Gå til innhold

Sulten konstant!


frk.D

Anbefalte innlegg

Er i gang med styrketrening med PT. Fikk streng beskjed om å begynne å spise frokost og det har jeg gjort. Problemet har alltid vært at jeg blir kanon sulten HELE dagen når jeg spiser frokost. Spiser typ blanding av CC og kesam med hjemmelaget granola og frukt. Mellommåltid banan eller nøtter. Lunsj salat m kylling, knekkebrød med pålegg o.l Normal middag og kvelds. Trener nå 3-5 ganger i uken. Hva kan jeg fylle på med for ikke å være så sulten?? Skal sies at magen fungerer som en rakett. Fra 1 x på toalettet for uken er det nå 2x hver dag :S heh sorry for den infoen mn tenke dcer relevant..? Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har absolutt ingen utdannelse innen ernæring, men av egen erfaring funker ikke jeg spesielt godt med frukt til frokost.

Mistenker at det enten har med sensitivitet mot fruktose på tom mage eller for lav proteinmengde sammen med alle karbohydratene, men gadd ikke eksperimentere med det og bare droppet frukt fra frokostmenyen :p

Noen mer kvalifiserte kan sikkert svare deg bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer. Protein. Metthetsfølelsen slår det meste, og gunstig for muskelvekst og vektnedgang. Du sier du spiser "normal middag og kvelds", om det betyr Ola Nordmann-kost kan det fort være det er litt lite proteiner? Anbefaler at du faktisk tar utgangspunkt i vekta di og anbefalinger pr kg kroppsvekt for proteininntak, og deretter går inn på matvaretabellen.no eller lignende og faktisk ser hvor mye protein du får i deg per dag i den kosten du har idag. Jeg har kjørt et par runder med PSMF og kun spist skarve 900kcal dagen, (men så og si kun proteiner) og jeg har vært kronisk mett- noe som ville vært utenkelig på 800kcal fra karbohydrater f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!:) heelt nybegynner ifht styrketrening. Jeg har spist nokså lavkarbo til nå, men fikk beskjed av PT om at når jeg trener som jeg gjør nå må jeg opp med karbo og protein. Jeg spiser nå mye mer enn før så håper det er litt med tilvenning og. Syns det er litt vanskelig å spise så ofte. Jeg veier 65 kg og er 1.70 cm. Vil noen kg ned mn endring av fettprosenten er det jeg jobber mest mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du spiser veldig lite etter min mening, og maten du spiser holder deg ikke mett lenge. Ikke rart du går konstant sulten. Hva du burde spise kan noen andre fortelle, men etter min mening burde du spise mye mer samt kutte ut tullet om og spise ofte, men heller spise mer solide måltider så slipper du og bli sulten med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar igjen. Når jeg startet treningen ble jeg en glad bombe i etterkant (masse rndorfiner:) mn det har gått over til at jeg er slapp. Både før og etter trening. Føler jeg trenger et boozt!:)

Kjenner meg veldig igjen i dette! Da jeg begynte med PT fikk jeg masse energi og overskudd, men nå blir jeg helt daff etter trening - kan hende det også har noe å gjøre med årstiden også (vinteren kan være kjip) men jeg vet ikke hvor lenge du har trent med PT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned i vekt, og har rimelig god erfaring med med kjøtt, fisk og kylling i ren form(ikke blandingsprodukter som kjøttkaker, fiskeboller, pølser, o.l.) Gjerne en del grønnsaker og litt karbohydrater fra poteter og ris. Spiser brød også jeg for min del, og har begynt å være nøye med å ikke spise meg for mett. For å klare det, spiser jeg ofte og i litt mindre mengder av gangen. Det er til syvende og sist du som må avgjøre hva som er best for deg!! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen vits å droppe frukten fordi man er redd for sukkeret det inneholder.. Et medium stort eple inneholder ca 20 g karbohydrater som strengt tatt er veldig lite.

Men, å spise mer fettrikt tidlig på dagen fungerer veldig bra for mange når det kommer til å holde seg mett lenger.

En omelett med skinke eller annen proteinkilde, pluss et eple er knallfrokost det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å supplementere med info om høyde, alder, kjønn og vekt?

Evt om du vil opp eller ned i vekt?

Hvis du feks spiser for lite, så er det ikke vanskelig å anta at sulten kommer fra en aktiv kropp som vil ha mer for.

CC og kesam er jo ikke akkurat det mest energitette frokosten jeg kjenner til,selv om råvarene er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...