Jump to content

Mimir

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

  1. Masse gode tips der også. Setter veldig pris på nok et veldig utfyllende og godt svar. Jeg har endret tankegangen og gått til innkjøp av litt nye ting som skal utforskes med. Sjekket forøvrig kjøleskapet i går og hentet frem rømmedressingen (med hvitløk) og får med hver porsjon (20gr) 10,6gr fett og 0,6gr karb (tommelopp). Slenge på rømmedressingen med kyllingen og spinat så blir det brått et bra måltid. Har allerede en del kylling liggende så må få vekk den (pga liten fryser) og skal sjekke andre muligheter neste gang jeg er i Sverige. Blir spennende fremover og hente hjem litt forskjellig kjøtt og ikke bare kylling. Jeg er ikke helt innafor med næringsinnholdet (totalt) per dag. Men det går kjapt i riktig retning så det er nok der det skal i løpet av noen dager.
  2. Ok. Beklager. Jeg må ha sett meg blind på all informasjonen om hva man skal og ikke skal pluss diverse matplaner som er der ute. Har vært i modus med mye proteiner og bra mengde karbohydrater ganske lenge. Jeg må da bare endre tankegang og lete etter alternativer slik jeg har gjort tidligere. Dette fikser jeg :) Takk, nok en gang, for utfyllende og bra svar.
  3. Takker og bukker for svar :) Etter fiber er trukket i fra faller jeg under 50gr. Ser nå det er dårlig skrevet av meg. Beklager. Proteiner er veldig mye høyere enn 2gr pr kg. Da skal jeg ned til ca 170gr, halvparten altså. Sånn ca. Det vil bli vanskelig, men får til det. Når det gjelder fett må jeg altså grave dypt. Skulle ønske det var lettere å finne de kcal. Eller kanskje bare jeg som er blind. Det er selvsagt ikke umulig, mange har funnet en løsning. Men hjelp er jeg takknemlig for. Da jobber jeg videre med å finpusse den.
  4. Hei og hopp. Jeg har lenge slitt med mageproblemer og har derfor endret på kostholdet, med gode resultater. Det har gjort at både gluten og laktose er borte og jo mer brødmat (også glutenfri) jeg har fjernet jo bedre har magen min blitt. Derfor tenkte jeg prøve keto dietten og se hvordan det vil funke. Jeg har ikke veldig mye karbohydrater i kosten min på nåværende tidspunkt og synes det går bra, så derfor tror jeg det ikke vil bli et problem å holde meg til denne dietten over en lengre periode. Jeg har også lest at det er ok med en spisedag (hvor man kan fylle på med karbohydrater), og det trenger jeg. Nedenfor er det jeg har klart å komme frem til nå og lurer på hva som bør endres. Samtidig må jeg legge til at penger ikke er ubegrenset og så langt ser det ut til at jeg kanskje kan spare noen kroner. Måltid 1 før trening: 3 egg, 50gr peanøttsmør. "Måltid 2": Shake etter trening. Måltid 3 på jobb: 200gr kylling og 100gr brokkoli Måltid 4 på jobb: 200gr kylling og 100gr brokkoli Måltid 5/middag: 200gr kylling, 200gr brokkoli, 40gr spinat og 40gr peanøttsmør "Måltid 6": Shake Måltid 7: 200gr laktosefri kvarg, 100gr jordbær, 100gr skogsbær Dette er nesten 100% korekt siden jeg har lagt til de fleste måltidene i Lifesum. Men noe av det har jeg hentet inn fra databsen. 2715kcal 296,5gr proteiner 85,4gr karb (35,52gr fiber/46,44gr sukker) 126,9gr fett 1607mg sodium Jeg får også i meg sodium fra BCAA. Har lest det er viktig å få i seg nok av dette. Så det jeg får fra maten pluss BCAA, så burde det bli nok. Jeg drikker også bare vann med eller uten BCAA. Jeg vet dette er langt fra perfekt. Men er det noen som kan gi meg tips til hva jeg bør endre? Kan kanskje kutte litt ned på proteiner, og legge til mer fett. Men jeg har lest mye og sjekket mye matvarer og føler nå jeg trenger friske øyne til å se på dette.
  5. Hehe. Flaut å tenke over hvor ofte jeg har vært i samme situasjon og greia jeg trenger, for eksempel, har vært i etasjen nedenfor eller lignende Bra du fant ut av det ### Blir nok mye videoer fra WOD fremover... Men, anywho, video nedenfor av emotes, som viser den store endringen fra dagens modeller mtp modellene (?). Betryggende å få bekreftet hvor vakker jeg vil se ut når WOD slippes :cool:
  6. VELDIG lenge siden jeg lvlet noe på Allie, men om du møter på vanskelige quest er det jo bare å hoppe over om det ikke er en spesifikk grunn til at du må ta det. Ingen grunn til å la et quest være grunnen til å gi opp spillet Og foruten wowhead er selvsagt youtube en god kilde.
  7. Takker så mye for at du tok deg tid til å svare og bekrefte at jeg ikke går glipp av noe pga mine dårlige kokke-skills Og at ting kan smake bedritent pga oversteking/koking er så absolutt sant
  8. Leste dette et sted, for en stund siden, uten at jeg klarer finne det igjen. Kan man steker 100gr kylling med 20gr protein; man oversteker det så mye at man ender opp med 15gr protein (bare et eksempel med random tall). Altså, spørsmålet er om kan man steke/koke maten så mye at det mister/taper mengden med protein/karb/fett/etc? Og nei, jeg spør ikke om dette for å finne mulighet til å steke/koke vekk fett/sukker/etc
×
×
  • Create New...