Gå til innhold

30 days Juice fast


snuppa63

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For det meste juice, men også all frukt og grønnsaker (banan, mais, potet, advokado i moderasjon) er lov. Freelee the banana girl har levd sånn i 7 år, så dere trenger hverfall ikke å fortelle meg at det er farlig.

Har ikke veid med på hvertfall et år, går etter cm mål. Jeg har mye på kroppen å miste hvertfall, det er sikkert.

Hvorfor synes du det er idioti FrkHoel?

Nå er målet mitt å gå ned i vekt, ikke bli en bodybuilder. Vil heller ha god helse og slank kropp enn synlige store musler.

Ja, jeg skjønner at ikke ekstreme dietter funker. Men nå er ikke dette en diett heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det er nettopp det som ikke skal skje da ;) Jeg tenker vel egentlig at hvis man går gjennom 30 dager med dette, som sikkert kommer til å være veldig vanskelig til tider, så er det ikke et alternativ å gå tilbake til dårlig kosthold etter det. Da er jo de 30 dagene forgjeves. Også blir man hekta på resultater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

hahaha er du serr

"vil heller ha god helse(....)" - drikker nesten bare juice i 30dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er nettopp det som ikke skal skje da ;) Jeg tenker vel egentlig at hvis man går gjennom 30 dager med dette, som sikkert kommer til å være veldig vanskelig til tider, så er det ikke et alternativ å gå tilbake til dårlig kosthold etter det. Da er jo de 30 dagene forgjeves. Også blir man hekta på resultater

Så ditt langsiktige mål er å leve for det meste på juice, frukt og grønnsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere om juice fast? Jeg begynner på mandag! er super inpirert etter å ha sett Fat sick and nearly dead flere ganger.

Greia med fat,sick and nearly dead er jo at han går over til et kosthold med LITE kalorier(om disse kommer fra juice, marshmellows, agurk og salat, eller hundebæsj spiller ingen særlig rolle, så lenge man spiser lite nok til at man raser ned i vekt) , og følgelig går ned en masse. Nøkkelen til forsvarlig og sunn vektkontroll ligger i å ta seg god tid og sørge for gode overganger mellom faser hvor man er restriktiv med kaloriene, til en hvor man er mindre striks.

De aller aller aller aller aller fleste kurer/dietter er svært dårlig på sistnevnte punkt,som da fører til at man sprekker som FY når kuren er over og man går tilbake til den dagligdagse matrytmen. I tillegg vil drøy innsnurping av kalorimengden føre til mye slark i overskudd i hverdagen, hvor mye man klarer å prestere på jobb etc, og tilslutt vil ting som immunforsvaret, hormoner, etc, få en trøkk.

Å leve med et svært ensidig kosthold(ref bananjenta) er ikke særlig bra,enten det går i bananer eller cheeseburgere.

Vil mange overvektige mennesker få bukt med mange problemer med å gå inn for å ikke lenger være overvektige? Helt klart. Men jeg(og de andre i tråden her), mener instendig at det finnes mer produktive og sunnere måter å gå frem på enn å leve på eplejuice og veganerfor i en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det meste juice, men også all frukt og grønnsaker (banan, mais, potet, advokado i moderasjon) er lov. Freelee the banana girl har levd sånn i 7 år, så dere trenger hverfall ikke å fortelle meg at det er farlig.

Har ikke veid med på hvertfall et år, går etter cm mål. Jeg har mye på kroppen å miste hvertfall, det er sikkert.

Hvorfor synes du det er idioti FrkHoel?

Nå er målet mitt å gå ned i vekt, ikke bli en bodybuilder. Vil heller ha god helse og slank kropp enn synlige store musler.

Ja, jeg skjønner at ikke ekstreme dietter funker. Men nå er ikke dette en diett heller.

Sist du lagde en tråd var vekten 64 kg og høyden 1.75. Dette var i midten av april...Målet ditt om å ha en god helse, slank kropp og synlige muskler er lite forenelig med fasting osv. Du må trene regelmessig, ha struktur og progresjon på treninga og spise nok mat! Ikke bare leve på frukt og grønt. Hvor er proteinene? De er synonymt med det å få en strammere og fit kropp, med lavere fettprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter nevner at denne dietten baserer seg på juice, enkelte frukter og grønnsaker. Det argumenteres med Banana Girl's progresjon. Hennes levesett er svært omdiskutert, på lik linje med denne dietten i seg selv. Dette er på grunn av næringsverdien og effektiviteten. Med næringsverdi mener jeg at du vil mest sannsynlig få i deg for lite macro nutrients (unnskyld, fant ikke det norske ordet fortløpende), som proteiner, fett og (komplekse) karbohydrater. Når det kommer til effektivitet, er dette svært omdiskutert. Mens noen sier at man ikke skal drikke flytende kalorier, fordi det ikke hjelper, sier andre at du vil merke en vektnedgang. Erfaringsmessig (holdt ut i en dag på denne dietten) hjalp det verken på humør, vekt eller helse, og ikke minst energi til å gjøre dagligdagse ting. Men prinsippet om et kaloriunderskudd tyder jo egentlig på at det skal virke.

Jeg synes ikke noe om dietten, kort og greit.

Vil du forbedre din helse, bør du heller satse på en gunstig sammensetning av komplekse karbohydrater, en- og flerumettete fettsyrer og proteiner. Det vil si at du bør satse på et sunt kosthold, noe som gjelder enten du skal ned eller opp i vekt. Forskjellen ligger i kaloriinntak, og et kaloriunderskudd vil da få deg ned i vekt. Du bør også satse på utholdenhetstrening fremfor styrketrening, selv om begge deler er gunstig hvis du vil øke muskelmasse og minske fettprosent. Dette vil, på sikt, føre deg ned i vekt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste juice, men også all frukt og grønnsaker (banan, mais, potet, advokado i moderasjon) er lov. Freelee the banana girl har levd sånn i 7 år, så dere trenger hverfall ikke å fortelle meg at det er farlig.

Fantastisk argument.

"Bestefaren min røyka i 60 år, ingen trenger å fortelle meg at det er farlig...."

Nei, er enig med alle over her i at dette høres ut som en dårlig ide. På 64kg/175cm har du ikke mye å ta av! Jeg har samme høyde og er 65kg, og synes selv jeg er litt i det tynneste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at frukt og grønt man får kjøpt på matbutikkene i Norge er fulle av sprøytemidler. Dersom man livnærer seg kun på dette, vil man som et resultat faktisk ende opp med å forurense/forgifte kroppen, heller enn å "rense" den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at frukt og grønt man får kjøpt på matbutikkene i Norge er fulle av sprøytemidler. Dersom man livnærer seg kun på dette, vil man som et resultat faktisk ende opp med å forurense/forgifte kroppen, heller enn å "rense" den.

Fulle av sprøytemidler? Forurense kroppen? Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulle av sprøytemidler? Forurense kroppen? Hvordan?

http://www.oikos.no/aktuelt/sproytemiddelrester-i-55-prosent-av-maten.aspx

Mest sprøytemiddelrester i frukt og bær

Både norske og importerte varer som frukt, grønnsaker, barnemat, kjøtt, korn og ris har blitt testet. Mattilsynet fant 136 ulike sprøytemidler i importerte varer og 32 ulike i norske varer. I 38 prosent av varene er det påvist rester av mer enn ett sprøytemiddel. Mens det i grønnsaker og urter «bare» ble påvist sprøytemiddelrester i 35 prosent av prøvene, ble det i frukt og bær påvist rester i 71 prosent av prøvene. Jordbær er verstingen; Mattilsynet fant hele åtte ulike sprøytemidler i norske jordbær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...