Gå til innhold

30 days Juice fast


snuppa63

Anbefalte innlegg

Men du skrev fulle av sprøytemidler, her er det restpartikler det har blitt funnet. Totalen er fortsatt utrolig liten og disse lar seg lett eliminere ved å skylle under springen. Det står heller ikke at eksponeringen vil føre til sykdom som du skrev. Til slutt kan man heller gå til primærkilden og dette er å finne hos mattilsynet. Ingen norske produkter ble det funnet restpartikler og totalt 1,5%. Dine påstander reflekter ikke virkeligheten.

For øvrig kan det være verdt å nevne at økologisk øikos har en mindre vitenskapelig syn på dette og velger å hetse konvensjonelt for å fremme sitt sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist du lagde en tråd var vekten 64 kg og høyden 1.75. Dette var i midten av april...Målet ditt om å ha en god helse, slank kropp og synlige muskler er lite forenelig med fasting osv. Du må trene regelmessig, ha struktur og progresjon på treninga og spise nok mat! Ikke bare leve på frukt og grønt. Hvor er proteinene? De er synonymt med det å få en strammere og fit kropp, med lavere fettprosent.

Og tråden før der "50kg er 150 høy", ref jan 2014... Jeeez

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skrev fulle av sprøytemidler, her er det restpartikler det har blitt funnet. Totalen er fortsatt utrolig liten og disse lar seg lett eliminere ved å skylle under springen. Det står heller ikke at eksponeringen vil føre til sykdom som du skrev. Til slutt kan man heller gå til primærkilden og dette er å finne hos mattilsynet. Ingen norske produkter ble det funnet restpartikler og totalt 1,5%. Dine påstander reflekter ikke virkeligheten.

For øvrig kan det være verdt å nevne at økologisk øikos har en mindre vitenskapelig syn på dette og velger å hetse konvensjonelt for å fremme sitt sak.

Jo jeg ser alle argumentene dine, og jeg formulerte meg litt dumt.

Når det kommer til artikkelen var det bare et eksempel.

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Sproytemidler-i-mat-er-en-helsefare-7252638.html#.U51YQxbtgRs

http://www.agropub.no/asset/2486/1/2486_1.pdf

Når det er sagt. Jeg kjenner faktisk noen som har blitt forgiftet på denne måten, det var ment som en advarsel til trådstarter, ingenting mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan betrygge deg at sikkerhetsmarginen er uhyre strengt når det kommer til restpartikler og som regel er det animalske modeller som ligger for grunne. Her finner man en NOAEL-verdi (No observed adverse effect level) og deler denne med 100 ganger for å få en grenseverdi. TDI er satt såpass strengt akkurat for å være på den sikre siden og for å ta hensyn til individuelleforskjeller; voksne så vel som barn. For vi vil jo selvsagt tåle mye mer enn de respektive dyrene. Vi bor også i Norge hvor man på flere år på rad ikke har sett noen overstigninger av grenseverdiene. Sprøytemidler koster og er også dessverre helt nødvendig siden planter på lik linje med både mennesker og dyr kan bli syke. Igjen ønsker jeg å påpeke at økologisk også bruker sprøytemidler, disse er ikke syntetiske men har fortsatt evnen til å potensielt gjøre skade på bonde, så vel som "colletaral damage" på andre insekter og ikke minst hos forbrukeren. Noen av disse har nylig også blitt forbudt i bruk, som eks nikotin sulfat i USA. I Norge har man for lengst gjort dette forbudt.

Din første link har en medforfatter som også er en av mine gamle gjeste-forelesere (Inge). Som da som nå er jeg uenig med hvordan han velger å ordlegge seg. WHO konkluderer ikke motsatt av VKM men dem har økt bekymring for alle andre mulige substanser som eks i plastikk og hvordan befolkningen behandler dette. Han forteller heller ikke at Norge har akkurat samme regelverk som resten av EU så da er det ikke i tilfelle bare VKM som har konkludert det motsatte, men alle disse landenes respektive etater.

WHO sin bekymring for POP er reelt, men her må vi opplyse befolkningen bedre om potensielle kilder. Mange eks bruker iskrembokser som matboks. Selv om den er merket med at den ikke skal varmes/fryses og er kun beregnet på isen så blir den brukt til dette. Bisfenol A og Ftalaer er eksempler her som også var i noen leketøy, men her har bransjen eliminert mye av dette.

Hva tråden reelt omhandler om har andre svart utfyllende og vil ikke gjøre annet enn å fraråde dette. Potensielle helsegevinster ligger i å spiser variert, fra flere forskjellige gode kilder. Altså frukt & grønt, fullkorn og variere mellom disse. Det er en del bioaktive kompomenter som vi vet er der, men som vi vet svært lite om. Det finnes ikke noen matvarer for forbrukerne som spesifikt bare gjør gode ting ei heller som har evnen til å kun gi negative ting. Det er ikke slik det fungerer.

For å avslutte denne "high-jackingen" av tråden så vil jeg også nevne at EFSA tar dette seriøst og en rapport forventes i løpet av 2014. Her kan du finne detaljene og en mer nyansert syn på det du linker til:

http://www.vkm.no/eway/default.aspx?pid=277&trg=Content_6500&Main_6177=6500:0:31,2296&Content_6500=6187:2006504::0:6712:1:::0:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker tåler sult i lange perioder. Mange har godt av slike sultperioder også, for de mister en del kilo. Det overrasker meg ikke at noen kan få bedret blodverdier, bukfett og mye annet av å spise få kalorier (i dette tilfellet med bare "juice")

Det var en overvektig fyr på nettet som kjørte et uhøytidelig eksperiment for et par år siden. Han spiste bare 100-200 gram rent sukker hver dag i 6 uker. Resultat? Bedret kolesterol, bedre blodverdier, mindre bukfett osv osv. Hvorfor? På grunn av kaloriunderskuddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mennesker tåler sult i lange perioder. Mange har godt av slike sultperioder også, for de mister en del kilo. Det overrasker meg ikke at noen kan få bedret blodverdier, bukfett og mye annet av å spise få kalorier (i dette tilfellet med bare "juice")

Det var en overvektig fyr på nettet som kjørte et uhøytidelig eksperiment for et par år siden. Han spiste bare 100-200 gram rent sukker hver dag i 6 uker. Resultat? Bedret kolesterol, bedre blodverdier, mindre bukfett osv osv. Hvorfor? På grunn av kaloriunderskuddet.

Har du link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...