Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Jep, jeg måtte ut med en del, og de måtte bare fikse en åpne/lukkemekanisme i døra - men de måtte bestille en ny dør.. bu. :cry: Hvitevare-streik er kjipt.

Det suger. Maskina mi er ca 10 år gammel. Vet nesten ikke om det er verdt å reparere den. Hm. Har ikke råd til ny, men har ikke råd til å reparere denne heller. Men jeg har en flaske vodka.. Det hjelper sikkert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at u bare tuller nå siden det ikke finnes noe som heter næringsinnhold.no. Er det virkelig ingen her som kan si meg om avokado kan byttes ut med kokosmelk i en diett (samme makroer?) eller ikke? Og da vil en halv avokado tilsvare ca...?

Jeg er elendig på sånne ting, og diett.no er litt forvirrende her. Det står det er 162 kalorier i en halv avokado, og 251(!) i kun 1 dl kokosmelk. Kan det stemme?? Og kan disse matvarene byttes om en annen?

Se vedlegg :p

post-2036-14440967236236_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å gjere slik at tidlegare forsidebilder på facebook ikkje eg synlege for kven som helst? Får til å fikse det med profilbilda, men ikkje forsidebilda...:(

Nei, det går ikke. Forsidebilder vises for alle uansett. Du må eventuelt slette de du ikke vil at skal vises mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyreiser...Har ikkje teke fly på årevis, men om ei veke skal eg til tromsø med fly. Blir først eit fly til Gardermoen, deretter eit nordover. Tanken er å kun ha med handbagasje/ein liten sekk. Er dei veldig strenge i sikkerheitskontrollen på innlandsreiser? Kva ting bør eg passe på å ikkje pakke med?

Parfyme og andre flytande ting skal eg styre unna, men ein vanleg tannkrem, går det greit? Kva med fuktigheitskrem? Yoghurt/cottage cheese?

Og kva med strikkepinnar, går det greit? Kjekt å ha med handarbeid når det blir nokre timar dødtid mellom flya og før henting på flyplassen, men vil ikkje risikere at strikkepinnane mine forsvinn.

Håpar noken som er meir oppdaterte enn meg kan gi meg litt svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyreiser...Har ikkje teke fly på årevis, men om ei veke skal eg til tromsø med fly. Blir først eit fly til Gardermoen, deretter eit nordover. Tanken er å kun ha med handbagasje/ein liten sekk. Er dei veldig strenge i sikkerheitskontrollen på innlandsreiser? Kva ting bør eg passe på å ikkje pakke med?

Parfyme og andre flytande ting skal eg styre unna, men ein vanleg tannkrem, går det greit? Kva med fuktigheitskrem? Yoghurt/cottage cheese?

Og kva med strikkepinnar, går det greit? Kjekt å ha med handarbeid når det blir nokre timar dødtid mellom flya og før henting på flyplassen, men vil ikkje risikere at strikkepinnane mine forsvinn.

Håpar noken som er meir oppdaterte enn meg kan gi meg litt svar:)

Alt som er flytende må totalt være under 100ml til sammen, usikker på yoghurt o.l, men dette kan man jo i verste fall kjøpe i en av kioskene på innsiden. Jeg har flydd en del innenlands det siste halvåret, og har hatt med meg strikking hver gang. Saksen har jeg dog sendt med bagasjen for sikkerhetsskyld, ifrykt for at håndarbeidssaksen min kan bli sett på som potensielt drapsvåpen:-p jeg bruker også kun strikkepinner av tre (da jeg liker disse best) så vet ikke om de skiller på metallpinner/trepinner, men syns jeg har sett flere med metallpinner sitte å strikke mens de venter ved gaten, så jeg tror ikke det skal være noe problem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er flytende må totalt være under 100ml til sammen, usikker på yoghurt o.l, men dette kan man jo i verste fall kjøpe i en av kioskene på innsiden. Jeg har flydd en del innenlands det siste halvåret, og har hatt med meg strikking hver gang. Saksen har jeg dog sendt med bagasjen for sikkerhetsskyld, ifrykt for at håndarbeidssaksen min kan bli sett på som potensielt drapsvåpen:-p jeg bruker også kun strikkepinner av tre (da jeg liker disse best) så vet ikke om de skiller på metallpinner/trepinner, men syns jeg har sett flere med metallpinner sitte å strikke mens de venter ved gaten, så jeg tror ikke det skal være noe problem:)

Supert!:) Då har eg noke å bedrive tida med, bortsett frå lesing. Veit du korleis det er med rundpinnar? (kan jo surre dei rundt ein hals og dermed kvele noken, akkurat som ein kan med skjerf og skolisser:p).

Når du skriv at flytande må vere under 100ml, vil det då seie kvar enkelt ting, eller feire ting slått saman? F.eks. ei tannkremtube på 80ml og ein lipgloss på 40ml, ville då blitt for mykje, eller ok?

(haha, må visst ha ting inn med t-skei i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært noe problem med rundpinner til meg nei, de jeg har til og med plastbelagt metallwire, og ikke fått noen reaksjoner på de:-)

Alle flytende ting må være maks 100ml tilsammen ja, så jeg har innsett at med den overfylte toalettmappa mi med alt mulig av krims og krams må jeg sende noe av bagasjen om den skal få være med:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert!:) Då har eg noke å bedrive tida med, bortsett frå lesing. Veit du korleis det er med rundpinnar? (kan jo surre dei rundt ein hals og dermed kvele noken, akkurat som ein kan med skjerf og skolisser:p).

Når du skriv at flytande må vere under 100ml, vil det då seie kvar enkelt ting, eller feire ting slått saman? F.eks. ei tannkremtube på 80ml og ein lipgloss på 40ml, ville då blitt for mykje, eller ok?

(haha, må visst ha ting inn med t-skei i dag).

Hver av væskebeholderne må være 100 ml eller mindre, og de skal få plass i en slik plastpose som rommer en liter. Plastposene finner du før sikkerhetskontrollen på flyplassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Harefroken har rett, hver enhet maks 100ml, alt må få plass i posen -lukket!:p

Huh?? Og alle gangene jeg har rotet rundt i sminkepungen og plukket ut krem, foundation, osv, for så å trykke de inn i kofferten gjennom en liten åpning i glidelåsen før jeg skal levere bagasjen... :facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...