Gå til innhold

Hvordan få kjæresten til å slutte


Lena Ludvigsen

Anbefalte innlegg

Hva mener dere? Skal jeg sette kjærestens behov over egne? La han gjøre som han vil?

Jeg spør her siden dette er et fitnessforum og jeg regner med dere ikke synes det er greit å spise en hel sjokolade uansett.

Det er ingenting galt med å spise en hel sjokolade, om helheten i kostholdet fortsatt står til personen egne ønske. Det er heller ikke noe galt med å være udefinert, eller til og med feit - om man selv er komfortabel med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er egoistisk av deg å forlange noe sånt!

Det er greit at du vil ha noen med samme interesser som deg, trene og tenke på kosthold osv... men det er jo akkurat det du har? Om han spiser en hel melkesjokolade en lørdagskveld (som forsåvidt er en dag man kan unne seg noe godt) så spiser han en hel melkesjokolade den lørdagen, ikke noen andre dager i uken.

Dersom det er et problem for deg at det ligger to ting fremme så er det nesten et problem du må jobbe med, istedenfor å forlange at han gir opp noe han vil kose seg med den ene dagen i uken.

Jeg synes det også er både slemt og urettferdig å si han har blitt tyngre og at det legger demper på forholdet osv, for det mener jeg blir feil å legge seg opp i når det er hans kropp, men om det plager deg så utrolig mye så burde du prate med han om det. Vet ikke om du ville bruke dette som et slags "bevis" mot han og si "ja se her alle som sier det er usunt å spise sjokolade" osv... men føler bare det blir for dumt. Fortell han hva du føler istedenfor å spørre her og løs det sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egoistisk av deg å forlange noe sånt!

Det er greit at du vil ha noen med samme interesser som deg, trene og tenke på kosthold osv... men det er jo akkurat det du har? Om han spiser en hel melkesjokolade en lørdagskveld (som forsåvidt er en dag man kan unne seg noe godt) så spiser han en hel melkesjokolade den lørdagen, ikke noen andre dager i uken.

Dersom det er et problem for deg at det ligger to ting fremme så er det nesten et problem du må jobbe med, istedenfor å forlange at han gir opp noe han vil kose seg med den ene dagen i uken.

Jeg synes det også er både slemt og urettferdig å si han har blitt tyngre og at det legger demper på forholdet osv, for det mener jeg blir feil å legge seg opp i når det er hans kropp, men om det plager deg så utrolig mye så burde du prate med han om det. Vet ikke om du ville bruke dette som et slags "bevis" mot han og si "ja se her alle som sier det er usunt å spise sjokolade" osv... men føler bare det blir for dumt. Fortell han hva du føler istedenfor å spørre her og løs det sammen

Om du hadde gidda å brukt 3 minutter på å lese hele tråden i stedet for å svare indignert, så hadde du oppdaga at tråden er ikke seriøst ment. Den er ment som et sarkastisk tilsvar til en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at kjæresten min (som er en helt fantastisk fyr jeg elsker av hele mitt hjerte) har lagt på seg en fæl uvane med å spise en hel 200 gram sjokolade på lørdagskvelden. Da vi ble sammen hadde han et ganske strikt syn på kosthold, han hadde lest mange steder at man ikke kunne spise sånt for resultater. Etter hvert fikk han lest at en gang i uken ikke gjorde noe - men det gjør jo det!!

Jeg selv lager meg heller eggehvittefluff med sjokoladeprotein eller eventuelt kesam med kakaopulver og nibs. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke bare han og kan spise det samme lørdags kveld, slik at vi kan kose oss sammen i stedet for å må ha framme to forskjellige ting?

Føler dette legger demper på forholdet vårt.. Hvordan får jeg han til å skjønne hvor mye denne sjokoladen faktisk ødelegger? (synes å merke at han er blitt litt tyngre etter dette, og det er selvfølgelig en stor plage under sex osv. og jeg likte jo at han var ganske definert)

jeg er ikke en allviten man jeg har heller ikke en doktorgrad i ernæring

men jeg vet at så lenge du møter dine Micros og Macros så kan resten av kostholdet bestå av litt drittmatt og det vil ikke ødelegge resultater altså så lenge kjæresten din får sine vitaminer mineraler proteiner karbohydrat og fett fra såkalt sunnmat så kan det lille igjen bestå av litt dritt mat og det ødelegger ikke resultater

altså består 80% av kostholdet av sunnmatt og 20% av usunn mat ville han fått like gode resultater om han spiste 100% sunt for da får kroppen allerede det den trenger for resultatene

her har du en video fra en person som har doktorgrad i sports nutrition science :

nå sier jeg ikke at folk bør spise hamburger og sjokolade hele tiden eller hver eneste dag men med variasjon å logisk tenkning så er det nok ikke farlig å spise litt drittmatt så lenge en stor mestepart av kostholdet er fra "sunnmat"

jeg personlig synes du bør slappe av den sjokolade spisingen vil nok ikke ødelegge resultatene hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...