Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Følger opp med denne:

http://www.dinside.no/907428/sony-xperia-tipo-samsung-galaxy-y-og-huawei-ascend-y-201-pro

"For oss er Sony Xperia Tipo et bevis på at gode mobiler ikke trenger å ha store skjermer og høye prislapper. Og den er svært gode nyheter til alle som vil gi mobil til sine håpefulle, vel klar over at den kanskje ikke overlever sitt første leveår. Dette er en mobil både barn, ungdom og voksne kan ha i lommen uten å skjemmes. Tvert i mot er det en mobil man gjerne tar ut av lommen og vifter litt med; i alle fall om du fikk den røde versjonen."

Tror nesten det blir en sånn på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De andre her har forklart det med knebøy. Så da kan jeg komme med andre tips til å få rumpa til å vokse :)

Hva med å kjøpe seg et ministrikk (de har flere ministrikk på xlife.no) ?

Da får du en ytre belastning til å gjøre sumo og monster walk.

Gluten brigde og hip thrust kan du gjøre hjemme. Ytre belastning kan da også være strikk, samt være en bag som du fyller opp ting.

Ellers så er hopping og bakkeløp fin rumpetrening det også :)

Takk for fine tips :) kom på at jeg har noen manualer som jeg kan skru en god del kg på, så kan jo ta goblet squat (eller hva det nå het) men bakkeløp og hip thrust med strikk er noe jeg gjerne kan gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid vil det ta før jeg merker noe fysisk og psykisk når jeg begynner på p-piller? Altså, ikke selve den preventive virkningen men alle de andre? Altså funksjonene av østrogen og gestagen, i pilla Loette?

(Hadde litt lave østrogen-nivåer og ikke mens på flere år så startet med p-piller - Loette - på mandag, og har hatt en del merkelige drømmer, og føler at humøret mitt kanskje er mer middels enn før, ingen spesielle nedturer - eller oppturer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid vil det ta før jeg merker noe fysisk og psykisk når jeg begynner på p-piller? Altså, ikke selve den preventive virkningen men alle de andre? Altså funksjonene av østrogen og gestagen, i pilla Loette?

(Hadde litt lave østrogen-nivåer og ikke mens på flere år så startet med p-piller - Loette - på mandag, og har hatt en del merkelige drømmer, og føler at humøret mitt kanskje er mer middels enn før, ingen spesielle nedturer - eller oppturer.)

Halveringstiden på Loette er 36timer +/- 13t. for levonorgestrel og 18t +/-4,7t for etinyløstradiol, også tar det ca 5 halveringstider før du når steady state plasmakonsentrasjon, så ca 180t som utgjør 7,5døgn. Så rundt 7-8 dager etter første pille har du den konsentrasjonen i blodet som du skal ha. Du kan riktignok merke bivirkninger før dette også, eller senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare hva "selvhøytidelig" er? Jepp - jeg skjønner ikke hva det er for noe. Kanskje jeg er det, who knows?

Du tar deg selv veldig høytidelig? Brukes generelt om folk som ikke kan spøke noe særlig om seg selv, og tabber de har gjort... og hvis andre spøker om en, så blir en selvhøytidelig person ofte fornærma og sur, fremfor å se det som en enkel spøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar deg selv veldig høytidelig? Brukes generelt om folk som ikke kan spøke noe særlig om seg selv, og tabber de har gjort... og hvis andre spøker om en, så blir en selvhøytidelig person ofte fornærma og sur, fremfor å se det som en enkel spøk.

Ah, jeg trodde det var mer at folk var glad i seg selv eller noe sånt. Nå skjønte jeg litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen erfaring med melatonin mot søvnvansker? Jeg har en del trøbbel med søvnen for tida. Som oftest tar det lang tid før jeg sovner, og når jeg først sovner (samme når det er) våkner jeg etter ca 2 timer. Jeg er ikke en av de som har hatt søvnproblemer i årevis; tvert imot har søvnen min vært stabil og god. Dette er med andre ord et nyoppstått problem.

Jeg har fått melatonin, som visstnok skal hjelpe på problemet, og nå har jeg for andre kvelden på rad poppet tre slike piller. Jeg ville ikke ha "ordentlige" sovemedisiner fordi jeg ikke har lyst til å være sløv eller "bakfull" dagen etter. I går tok det en god stund fra jeg la meg til jeg sovnet (tok pillene en stund før jeg la meg, som legen rådet meg til), men likevel våknet jeg etter et par timer. Og i kveld la jeg meg rundt kl 22, sovnet sikkert litt før 23 og er våken nå. Sov med andre ord i 15-20 minutter.

Betyr dette at melatonin ikke fungerer på meg, eller trenger jeg noen innkjøringsdager? Hører gjerne om andres erfaringer med det samme. Vil helst unngå å skaffe meg "ekte" medisiner, men må jeg så må jeg. Valgte å skrive i dumme spørsmål-tråden siden det ser ut til at en del helsekyndige mennesker titter innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen erfaring med melatonin mot søvnvansker? Jeg har en del trøbbel med søvnen for tida. Som oftest tar det lang tid før jeg sovner, og når jeg først sovner (samme når det er) våkner jeg etter ca 2 timer. Jeg er ikke en av de som har hatt søvnproblemer i årevis; tvert imot har søvnen min vært stabil og god. Dette er med andre ord et nyoppstått problem.

Jeg har fått melatonin, som visstnok skal hjelpe på problemet, og nå har jeg for andre kvelden på rad poppet tre slike piller. Jeg ville ikke ha "ordentlige" sovemedisiner fordi jeg ikke har lyst til å være sløv eller "bakfull" dagen etter. I går tok det en god stund fra jeg la meg til jeg sovnet (tok pillene en stund før jeg la meg, som legen rådet meg til), men likevel våknet jeg etter et par timer. Og i kveld la jeg meg rundt kl 22, sovnet sikkert litt før 23 og er våken nå. Sov med andre ord i 15-20 minutter.

Betyr dette at melatonin ikke fungerer på meg, eller trenger jeg noen innkjøringsdager? Hører gjerne om andres erfaringer med det samme. Vil helst unngå å skaffe meg "ekte" medisiner, men må jeg så må jeg. Valgte å skrive i dumme spørsmål-tråden siden det ser ut til at en del helsekyndige mennesker titter innom.

Dumt spørsmål, men hvordan er døgnrytmen ellers?

Hvordan er aktiviteter satt opp?

Når sovner du normalt? Når våkner du?

Er selv litt av den meningen at mye kan ordnes søvnmessig uten sterkere medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål, men hvordan er døgnrytmen ellers?

Hvordan er aktiviteter satt opp?

Når sovner du normalt? Når våkner du?

Er selv litt av den meningen at mye kan ordnes søvnmessig uten sterkere medisiner.

Vanlig leggetid er mellom 22 og 23, og da sovner jeg som regel med en gang hodet treffer puta. Våkner vanligvis før kl 8. Om jeg har vært oppe seint på grunn av fest eller jobb eller hva det enn måtte være er jeg som regel oppe før kl 11 i det minste.

Slik det er nå varierer det litt. Jeg våkner etter to timer uansett når jeg sovner, og får som regel ikke sove igjen. Iallfall ikke før det har gått 6-7 timer. Jeg gjør det jeg kan for å ikke sove på dagtid om jeg har sovet lite på natta, og selv da våkner jeg etter to timer. Etter et par dager med 2-4 timer søvn i døgnet sovner jeg gjerne på dagen og får til å sove litt lenger.

Jeg har noen "sengeregler", som feks ingen datamaskin i senga, eller andre ting som kan forstyrre søvnen. Tankekverna er det litt vanskeligere å ikke ta med seg til sengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen erfaring med melatonin mot søvnvansker?

Jeg har store søvnvansker i perioder, og har brukt melatonin mot det. De første gangene sovnet jeg i løpet av få minutter, mot opptil flere timer til vanlig. Jeg våknet fortsatt flere ganger om natta, men sovnet raskt igjen og sov generelt bedre enn ellers, og etterhvert sov jeg hele natta igjennom. Det virker ikke like bra alltid, men generelt så har det hjulpet meg masse. Visstnok kan det ta ei stund før man merker virkningene, så kanskje du bare må prøve litt lenger? Det er også viktig at man faktisk er trøtt når man legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, Velvet skal dele noe intimt

Altså. Jeg hadde mensen, så hadde jeg ikke mensen og så ja...hadde Velvet besøk like etterpå, og så begynte jeg å blø igjen. What the hell?

Nå kan ikke jeg gi deg et vitenskapelig svar, og jeg er mann, men jeg vet at det der er ikke så uvanlig faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk til slutt altså, gutter. Uten å utbrodere detaljene. :nailbiting:

Men bare....what! Si meg en ting, er det liksom slik at det trenger å gro igjen der inne eller noe?

Det gror mest sannsynlig av seg selv om det er en rift. Kan ta noe tid om du provoserer slimhinnene.

Er det fordi livmora ikke var helt tømt likevel så er det vel mer et ikke problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...