Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

HOOOLD UP!!!:!:

Voltaren kan brukes mot kraftige migreneanfall!

(Jeg vet, det er en grunn til at jeg har 100mg

noen gang slått deg at migrene kan være hevelse/betennelse og at diklofenak (awesome shit btw) senker denne og dermed hjelper på migrenen? :)

Var ikke det sånn at migrene var forårsaket av blodårer/kar som trakk seg sammen og at "alt som utvider disse" hjelper?

Skyt meg om jeg tar feil. Bare tenker høyt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

noen gang slått deg at migrene kan være hevelse/betennelse og at diklofenak (awesome shit btw) senker denne og dermed hjelper på migrenen? :)

Var ikke det sånn at migrene var forårsaket av blodårer/kar som trakk seg sammen og at "alt som utvider disse" hjelper?

Skyt meg om jeg tar feil. Bare tenker høyt her.

Det har slått meg, og det er tilfelleo_O Why yoo say dat..?

Eit: jeg får 50mg/100mg voltaren på blå resept, motmigrene, fordi vanlig anfallsmedisin ikke virker på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan gi meg noen eksempler på gode grepstyrke øvelser?

Oppnådde nylig 3-sifret kg nå på markløft. Nå er det slik at jeg må gå over til alternate grip på stanga for å klare løftet.

Men har lyst å trene grepet slik at den ikke ligger så langt etter :)

Først: hvor i hånda ligger stanga? Ble hemmet av grepet før når jeg hadde den inni hånda. Nå legger jeg den i fingrene, og har ikke plagdes med grepet siden.. Grattis med tresifra mark btw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: hvor i hånda ligger stanga? Ble hemmet av grepet før når jeg hadde den inni hånda. Nå legger jeg den i fingrene, og har ikke plagdes med grepet siden.. Grattis med tresifra mark btw :)

Åjasså? Jeg er nok en av de som synder litt på det med grepet akkurat der. Jeg tar stanga helt inntil "hulrommet" mellom pekefinger og tommel. Får kraftige træler av det da.

Glemte også å nevne at jeg brukte "farmers walk" i dag for å se hvordan det var. Så tilfeldigvis en annen som gjorde det på en tredemølle idag og det syntes jeg var litt smart :)

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjasså? Jeg er nok en av de som synder litt på det med grepet akkurat der. Jeg tar stanga helt inntil "hulrommet" mellom pekefinger og tommel. Får kraftige træler av det da.

Glemte også å nevne at jeg brukte "farmers walk" i dag for å se hvordan det var. Så tilfeldigvis en annen som gjorde det på en tredemølle idag og det syntes jeg var litt smart :)

Takker :)

Okei, da skjønner jeg at du hemmes, hehe. Mulig noen klarer å løfte slik, men jeg klarer det ikke. Prøv å bruke omvendt grep og legg stanga i fingrene, rett nedenfor trælene. Du kan også kjøpe flytende magnesium, det er somregel lov på vanlige treningssenter og hjelper VELDIG. Funker fjell på meg, kjører arbeidssett på 110 nå og plages ikke med grep i det heletatt (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, da skjønner jeg at du hemmes, hehe. Mulig noen klarer å løfte slik, men jeg klarer det ikke. Prøv å bruke omvendt grep og legg stanga i fingrene, rett nedenfor trælene. Du kan også kjøpe flytende magnesium, det er somregel lov på vanlige treningssenter og hjelper VELDIG. Funker fjell på meg, kjører arbeidssett på 110 nå og plages ikke med grep i det heletatt (y)

Okei jeg skjønner! :) Ble litt ivrig etter å få prøvd det ut nå.

Bare en ting til siden du er så kjapp med å svare meg. Trener man mindre på grepet når man tar omvendt grep kontra begge overhånd grep? Har fått høre at man skal prøve lengst mulig ta overhåndsgrep før man går over, så har fått litt antydning til det.

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei jeg skjønner! :) Ble litt ivrig etter å få prøvd det ut nå.

Bare en ting til siden du er så kjapp med å svare meg. Trener man mindre på grepet når man tar omvendt grep kontra begge overhånd grep? Har fått høre at man skal prøve lengst mulig ta overhåndsgrep før man går over, så har fått litt antydning til det.

Takker på forhånd!

Tror nok aldri det er dumt å trene grep.. Helt ærlig, aner ikke. Har fått beskjed om å bruke det og det funker :) Her kan jeg nok ikke komme med noe som er veldig hjelpsomt hehe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som kan gi meg noen eksempler på gode grepstyrke øvelser?

Oppnådde nylig 3-sifret kg nå på markløft. Nå er det slik at jeg må gå over til alternate grip på stanga for å klare løftet.

Men har lyst å trene grepet slik at den ikke ligger så langt etter :)

alternate grip er det beste. skal du trene grep- øk repetisjoner på markløft ;)

eg bytter alternate grip mellom hver sett, om du skjønna ka eg meina? kjører gjerne 6-7 sett med markløft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det best? Jeg trodde man skulle holde seg til overhåndsgrep så lenge en klarer? :huh:

snakker av personlig erfaring. holdt på med siste sett på 150kg, gjekk ikke oppover. uka etter bytta eg til alternate grep- badam 15 kg mer på hver sett, og siden det har eg økt ganske så mye- uten å ha stagnert, eller mistet grepet EN eneste gang, selv på di tyngste setta(kjører 180x10,190x10,200x10,210 x 7.220 x 5.230 1-3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker av personlig erfaring. holdt på med siste sett på 150kg, gjekk ikke oppover. uka etter bytta eg til alternate grep- badam 15 kg mer på hver sett, og siden det har eg økt ganske så mye- uten å ha stagnert, eller mistet grepet EN eneste gang, selv på di tyngste setta(kjører 180x10,190x10,200x10,210 x 7.220 x 5.230 1-3)

Hvilket igjen ikke er svar på spørsmålet.

"Hva er en god måte å trene grepet på?"

- "Gjør øvelsen annerledes sånn at grepet ikke blir en begrensende faktor"

Som svar til vesen; ja. Poenget er å ta vanlig så lenge som mulig. En av hovedgrunnene er for å få lik belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det best? Jeg trodde man skulle holde seg til overhåndsgrep så lenge en klarer? :huh:

Hei Vesen. Hvis du virkelig vil trene grepet ditt på en super måte vil jeg anbefale deg å prøve fat gripz. Bruk disse i en periode og du kan merke at grepet blir VESENtlig bedre:D

2224_X-life_Fat_Gripz_1.jpg

NB: Dimensjonen på fatgripz passer ikke nødvendigvis alle stenger! Det finnes andre alternativer til Fatgrips (andre merker, men jeg husker ikke hva disse heter). De er noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vesen. Hvis du virkelig vil trene grepet ditt på en super måte vil jeg anbefale deg å prøve fat gripz. Bruk disse i en periode og du kan merke at grepet blir VESENtlig bedre

NB: Dimensjonen på fatgripz passer ikke nødvendigvis alle stenger! Det finnes andre alternativer til Fatgrips (andre merker, men jeg husker ikke hva disse heter). De er noe bedre.

Takk for den :-) det var imidlertid vietpowa91 som ønsket å forbedre grepet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...