Gå til innhold

Folkeopplysningen i kveld: Supermat! 2045 NRK


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Facebook --> Ingunn Sigurdsdatter --> Scroll ned et par poster til posten om Ebola (eller Ebo-lie) --> Les og riv deg litt i håret. (Kommentarfeltet er som vanlig vanvittig underholdende/skremmende).

Det har jeg ikke helse til... Det er på tide at helsevesenet tar seg av stakkars Ingunn snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktoren som "behandlet" deg var faktisk enda verre enn karikaturen i tegneseriestripen under. Han anbefalte faktisk ikke å gå til lege og innrømmet ikke at han manglet kompetansen til å stille diagnose.

Når det er sagt, skal det sies at vet låsninger av forskjellige grader (har en medisinsk betegnelse) kan ikke leger hjelpe særlig, det kan kiropraktorer. Det ble nevnt i folkeopplysningen om låsinger men aldri utdypet. Jeg snakked litt med fastlegen, og googlet litt rundt og det er noe reelt. Smalt nedslagsfelt for å tjene gode penger, så ser godt hvorfor andre "tjenester" blir dratt inn.

Men på det rene. Kiropraktorer kan, med forskningsbasert dokumentasjon, hjelpe til NOEN medisinske årsaker. Nå har det seg at nettopp låsinger ryggsøylen ikke rent skjeldent skjer med individer som løfter vekter.

Dette er ikke et forsvar for at de skal være underlagt noe som helst offentlig osv osv, men for å bringe på det rene at ikke ALT kiropraktorer gjør er humbug.

Ble vel nevnt i folkeopplysningen at kiropraktikk har forskningsbasert dokumentasjon for en liten del, og kan ha en liten helsemessig effekt.

Sånn før vi undergraver hele yrket og skjærer alle over en kamm med ei veiskrape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, skal det sies at vet låsninger av forskjellige grader (har en medisinsk betegnelse) kan ikke leger hjelpe særlig, det kan kiropraktorer. Det ble nevnt i folkeopplysningen om låsinger men aldri utdypet. Jeg snakked litt med fastlegen, og googlet litt rundt og det er noe reelt. Smalt nedslagsfelt for å tjene gode penger, så ser godt hvorfor andre "tjenester" blir dratt inn.

Hvor fant du ut at låsninger er et reelt fenomen? På folkeopplysninen innrømmet jo norgesmesteren i roing at låsninger og subluksasjoner er det samme. Subluksasjoner er det i alle fall stor tvil om eksistensen av.

Men på det rene. Kiropraktorer kan, med forskningsbasert dokumentasjon, hjelpe til NOEN medisinske årsaker. Nå har det seg at nettopp låsinger ryggsøylen ikke rent skjeldent skjer med individer som løfter vekter.

Ja de kan hjelpe, men ikke noe mer enn legen eller fysioterapauten kan. Da faller hele poenget med kiropraktorer vekk hvis du spør meg. Igjen, låsninger er et tvilsomt fenomen.

Dette er ikke et forsvar for at de skal være underlagt noe som helst offentlig osv osv, men for å bringe på det rene at ikke ALT kiropraktorer gjør er humbug.

Ble vel nevnt i folkeopplysningen at kiropraktikk har forskningsbasert dokumentasjon for en liten del, og kan ha en liten helsemessig effekt.

Sånn før vi undergraver hele yrket og skjærer alle over en kamm med ei veiskrape.

Jeg vil aldri påstå at alt de holder på med er humbug. Det jeg vil påstå er at de overdriver effektiviteten og at hvis kiropraktorer skal være under helsevesenets paraply, så må de holdes til samme etiske og vitenskapelige standard som de andre som står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen min om kiropraktorer blir som meningen min om statskirken:

- Hvis du skal ha støtte, må du holde deg til de samme standarder som er forventet fra staten.

Derfor:

Ingen diskriminering av noen (f.eks homofile) i kirkemiljøer som får støtte.

Ingen påstander eller behandlinger som ikke kan vises å ha en effekt utover placebo hos kiropraktorer.

Hvis en av miljøene vil bryte overnevnte krav, så er det bare å si fra seg støtten.

Jeg mener begge miljøene burde miste støtten eller holdes til en høyere standard enn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå husker jeg ikke ordrett hva min fastlege fortalte. Men en låsning oppstår når de små muskelen rundt en del av rygsøylen strammer seg til for å forhindre at belastningen fører til skiveutgliding. En kiropraktor og eller fysio kan i slike tilfeller hjelpe svært.

At sublukasjoner ikke er reelt innrømmet han, men låsinger - som er noe helt annet - er reelt. F.eks "kink" i nakken.

Egenerfaring så fikk jeg en låsing i nakken etter å satt på plass vekten på racket etter mark, fikk låst hodet en del sidelengs. Jeg gikk aldri til lege eller kiro, så den måtte gå over av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen av dere i Oslo please gå på dette i dag og rapportere derfra?

«Elektrotåka» – den nye helse- og miljøgiften?

18. okt. 2014 12:30, Litteraturhuset, kjelleren

Innledning - Einar Flydal, AFP-er fra IKT-bransjen, næringsliv og akademia

Foredrag - prof.em. Martin L. Pall, Washington State University

Kommentarer (ubekreftet) - Følgende er invitert til å kommentere: Helsedept., Samferdselsdept., Miljødir., Statens strålevern, Folkehelseinstituttet, og blogger og skeptiker Gunnar Tjomlid.

Åpen debatt

Møtet vil være på engelsk. Gratis entré. Dørene lukkes presis (opptak).

NB! Lokalet er IKKE tilrettelagt for el-overfølsomme.

http://www.sum.uio.no/forskning/aktuelt/arrangementer/gjesteforelesninger-og-seminarer/arne-ness-seminarene/2014/2014-elektrotaaka.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook --> Ingunn Sigurdsdatter --> Scroll ned et par poster til posten om Ebola (eller Ebo-lie) --> Les og riv deg litt i håret. (Kommentarfeltet er som vanlig vanvittig underholdende/skremmende).

I did!

"Ingunn Sigurdsdatter Det finnes mange liknene videoer, -så én fra CNN hvor det var så blatantly obvious at de brukte lokalbefolkning som la seg ned med ebolasymptomer, og reiste seg rett opp og gikk hjem etter at de fikk betalt"

"Rosso Sheeple Rødekors er frimurer styrt.. Under 3 % går til veldedighet."

"Rosso Sheeple Dette var kongen av alle konger til å avsløre.. Skal vedde på at sånne som rødekors stod bak spredningen av AIDS.. Det må ha blitt gjennomført gjennom medisinindustrien for den offisielle forklaringen bak AIDS er til å le av med tanke på antall MILLIONER som ble smittet gjennom så mage nasjoner på bare noen uker.. hvis det var gjennom Homoseksuelle og Aper må det ha vært de mest opptatte apene som finnes.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av dette har jo kommet fram i en av episodene allerede, spesielt rundt effekten av lykkepiller.

Ellers elsker jeg begrepet 'folk med sans for det alternative', hentet fra utsagnet helt til slutt: "I mellomtiden må vi gjøre en innsats for at også folk med sans for det alternative kan føle seg velkomne i helsevesenet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ondskapsfult å påpeke fakta?

Artikkelen der blander kortene mener nå jeg, momentene han trekker frem er et sidespor og har liten relevans til hva det egentlig diskuteres her: at det er ingen som skjermer alternativbransjen fra seg selv.

Å dra inn konsultasjoner på individnivå blir å snevre det godt inn, hive inn noen sitater fra "en gammel og erfaren kirurg" hjelper ikke. ¨

Eneste poenget jeg personlig mener det er hold i er det han skriver på slutten, om det store bildet.

Samtidig så tror jeg befolkningen ikke klarer å ta det innover om det blir så stort som han vil ha det til.

Verden vil bedras, nå bedrar vi bare i en annen retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke lest så mye av denne tråden før jeg la ut link til artikkel. Men jeg kjenner jeg blir litt irritert av noen av innleggene som kommer her. Men det er fint at Folkeopplysningen har satt i gang denne debatten. Jeg synes også artikkelen som jeg la ut har noen gode poeng som kan være verdt og ta innover seg.

Novartis og Roche Holding ligger på 3 og 4 plass på listen over oljefondets største aksjeinvesteringer.

Dette er legemiddelprodusenter, og den norske stat investerer i disse selskapene for og så å anbefale deres medisiner gjennom Nasjonalt folkehelseinstitutt, og det gjør at de havner utenfor loven. Dette er på en måte en form for innsidehandel. Staten jobber for selskapene istedenfor oss, folket.

Jeg faller nok litt under gruppen som er i mot mye av det staten driver med. Mens mange av dere faller litt inn under gruppen hvor alt som grenser til det 'alternative' bare er kvakksalveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novartis og Roche Holding ligger på 3 og 4 plass på listen over oljefondets største aksjeinvesteringer.

Dette er legemiddelprodusenter, og den norske stat investerer i disse selskapene for og så å anbefale deres medisiner gjennom Nasjonalt folkehelseinstitutt, og det gjør at de havner utenfor loven. Dette er på en måte en form for innsidehandel. Staten jobber for selskapene istedenfor oss, folket.

Mener du virkelig at anbefalingene fra Folkehelseinstituttet kun er basert på hvilke investeringer Pensjonsfondet/Oljefondet gjør for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke lest så mye av denne tråden før jeg la ut link til artikkel. Men jeg kjenner jeg blir litt irritert av noen av innleggene som kommer her. Men det er fint at Folkeopplysningen har satt i gang denne debatten. Jeg synes også artikkelen som jeg la ut har noen gode poeng som kan være verdt og ta innover seg.

Novartis og Roche Holding ligger på 3 og 4 plass på listen over oljefondets største aksjeinvesteringer.

Dette er legemiddelprodusenter, og den norske stat investerer i disse selskapene for og så å anbefale deres medisiner gjennom Nasjonalt folkehelseinstitutt, og det gjør at de havner utenfor loven. Dette er på en måte en form for innsidehandel. Staten jobber for selskapene istedenfor oss, folket.

Jeg faller nok litt under gruppen som er i mot mye av det staten driver med. Mens mange av dere faller litt inn under gruppen hvor alt som grenser til det 'alternative' bare er kvakksalveri.

Alt som grenser til det alternative er jo kvakksalveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I did!

"Ingunn Sigurdsdatter Det finnes mange liknene videoer, -så én fra CNN hvor det var så blatantly obvious at de brukte lokalbefolkning som la seg ned med ebolasymptomer, og reiste seg rett opp og gikk hjem etter at de fikk betalt"

"Rosso Sheeple Rødekors er frimurer styrt.. Under 3 % går til veldedighet."

"Rosso Sheeple Dette var kongen av alle konger til å avsløre.. Skal vedde på at sånne som rødekors stod bak spredningen av AIDS.. Det må ha blitt gjennomført gjennom medisinindustrien for den offisielle forklaringen bak AIDS er til å le av med tanke på antall MILLIONER som ble smittet gjennom så mage nasjoner på bare noen uker.. hvis det var gjennom Homoseksuelle og Aper må det ha vært de mest opptatte apene som finnes.."

Jeg googlet denne Rosso Sheeple og fant Facebooksiden hans. Til å begynne med lo jeg rått av alle de forvirrede konspirasjonsfantasiene hans, men ett hvert satte latteren seg fast i halsen. Helt ærlig synes jeg det er ganske skummelt med aggressive, forvirrete mennesker med et skrudd syn på virkeligheten, og som tror de er en slags frelsere. For et par år siden på Utøya så vi hva en klin gæren fyr som så på seg selv som en frelser for den vestlige verden kunne gjøre. Risikerer vi å få en ny Anders Behring Breivik fra et av disse rabiate konspimiljøene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tilfeldigvis så bor mamma i nabolaget til "Sigurdsdatter" så av ren nysgjerrighet tok jeg turen innom der for å titte nå nylig. Ganske så pent hus i et idyllisk nabolag så skjønner godt at hun protesterer mot å flytte. Vedrørende henne som person så er det for min mentale helse skyld like gjerne greit at jeg ikke kommenterer det ytterlige. Synes også at gårsdagens episode er kanskje den beste episoden hittil så kudos til folkeopplysningen og spesielt Andreas, åssen den mannen der klarer å forholde seg seriøs episode etter episode er for meg en real gåte. TEACH ME!

http://www.nettavisen.no/nyheter/kastes-ut-av-egen-stat/8499719.html

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig at anbefalingene fra Folkehelseinstituttet kun er basert på hvilke investeringer Pensjonsfondet/Oljefondet gjør for tiden?

Jeg mener at den farmasøytiske industrien er mer opptatt av hvordan de gjør det på børsen enn av helsen din. Dessverre er de fleste leger også med på dette, bevisst eller ubevisst.

I Norge praktiserer vi en dobbeltmoral når legemidler som paracetamol, ibuprofen (Ibux) og diklofenak (Voltaren) selges reseptfritt, mens vitamintilskudd i fornuftige doser forbys uten legeresept. Legemidlene jeg nevner er farligere enn kosttilskudd og kan gi leversvikt, magesår og andre farlige bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...