Gå til innhold

Hvordan få kjæresten til å slutte


Lena Ludvigsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har det seg slik at kjæresten min (som er en helt fantastisk fyr jeg elsker av hele mitt hjerte) har lagt på seg en fæl uvane med å spise en hel 200 gram sjokolade på lørdagskvelden. Da vi ble sammen hadde han et ganske strikt syn på kosthold, han hadde lest mange steder at man ikke kunne spise sånt for resultater. Etter hvert fikk han lest at en gang i uken ikke gjorde noe - men det gjør jo det!!

Jeg selv lager meg heller eggehvittefluff med sjokoladeprotein eller eventuelt kesam med kakaopulver og nibs. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke bare han og kan spise det samme lørdags kveld, slik at vi kan kose oss sammen i stedet for å må ha framme to forskjellige ting?

Føler dette legger demper på forholdet vårt.. Hvordan får jeg han til å skjønne hvor mye denne sjokoladen faktisk ødelegger? (synes å merke at han er blitt litt tyngre etter dette, og det er selvfølgelig en stor plage under sex osv. og jeg likte jo at han var ganske definert)

haha :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - ingen ting vondt ment mot noen spesielle, bare deres meninger. Jeg synes ting er gått over grensa for mange, og at mange (les; absolutt ikke alle) som tar kroppsbygging og dietter særriøst glemmer litt at det fins andre ting.

I den andre tråden kom det plutselig så mange meninger som støttet opp en gal måte å se ting på kontra hva jeg mener er rett i forhold til kjæresteforhold. Poenget med denne tråden var å vise hva jeg mente var galt med tråden - bare fra en litt annen vinkel. Og det gikk litt over streken, det ser jeg - og jeg beklager til de som føler seg truffet/mobbet på et slags vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker og kjæresten min kjempehøyt, men jeg ville aldri nektet han å røyke den pakken med røyk som han røyker om dagen, heller ikke når han er stressa og røyker to pakker. Eller nekte han å spise marsipansjokoladen sin flere dager i uka. Når man prøver å bestemme over ett annet voksent menneske, det er da man ødelegger forhold. Du bør nok jobbe litt med tankegangen din, isteden for å prøve å endre en annen person med egen fri vilje og ønsker.

Nå tar hverfall ikke sjokolade livet av rundt 5000 mennesker vært år i Norge så den sammenlikningen der er ikke helt reell:) røyk dreper det vet vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar hverfall ikke sjokolade livet av rundt 5000 mennesker vært år i Norge så den sammenlikningen der er ikke helt reell:) røyk dreper det vet vi

alle har sin egen gift som de trives best med;) Grunnen til at jeg brukte det som sammenligning er fordi man ikke kan bestemme over andre voksene mennesker, uansett om man liker valgene dems eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh gidd oppfør dere som barnehageunger å slutt være frekk mot meg. Jeg spurte rett å slett bare om råd for å hjelpe kjæresten min holde en sunn livsstil.

Sunn livsstil er ikke synonymt med å ikke spise noe som er skadelig for kroppen på noe måte. Hvem er det uansett som har sagt at sjokolade er så forbasket usunt? Det er bare at det er en kaloritett matvare.

200g sjokolade om lørdagen utgjør 157 kcal per dag.

This.

Om han spiser disse 157 kcal ekstra pr dag i form av sjokolade eller proteinpulver, what's the difference?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle har sin egen gift som de trives best med;) Grunnen til at jeg brukte det som sammenligning er fordi man ikke kan bestemme over andre voksene mennesker, uansett om man liker valgene dems eller ikke :)

Hehe joda, mn md røyk har man hverfall ikke oddsen på sin side dessverre. Jepp, vil man ikke så er det ingen som kan tvinge deg. Men litt fascinert over det man vet idag ang røyk og lungekreft så er det fortsatt mange røykere igjen. Har mani tillegg høye radonnivåer i boligen så er det flaks om man slipper unna jævelskapen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe joda, mn md røyk har man hverfall ikke oddsen på sin side dessverre. Jepp, vil man ikke så er det ingen som kan tvinge deg. Men litt fascinert over det man vet idag ang røyk og lungekreft så er det fortsatt mange røykere igjen. Har mani tillegg høye radonnivåer i boligen så er det flaks om man slipper unna jævelskapen:)

Jeg tenker at så lenge det kun går utover han, så har ikke jeg noe jeg skulle sagt. Om vi en dag skulle få barn sammen, ville jeg nok satt opp noen krav, ikke for min del, men for det eventuelle barnets del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at så lenge det kun går utover han, så har ikke jeg noe jeg skulle sagt. Om vi en dag skulle få barn sammen, ville jeg nok satt opp noen krav, ikke for min del, men for det eventuelle barnets del:)

En selv merker vel ikke mye til om man er død, alle andre derimot gjør. Kan fortsatt oppmuntre uten å tvinge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

But what if he wants to die?!:wideyed: haha, neida :p jeg vet bare at han ikke kommer til å slutte så lenge han kun har segselv å forsørge :D

Da ville jeg ikke gått for kreftveien altså. Mange andre lettere og kjappere løsninger hehe:) ja de fleste tenker økonomi men det betyr ingenting når alt kommer til alt:) kan bytte ut røyken til snus for nikotinen evt så slipper man hverfall lungekreften som gjør røyken farligere enn alt annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at så lenge det kun går utover han, så har ikke jeg noe jeg skulle sagt. Om vi en dag skulle få barn sammen, ville jeg nok satt opp noen krav, ikke for min del, men for det eventuelle barnets del:)

Jeg er i prinsippet helt enig med deg, og for min del er det nok en slik dealbreaker at jeg ikke ville blitt sammen med noen som røykte i utgangspunktet. Det å bli sammen med en røyker, og SÅ ville forandre dem syns jeg blir drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg ikke gått for kreftveien altså. Mange andre lettere og kjappere løsninger hehe:) ja de fleste tenker økonomi men det betyr ingenting når alt kommer til alt:) kan bytte ut røyken til snus for nikotinen evt så slipper man hverfall lungekreften som gjør røyken farligere enn alt annet:)

For noen er det ikke nikotinen det handler om, men det å tenne en røyk å ha den mellom fingrene. jeg snuser ikke fordi jeg har et behov for nikotin, men fordi jeg har hele mitt liv hatt et behov for å ha noe under leppa :p jupp supersært :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i prinsippet helt enig med deg, og for min del er det nok en slik dealbreaker at jeg ikke ville blitt sammen med noen som røykte i utgangspunktet. Det å bli sammen med en røyker, og SÅ ville forandre dem syns jeg blir drøyt.

jeg hadde aldri tenkt å bli sammen med han, han var jo bare god kompis! og så gikk alle mine planer om å bli gal kattedame til helvete....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i prinsippet helt enig med deg, og for min del er det nok en slik dealbreaker at jeg ikke ville blitt sammen med noen som røykte i utgangspunktet. Det å bli sammen med en røyker, og SÅ ville forandre dem syns jeg blir drøyt.

Ellers i samfunnet så presser man ut røykere. Diverse jobber, røykeloven etc. Av den ene grunn røyken tar livet av rundt 5000 i året bare i Norge. Viser seg at passiv røyking også dreper og da kan man ikke lenger si si at det bare går ut over enn selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...