusomt kjedelig å trene cardio alene, og timen gir deg ekstra motivasjon.. som f.eks spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at yoga og pilates er noe som er et bra supplement til egentrening. Har aldri prøvd yoga selv, ikke på senter hvertfall, men jeg tenker at hvis man har en god instruktør kan man få mye ut av det, hvertfall psykisk. Men det er nok individuelt. Pilates trener jo stort sett kjernen, som kan, men er ofte ikke nødvendig i tillegg til den treningen kjernen får fra baseøvelser som knebøy og markløft.

Ellers er det jo bra å gå på timer som er cardiorettet, hvis man synes det er grusomt kjedelig å trene cardio alene, og timen gir deg ekstra motivasjon.. som f.eks spinning.

Enig i det siste, kjenner mange som foretrekker saltimer for variasjonens skyld :)

Selv gikk jeg mye på yoga en periode jeg ikke kunne trene hardt, og det er ikke spesielt fysisk krevende selvfølgelig, men man går faktisk ut etterpå med en utrolig rolig og behagelig følelse og en helt annen sinnstemning... tror nok mange kunne hatt godt av og prøvd det en gang :D Men det går mest i egentrening hos meg nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning for å få utholdenhet. Jeg liker også dansetimene, men det er mest for morroskyld og ikke for å trene på en måte. Det er sånn jeg kan gjøre hvis jeg har lyst til å bevege meg men ikke fokusere på noe bestemt, bare ha det gøy:) Nå om vintern blir det ofte byttet ut med skiturer i stedet da. Har også drevet å vurdert å prøve meg på noe yoga eller pilates, men har ikke blitt noe av enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått litt dilla på spinning sjøl! Det er artig, og man blir sliten :)

Prøvd bosu og corebar (vanlig og HIT), men det var ikke helt etter min smak, i hvertfall ikke bosu: alt for mye steg hit og dit og jeg klarte ikke holde følge med noen ting, uansett utrolig dårlig instruktør. SORRY CARINA!

Har veldig lyst til å prøve Høypuls og Step/Styrke, det tror jeg er harde enkle timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg absolutt MÅ velge mellom saltimer så tar jeg spinning (kommer an på instruktøren) og step2 til step3. Step1 blir for enkelt.

Det jeg aldri velger er stram opp-timer, for da holder jeg på å krepere av kjedsomhet, eller danse-timer av type zumba, afro dance etc. Mine stive, nordiske hofter kan få lov å forbli stive, nordiske hofter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg absolutt MÅ velge mellom saltimer så tar jeg spinning (kommer an på instruktøren) og step2 til step3. Step1 blir for enkelt.

Det jeg aldri velger er stram opp-timer, for da holder jeg på å krepere av kjedsomhet, eller danse-timer av type zumba, afro dance etc. Mine stive, nordiske hofter kan få lov å forbli stive, nordiske hofter.

+1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye i sal. Favoritten er Zumba i motsetning til mange andre her :p Hehe! Er også på andre dansetimer som heter Freakyfriday og Fredagsmix. Der har de egen koreografi. Er man gla i dans så kan man yte alt å bli ordentlig svett! Er også på Step&styrke! Og en time som heter for BASIS som er hentet fra Olympiatoppen som er laget av Lasse kjus og aamot. Går på å styrke kjernemuskulaturen!;) Elsker å kombinere saltimer med styrke! Tar gjerne flere saltimer i samme slengen da spinning ikke er noe for meg :p Er på et lite senter, men har dog litt utvalg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker slik at zumba må være kjempegode kondisjonstrening dersom du får det til! Jeg ser de jentene som vrikker på alt de har, ser helt slående ut der de danser, og kommer ut nedynket i svette, og de har tydelig nok svingt fra seg! Men sånn som meg, hvor hele kroppen låser seg, ikke forstår et eneste trinn, og kommer ut - så vidt varm?

Det er ikke zumba som ikke er bra nok for meg, det jeg er som ikke er bra nok for zumba :D

Så de som sier at zumba er dårlig trening bør revurdere hva som egentlig er tilfelle :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...