Gå til innhold

Uhøflige damer på nett (nettdating)...?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

SamGold Akkurat det er også en problemstilling jeg har tenkt litt på. "Sjekketriks" og det å skulle "selge seg selv" fører jo gjerne til at man prøver å fremstå fra sin aller beste side, eller fra en side man faktisk ikke egentlig har, og det vil jo fungere j...ig dårlig om det er et lengre forhold man er ute etter. Ingen greier å være en nypolert utgave av seg selv over lengre tid...

Det gjelder alle, både jenter og gutter. En kjenner ikke personen egentlig før en kanskje har bodd sammen en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MrWednesday
Det gjelder alle, både jenter og gutter. En kjenner ikke personen egentlig før en kanskje har bodd sammen en periode.

Joda, men det virker jo som om mange nærmest "forlanger" en ekstremversjon av dette på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70534716



Den her er litt god, da. Sier litt om internettbruken og følgene av det :)

TS, jeg er forresten fra Narvik, og Narvik er ikke den beste byen å bo i når det gjelder å møte folk. Du får ha håpet oppe og utfordre deg selv litt. Som profilbildet mitt sier "Life begins at the end of your comfort zone"(y)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

TS, jeg er forresten fra Narvik, og Narvik er ikke den beste byen å bo i når det gjelder å møte folk. Du får ha håpet oppe og utfordre deg selv litt. Som profilbildet mitt sier "Life begins at the end of your comfort zone"(y)

Fin den videoen ja. :)

Narvik er vel egentlig kjent for å være en by det er vanskelig å komme innpå lokalbefolkningen i ja. Er egentlig fra Ballangen selv og selv om jeg jo kjenner en del folk i Narvik etterhvert så er antallet mennesker jeg vil kalle "nære" svært få. Og de nærmeste er ikke opprinnelig fra Narvik. :p

Har ikke gitt opp, men innser vel (som sagt før i tråden) at nettet ikke er arenaen for å finne noen for min del. Det blir rett og slett alt for overfladisk til at det skal funke. For selv om jeg kanskje ikke sto helt fremst i køen da utseendet ble utlevert (sto vel sånn ca. midt i køen tror jeg) så er jeg jo en knakende kjekk kar. Sånn egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nemlig, Narvik er litt vanskelig sånn sett, dessverre. Ikke er det lov å være utenfor A4-skalaen heller;)

Ja, jeg mener selv at virkeligheten er den beste arenaen for å bli kjent med mennesker. Mest fordi utseende aldri kan gjøre rettferd på mennesket som bærer det. Verken den ene eller andre veien. Det er alltid personlighet som setter standard til syvende og sist, og da er det som du sier dumt å gå glipp av en kar/dame pga utseende ikke falt i smak ved første øyekast.

Jeg er nok ikke noe glansbilde selv, og har aldri vært populær blant gutta, men det får da bare være. Jeg er jo bare meg, og jeg vet jo hva jeg står for, liker, ikke liker og hvilke verdier jeg har. Det er det viktigste :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nemlig, Narvik er litt vanskelig sånn sett, dessverre. Ikke er det lov å være utenfor A4-skalaen heller;)

Ja, jeg mener selv at virkeligheten er den beste arenaen for å bli kjent med mennesker. Mest fordi utseende aldri kan gjøre rettferd på mennesket som bærer det. Verken den ene eller andre veien. Det er alltid personlighet som setter standard til syvende og sist, og da er det som du sier dumt å gå glipp av en kar/dame pga utseende ikke falt i smak ved første øyekast.

Jeg er nok ikke noe glansbilde selv, og har aldri vært populær blant gutta, men det får da bare være. Jeg er jo bare meg, og jeg vet jo hva jeg står for, liker, ikke liker og hvilke verdier jeg har. Det er det viktigste :lol:

Har vært mye i Narvik ila årene, har tante og onkel der og hele familien til bestevenninna + hun studerer der nå - og jeg har veldig mange guttevenner der, men kun et par jentevenner til tross for å ha vært på fester der mange ganger osv.. vet ikke om jeg har feil inntrykk, men jentene virker sykt bitchy og ''close'' i gjengene sine:P

Og den siste der signerer jeg; om andre ikke liker den man er uten at man skal måtte drive å virke perfekt er det ikke verdt det:D Det beste er å like seg selv, da vil andre og gjøre det (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SamGold sa ikke det funka, men får som regel igang en samtale:p er sjelden jeg svarer disse personene ytterligere etter ''hahah herlig'' eller ''well played'' :p

Hun sukkerjenta mi hadde fått en helt absurd melding som hun videresendte til meg. Ble ikke noe på han (tror jeg), men den var så absurd bra at jeg tror jeg skal poste den om jeg finner den igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som slutter å svare ! :o

Jeg er ikke på tinder fordi jeg fant ut at det var sånn alle gutta fant seg noen å leke med uten å måtte være en av de jentene heldigvis :p

Men var på sukker og ble ganske lei av tørre replikker, dårlige samtaler, "hei skal vi ha sex", ikke utfylt profil og uten bilder på noen. Men det som irriterte meg mest var at de ikke gadd å lese profilen for å kunne lage en samtale ut i fra den faktaen som faktisk sto skrivd svart på kvitt!!

Lager det til et spørsmål til de gutter det måtte passe for! Hvorfor bruker dere ikke den lille informasjonen til å lage en bra samtale i stede for å skrive. "hei, skjer'a?" eller "hei, du var pen" ? (sånne enkle lette replikker hører med når du ser ei du liker på gata, i butikken ol)

Og vist det er noen jenter her som siler ut etter bildene til gutta! IKKE, gjør det! Jeg ser ikke på bilde før jeg har dannet meg et inntrykk gjennom samtalen fordi den vakreste fyren i verden kan være ditt verste mareritt ;) og den fyren som kanskje bare har valgt et bilde som ser litt mer "normalt" ut (istede for "selfie i speilet") kanskje er drømmemannen du ikke gadd å svare :/

Men jeg ga f*** i alt sammen og håper jeg snubler over en heit, snill og ærlig fyr en eller annen gang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke datet på hundre år og har ingen plane rom å gjøre det ever igjen:DMEN...

Jeg tenker bare umiddelbart: Hvis jeg ikke har lyst til å svare en fyr så er han enten ikke interessant eller tiltrekkende nok enten personlighetsmessig eller utseendemessig etter hva jeg ser på bildet...og ja..det er uhøflig..selvsagt bedre å skrive at man enten ikke er intr eller noe i stedet for å ikke svare men dessværre er faktisk begge kjønn slik;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Jeg slutter å svare når jeg føler det ikke er no eller jeg glemmer det litt av :p

Og når jeg avviser med å ikke svare så er det pga en svenske så sendte meg hat meldinger i flere dager etterpå og kaldte meg stygge ting fordi jeg sa jeg ikke ville møte han pga han skrev på en frekk og nedtrykkende måte fra starten og jeg visste jeg ville ha knekt i stykker om jeg hørte noe sånt bli slengt i tryne mitt in real life :p

Sånn for å gi dere en historie om hvordan noen kan oppføre seg ved en avvisning de ikke klarer :p

Igrunn fullt ut forståelig valg å ikke si noe da ja. Mennesker er kjipe dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som faktisk sto skrivd svart på kvitt!!

Lager det til et spørsmål til de gutter det måtte passe for! Hvorfor bruker dere ikke den lille informasjonen til å lage en bra samtale i stede for å skrive. "hei, skjer'a?" eller "hei, du var pen" ? (sånne enkle lette replikker hører med når du ser ei du liker på gata, i butikken ol)

Men jeg ga f*** i alt sammen og håper jeg snubler over en heit, snill og ærlig fyr en eller annen gang! :D

Fornuftig nok det, men gjør du det selv? :)

Er det noe jeg synes kan være litt hyklersk så er det når en forventer ting av andre som en ikke gjennomfører selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Fornuftig nok det, men gjør du det selv? :)

Er det noe jeg synes kan være litt hyklersk så er det når en forventer ting av andre som en ikke gjennomfører selv.

Hehe. Det minner meg på at de få gangene damer faktisk har skrevet til meg først så har det vel så og si uten unntak vært en melding bestående av ET ord. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SamGold Akkurat det er også en problemstilling jeg har tenkt litt på. "Sjekketriks" og det å skulle "selge seg selv" fører jo gjerne til at man prøver å fremstå fra sin aller beste side, eller fra en side man faktisk ikke egentlig har, og det vil jo fungere j...ig dårlig om det er et lengre forhold man er ute etter. Ingen greier å være en nypolert utgave av seg selv over lengre tid...

Det jeg mener er at det er grovt sett to måter å møte en kvinne på:

1) Selger-rammen: Her er det underforstått at hun er 'mer verdt' en deg og handler alt om å imponere henne og fremstå som best mulig slik at hun skal anerkjenne og godkjenne deg og til syvende og sist spre beina for deg.

2) Kjøper-rammen: Her møter du henne som en likemann og er mer opptatt av hvem hun er og om hun er bra nok for deg og om dere får god kjemi. Du er ikke så opptatt av å fortelle alt for mye om deg selv, du er mer nysgjerrig på henne og hvem hun er. Om hun lurer på noe spesielt om deg, så kan hun spørre selv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inaktiv på sukker i rundt 4 år nå, har aldri vært aktiv der men har hatt en gratisprofil. Dvs. at jeg innimellom leser litt på forumet osv. Og der er det mye syting.

Det virker som at det er 10% av mennene som får all oppmerksomheten, og de vet til gjengjeld hvordan de skal oppføre seg. Det som også går igjen er at det handler om utseende. Men du har jo de som er veldig flinke til å skrive for seg, og de får nok dates. Og så er det jo alltids noen som er heldige og treffer den rette.

Men de fleste blir nok skuffet. Har mer tro på å møte noen i virkeligheten. Da går det mindre på hvordan man er på bilder, og mer på hvordan du oppfører deg i virkeligheten.

Noen mennesker er forsåvidt veldig fotogene mens andre er usikre foran kamera g får ikke frem noen gode bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attraktive jenter opplever vel ofte fra mannfolk, det vi menn kanskje best kan sammenligne med for plagsomme selgere.

Du har sikkert opplevd omtrent å bli dratt i av pågående selgere/innkastere på sydenreise og sannsynligvis gitt noen mindre høflige tilbakemeldinger tilbake. Se nå for deg at de samme selgerne ikke skal selge deg kjipe smykker eller dårlige måltid, men vil heller putte tissen sin inn i deg.

Jeg kan egentlig godt forstå at jenter kan være mindre høflig mot menn, og det skyldes hovedsakelig menns offensive seksuelle natur. Men det er klart det blir ikke mindre hyggelig å bli avvist på en kjipt måte.

Takk! Dette illustrerer så utrolig godt hvorfor jenter blir bitchy. Jeg forsøker alltid å avvise høflig, men må innrømme at man blir litt blasert etter x antall "sydenselgere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

Haha. :p

Fikk akkurat en melding på Tinder fra ei jeg blokkerte for over en uke siden fordi hun aldri svarte. Og den får jeg selvsagt ikke lest fordi hun er blokkert (litt snodig at jeg fikk varsel for den egentlig). Jeg er min egen verste fiende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrGold og Afterall snakker sannhet her. Det er ingen prinsipiell forskjell på kontakt med potensielle partnere og kontakt med hvilke som helst andre mennesker på denne kloden. Det det handler om er å bære seg selv med rak rygg og ikke la ens selvbilde være knyttet til andres reaksjon på ens kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...