Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Tja, hva kan det være....? Kan være en belastningsrelatert irritasjon av leddet uten at det kan relateres til en bestemt struktur, men medførende hevelse/økt væske i leddet og smerter. Leggsmertene kan være muskulært, eller relatert til hevelsen i leddet, som poser litt ut i knehasen (Baker cyste).

Avlastning, trening innenfor smertegrensen og tøyning av muskulatur relatert til kne vil være en måte å angripe det på. Hvis det vedvarer utover en uke på tross av dette, eller blir verre, er det verdt å oppsøke noen som kan kikke på det.

Årsaken kan være sviktende teknikk ved tung belastning, muskulære ubalanser, stram ITB, svak vastus medialis obligue, posterior chain etc.....

Tusen takk for utfyllende svar! Tar det rolig med bøyen til neste uke, og om det har forverret seg eller ikke blitt bedre så skal jeg få det sjekket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"åpne hermetikk uten søl" : velg "usølete" hermetikk, som laks og leverpostei. Ikke overbevist før det demonstreres på makrell i tomat (stor boks). Dessuten vil denne metoden oftere resultere i at du drar av håndtaket (brosience) og resultere i nervøst sammenbrudd og i værste fall innleggelse på institusjon:D

Ok, plan B:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knebøy-støl som berre juling i dag. Og så begynnte eg å filosofera litt...

Vil eg "reparera" meir ved å stå og jobba, eller ved å sitta og jobba (kontorarbeidsplass)? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke restitusjonen er vesentlig forskjellig enten du sitter eller står. Hva med å variere?:)

Hehe, eg gjer vanlegvis det. Får så "maur" av å sitta i ro lenge...

Tenkte det var verdt eit forsøk dersom det faktisk kunne vera noko å henta på f.eks. å stå og jobba. Skal løpa om nokre timar nemleg. Eg får heller legga inn 10 minutt ekstra til oppvarming. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om at man får blåmerker av knebøy og markløft.. Hvorfor, og hvordan? Man deljer jo ikke stanga nedpå kneet? :inpain:

Knebøy er vel på skuldrene, der kor stanga ligg? Eg blir i allefall øm og får litt blåmerker på skuldrene etter "tunge" knebøy.

Markløft? Å ja!!! Det kan definitivt gi blåmerker på leggen... :hilarious:

Eg trur det er trykket frå stanga som gjer det (skal dra stanga opp nær kroppen), ikkje at ein "slår" borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en liten diskusjon gående med en på jobben:

Han mener at reverse flyes liggende på benk aktiverer musklene anderledes enn hvis man gjør de stående med kabelmaskin grunnet vinkelen.

Jeg mener han tar feil, da du kan simulere akkurat den samme bevegelsen og vinklene med kablene, pluss at du aktiverer flere muskler videre i systemet grunnet at du må bruke kroppen til å stabilisere mot vekten (ellers ville du blitt kastet fremover :p)

Hvem har rett? Og finnes det noen empiriske bevis for dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" For hver kilo med muskler du bygger opp kroppen med, forbrenner du ca. 100 kalorier mer hver dag bare fordi muskler bruker mer energi"

Noen med kunnskap, er dette sant? o_O Bokstavelig talt liksom? Care to elaborate?

Det er snakk om ca 14 kcal per kilo muskler.

http://myrevolution.no/s/styrketrening-sa-mye-oker-muskler-forbrenning/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som eier en Citizen SR-270X (kalkulator)?

Jeg sitter for tiden med statestikk og skulle gjerne ha regnet ut tall større enn 69 med spørsmålstegn.

Det må da være en innstilling på den kalkulatoren som gjør det mulig for meg å regne 70! Eller 100!

Holder på å bli grønn i hodet av en så teit kalkulator (hadde aldri i livet kjøpt den om den ikke var pålagt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som eier en Citizen SR-270X (kalkulator)?

Jeg sitter for tiden med statestikk og skulle gjerne ha regnet ut tall større enn 69 med spørsmålstegn.

Det må da være en innstilling på den kalkulatoren som gjør det mulig for meg å regne 70! Eller 100!

Holder på å bli grønn i hodet av en så teit kalkulator (hadde aldri i livet kjøpt den om den ikke var pålagt.)

Tenker du på å regne ut fakultet? Isåfall kan ikke min kalkulator heller regne så høye tall (Casio fx-9860GII). Stopper på 69!. Hva skal du med så ekstremt store tall, forresten? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...