Gå til innhold

Folkeopplysningen i kveld: Supermat! 2045 NRK


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha, øverste kommentaren:

"Regner med at hun noen ganger går/kjører ut fra sin egen stat for litt "grensehandel". Siden staten hennes ikke er medlem av Schengen eller har andre avtaler med den Norske stat. Har hun altså krenket norges grenser flere ganger. Så da passer det fint at Norge tar en Putin og anekterer hele staten hennes."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, igjen - ikke for å være stereotypisk men for en gjeng som møtte opp! Synger "cooomba jaaamylååååård ... combaaa jaaa" mens politiet frakter henne av gårde ..

http://www.varden.no/nyheter/ingunn-kastet-ut-av-hjemmet-sitt-1.1338273

Mine 3 umiddelbare tanker og følelser er:

1) Til pass til henne, nå får hun lære at ting får konsekvenser. Tanken er fri, men konsekvensen av å agere på den har sin pris. Her burde egentlig også helsevesenet vært involvert.

2) Jeg ble meget flau når de begynte å synge

3) Igjen, hva forventet hun at skulle skjer her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, en mail en av hennes tilhengere har sendt politiet. Dette viser vell i klartekst hvor vrangforestilt deres verden er. Jeg skjønner ikke engang hvorfor de prøver å holde en formell tone, når innholdet bare er vås.

Om denne Ingunn Røiseland ikke ønsket å være en del av dette, så burde hun tenkt på det FØR hun tok opp lån og kjøpte huset, ikke klovne seg til når hun ikke vil betale på lånet mer. Det samt hennes anti-semittiske, anti-vaksine, anti-stat, anti-gmo, anti-abort, 9/11-chemtrails-illuminati-frimurer-sionist-israel-ebola-osv, anti-alt-vi-vet-om-og-holder-kjært-i-rettsstaten gjør at det er for meg et under at hun ikke får helsetilsyn.

To: [email protected] Subject: Anmeldelse av Sondre Dahl m.fl. (se vedlagt bilde) Date: Mon, 20 Oct 2014 10:19:01 +0000

Anmeldelse av Sondre Dahl m.fl. (BevisA, se vedlagt bilde)

I følge flere vitner har innsatsleder Sondre Dahl m.fl. v Grenland politikammer akkurat begått kidnapping og stjeling av en annens eiendom.

Juridiske fiksjonsdetaljer: kl. 10.00 i Skippergt. 13, Skien.

Det juridiske navnebedrageriet som foregår via fødselsattestene, i regi av den fiktive juridiske korporasjonen AS Norge, er avslørt. Som kjent er alle kontrakter basert på bedrageri ugyldig og annullert i samme øyeblikk svindelen er avdekket, nunc pro tunc.

Verken Ingunn Sigurdsdatter eller eiendommen er derfor innenfor den fiktive jurisdiksjonens rekkevidde.

I tillegg anmeldes samtlige involverte juridiske personer for falsk identifisering.

Blacks Law Dictionary (jurisdiksjonens uhellige bibel):

false impersonation. (1878) The crime of falsely representing oneself as another person, usu. a law-enforcement officer, for the purpose of deceiving someone.

Du som ansatt i politiet er personlig ansvarlig for spirituelle drap, kidnapping, voldtekt, stjeling, m.m. av dine medmennesker HVER ENESTE DAG.

For mer info: www.losethename.com birth certificate fraud

Hører fra saksbehandler omgående.

Mvh

Siv Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er vrangforestillinger?

Definisjon:

  • Ukorrigerbare uriktige slutninger om den ytre verden
    • Pasientens forestilling er gal

    [*]Disse tillegges absolutt sannhetsverdi av pasienten

    • Pasienten er overbevist om at dette er sant



Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt mongo, men det er jo litt interessant også.

  • Hvis hun har meldt seg ut av den norske stat (og erklært huset sitt som fritt territorie) krenker hun som sagt den norske stats grenser hver gang hun forlater eiendommen sin.
  • Hun har ikke krav på tilgang til det norske strømnettet.
  • Ei heller vann og avløp.
  • Ingen renovasjon: hva gjør hun med avfall? Lagrer alt på eiendommen?
  • Hun har ikke krav til politihjelp.
  • Hun har ikke krav til helsedekning.
  • Som borger av et ikke-land kan hun vel heller ikke opprette et mobiltelefonabonnement, tv-abonnement, eller inneha en bank-konto i Norge.

Hva annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt mongo, men det er jo litt interessant også.

  • Hvis hun har meldt seg ut av den norske stat (og erklært huset sitt som fritt territorie) krenker hun som sagt den norske stats grenser hver gang hun forlater eiendommen sin.
  • Hun har ikke krav på tilgang til det norske strømnettet.
  • Ei heller vann og avløp.
  • Hun har ikke krav til politihjelp.
  • Hun har ikke krav til helsedekning.
  • Som borger av et ikke-land kan hun vel heller ikke opprette et mobiltelefonabonnement, tv-abonnement, eller inneha en bank-konto i Norge.

Hva annet?

Jeg tenker at dette uansett er et steg for langt, da en ikke kan erklære seg uavhengig av en stat bare fordi man har kjøpt en tomt. Så vidt jeg vet er hennes "anektering" av noen kvm jord i et boligfelt heller ikke anerkjent av noen annen stat i verden (åpenbart). Så til syvende og sist, man kan ikke kjøpe en tomt å erklære uavhengighet, slik fungerer det bare ikke.

Når det er sagt, så ja, den listen der i tillegg :) Men jeg vil tro at om Niceland brenner, så er hun interessert i å ringe 110 via telenettet hun ikke har krav på, for å varsle nødetatene hun ikke har krav på, for å berge liv, helse og matrielle verdier på et territorium hun påstår de ikke har noe med å gjøre.

Dette blir litt som barn, det er morsomt å late som, men så blir man eldre å innser at leken har sin begrensning. Du kan ikke fly bare fordi du lekte at du kunne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette uansett er et steg for langt, da en ikke kan erklære seg uavhengig av en stat bare fordi man har kjøpt en tomt. Så vidt jeg vet er hennes "anektering" av noen kvm jord i et boligfelt heller ikke anerkjent av noen annen stat i verden (åpenbart). Så til syvende og sist, man kan ikke kjøpe en tomt å erklære uavhengighet, slik fungerer det bare ikke.

Når det er sagt, så ja, den listen der i tillegg :) Men jeg vil tro at om Niceland brenner, så er hun interessert i å ringe 110 via telenettet hun ikke har krav på, for å varsle nødetatene hun ikke har krav på, for å berge liv, helse og matrielle verdier på et territorium hun påstår de ikke har noe med å gjøre.

Dette blir litt som barn, det er morsomt å late som, men så blir man eldre å innser at leken har sin begrensning. Du kan ikke fly bare fordi du lekte at du kunne det.

Ikke misforstå meg, jeg argumenterer absolutt ikke for at enhver skal kunne annektere en stats område som privatperson. Jeg skjønner bare ikke hvor argumentene hennes for å melde seg ut av hele samfunnskontrakten er. Hva er de fordelene hun står på gjerdet for?

Skjønner ikke helt hva de skal frem til i videoen.

Banken kan låne ut penger den ikke fysisk har (banker låner bla. penger frem og tilbake til hverandre konstant, ref. finanskrisen 2008). Hun har brukt disse pengene til å kjøpe en materiell verdi; et hus.

Hun bestemmer seg så for at disse pengene hun nå skylder ikke eksisterer, og beholder huset til seg selv.

Støttespilleren forsvarer henne. Men sier samfunnet går under om folk ikke betaler lånene sine.

Et av argumentene er at bankene er "onde og korrupte", men hvorfor da ta opp lån fra disse...?

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misforstå meg, jeg argumenterer absolutt ikke for at enhver skal kunne annektere en statsområde som privatperson. Jeg skjønner bare ikke hvor argumentene hennes for å melde seg ut av hele samfunnskontrakten er. Hva er de fordelene hun står på gjerdet for?

Skjønner ikke helt hva de skal frem til i videoen.

Banken kan låne ut penger den ikke fysisk har (banker låner bla. penger frem og tilbake til hverandre konstant, ref. finanskrisen 2008). Hun har brukt disse pengene til å kjøpe en materiell verdi; et hus.

Hun bestemmer seg så for at disse pengene hun nå skylder ikke eksisterer, og beholder huset til seg selv.

Støttespilleren forsvarer henne. Men sier samfunnet går under om folk ikke betaler lånene sine.

:rolleyes:

Slik jeg forstår det(og her er min forståelse svært begrenset) , er det vel praksisen om at bankene låner ut samme pengebeløp flere ganger til flere forskjellige personer, og da "skaper" penger og verdier ut av ingenting, som det reageres på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke misforstå meg, jeg argumenterer absolutt ikke for at enhver skal kunne annektere en statsområde som privatperson. Jeg skjønner bare ikke hvor argumentene hennes for å melde seg ut av hele samfunnskontrakten er. Hva er de fordelene hun står på gjerdet for?

Skjønner ikke helt hva de skal frem til i videoen.

Banken kan låne ut penger den ikke fysisk har (banker låner bla. penger frem og tilbake til hverandre konstant, ref. finanskrisen 2008). Hun har brukt disse pengene til å kjøpe en materiell verdi; et hus.

Hun bestemmer seg så for at disse pengene hun nå skylder ikke eksisterer, og beholder huset til seg selv.

Støttespilleren forsvarer henne. Men sier samfunnet går under om folk ikke betaler lånene sine.

Et av argumentene er at bankene er "onde og korrupte", men hvorfor da ta opp lån fra disse...?

:rolleyes:

Jeg skjønner, vi er helt enig. Jeg mente bare at før vi begynner å ramser opp goder bør vi understreke at premisset for å miste de heller ikke er slik at man bare kan "melde seg ut" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Siden hun er C-kjendis fra Folkeopplysningen, nå på en helt annen arena. Politikk!

eller var det frihet?

http://nrk.no/telemark/ingunn-_50_-kastet-ut-av-_egen-stat_-1.11996057

"Rett til å leve på jorda fri, og ikke under en totalitær og destruktiv samfunnsmakt"

Skulle tro hun bodde i Nord Korea, syns jeg skimter norsk politi, og jammen.. HUN PRATER NORSK JO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ta.no/nyheter/article7649586.ece

Nå har gjengen dratt utenfor Skien politistasjon for å markere sin støtte og synger pokker meg en ny runde med "kumbaya my lååååård". For øvrig så er det hvite huset til venstre i bakgrunnen mitt barndoms-hus. :)

Så lenge de holder seg til kumbaya så skjemmer de bare ut seg selv, men synes egentlig ikke at de trenger mer PR-oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at den farmasøytiske industrien er mer opptatt av hvordan de gjør det på børsen enn av helsen din. Dessverre er de fleste leger også med på dette, bevisst eller ubevisst.

I Norge praktiserer vi en dobbeltmoral når legemidler som paracetamol, ibuprofen (Ibux) og diklofenak (Voltaren) selges reseptfritt, mens vitamintilskudd i fornuftige doser forbys uten legeresept. Legemidlene jeg nevner er farligere enn kosttilskudd og kan gi leversvikt, magesår og andre farlige bivirkninger.

Har jeg oppfattet deg riktig at du mener alle leger i Norge (og resten av verden) er kunnskapsløse og/eller i lomma på den farmasøytiske industrien, mens du derimot ser krystallklartalt det de ikke skjønner eller vil skjønne? Om dette er tilfelle så tror jeg vi har så forskjellig verdensbilde at vi like godt kan bli enige om at vi er uenige!

Legemidler som paracetamol og de vanligste NSAIDs har bivirkninger, det er det ingen tvil om. Paracetamol kan gi leverskader og NSAIDs kan bl.a. gi hjerte-/karbivirkninger og magesår. Myndighetene har vurdert at nytte/risiko-forholdet er slik at vanlige borgere kan gis tilliten at de kan handle disse i mindre kvanta. Dette er ingen garanti for at det ikke kan misbrukes, men man kan også spise en kilo salt eller eller drikke så mye atman blir alkoholforgiftet. Jeg er enig i at man kan få alvorlige bivirkninger av disse legemidlene, men kan ikke siat jeg synes myndighetenes vurdering er håpløs eller gal.

Jeg er ikke uenig med deg at man burde få lov til å kjøpe vitamintilskudd i høyere dose, men kan ikke se at et litt svakt fundert forbud er et klart tegn på omfattende dobbeltmoral i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det(og her er min forståelse svært begrenset) , er det vel praksisen om at bankene låner ut samme pengebeløp flere ganger til flere forskjellige personer, og da "skaper" penger og verdier ut av ingenting, som det reageres på.

Korrekt. Som en av de sangerne som var tilstedet sa, så dreide dette seg om at bankene låner ut penger de ikke har dekning på. At de trykker opp penger når du har signert et dokument, "så hvorfor kan ikke alle andre bare printe opp penger da?".

Fra et makroøkonomisk perspektiv knuses jo dette ganske lett ved å se på inflasjonsnivået, men da har man også misforstått den finansielle økonomien - samt ikke fått med seg at vi ikke lenger praktiserer merkantilisme. Dette kan selvfølgelig komme ut av kontroll, som f.eks i USA, som er avhengig av at eksportnasjoner kjøper statsobligasjoner for å holde inflasjonsnivået nede, men i Norge er dette ganske gjennomregulert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...