Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har lange armer og har ikke noe problem med det. Er bare øvelse som må til. Da blir du sterkere :)

Du kommer ikke helt ned?

Ja altså, jeg klarer bare å senke meg ca halvveis ned. Også får jeg vondt i håndleddene av det.. Får vel bare øve masse! :thumbsup:

Er bare så "irriterende" at min svakere venninne uten problem klarer det helt fint .. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså, jeg klarer bare å senke meg ca halvveis ned. Også får jeg vondt i håndleddene av det.. Får vel bare øve masse! :thumbsup:

Er bare så "irriterende" at min svakere venninne uten problem klarer det helt fint .. :p

Prøv å gjør pushups på ett par hantler eller over en stang istede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså, jeg klarer bare å senke meg ca halvveis ned. Også får jeg vondt i håndleddene av det.. Får vel bare øve masse! :thumbsup:

Er bare så "irriterende" at min svakere venninne uten problem klarer det helt fint .. :p

Hvordan vinkler du håndleddene? Jo lengre armer, jo bredere kan du plassere hendene. Jo bredere du setter hendene, jo mer tar pushups på bryst. Smalt "grep" går med på triceps og vil i de fleste tilfeller være tyngre. Har du smalt grep er det også viktig at armene går langs kroppen på vei ned, og ikke utover slik som man gjør ved bredt "grep".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vinkler du håndleddene? Jo lengre armer, jo bredere kan du plassere hendene. Jo bredere du setter hendene, jo mer tar pushups på bryst. Smalt "grep" går med på triceps og vil i de fleste tilfeller være tyngre. Har du smalt grep er det også viktig at armene går langs kroppen på vei ned, og ikke utover slik som man gjør ved bredt "grep".

Er ikke helt sikker på hva du mener med "vinkler" ift håndleddene, men lar fingrene peke rett fram ca, om det var det du mente. Er lite erfaren med pushups, men fant i dag ut at jeg skulle prøve det da jeg har problemer med den ene skulderen når jeg gjør benkpress. Prøvde meg på forskjellig "grep" som du sier, men fikk det heller dårlig til uansett.

Når man har bredt "grep", hvordan skal albuene være i forhold til kroppen da? Har sett folk ha både ca 45 grader, og folk som har de rett ut. Men tenker egentlig at det ikke vil være spesielt bra for skuldrene å ha albuene rett ut, tar jeg feil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg mente med vinkling av håndledd var at dersom du har bredt grep, kan du med fordel peke fingrene litt mer innover. Da får du ikke en ekkel vinkel på håndleddene. Når jeg tar pushups med bredt grep, har jeg overarmene i en 90°-vinkel i forhold til overkroppen. Tar du med skulderbredt grep, skal armene gå inn langs kroppen. Jeg sliter selv med en del skuldersmerter når jeg tar mye benkpress, men får absolutt ingen smerter av å ta pushups på denne måten i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente med vinkling av håndledd var at dersom du har bredt grep, kan du med fordel peke fingrene litt mer innover. Da får du ikke en ekkel vinkel på håndleddene. Når jeg tar pushups med bredt grep, har jeg overarmene i en 90°-vinkel i forhold til overkroppen. Tar du med skulderbredt grep, skal armene gå inn langs kroppen. Jeg sliter selv med en del skuldersmerter når jeg tar mye benkpress, men får absolutt ingen smerter av å ta pushups på denne måten i hvert fall.

Okei, takk, da skal jeg prøve det neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo jeg blitt egentlig veldig nazi på godterispising å sånt. Siden jeg ikke har sukker i kostholdet mitt lengre, så merker jeg heller ikke behovet. MEN jeg spiser jo frukt, elsker frukt. Hvordan er det med det? Det er vel kanskje ikke så sunt?? Går da i druer, pærer og skjeldent eple og mandarin i sesong. Må jeg begrense det også litt? Fruktfrukt :D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo jeg blitt egentlig veldig nazi på godterispising å sånt. Siden jeg ikke har sukker i kostholdet mitt lengre, så merker jeg heller ikke behovet. MEN jeg spiser jo frukt, elsker frukt. Hvordan er det med det? Det er vel kanskje ikke så sunt?? Går da i druer, pærer og skjeldent eple og mandarin i sesong. Må jeg begrense det også litt? Fruktfrukt :D <3

Frukt er sunt, så du bør nok ikke tenke så masse på det :) Spiser du mengdevis så bør du nok sørge for at det passer in i kcal-planen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt er sunt, så du bør nok ikke tenke så masse på det :) Spiser du mengdevis så bør du nok sørge for at det passer in i kcal-planen din.

Ja det jeg tenkte meg egentlig ;) Huff, har ikke kcal plan, Mest fordi jeg ikke teller. Prøver bare å spise sunt og proteinrikt med sunne fettkilder. Så får jeg håpe at jeg kommer oppi behovet. Men bør vel begynne å telle snart :p:mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det jeg tenkte meg egentlig ;) Huff, har ikke kcal plan, Mest fordi jeg ikke teller. Prøver bare å spise sunt og proteinrikt med sunne fettkilder. Så får jeg håpe at jeg kommer oppi behovet. Men bør vel begynne å telle snart :p:mellow:

Er ganske ok å telle når kan kommer inni det :) Mye lettere enn jeg hadde trodd. Eneste som er "drit" er hvor mye man faktisk må innta når man spiser sunt :p Høres uansett ut, som du har ting ordnet så du får bare stå på videre og justere kostholdet etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ganske ok å telle når kan kommer inni det :) Mye lettere enn jeg hadde trodd. Eneste som er "drit" er hvor mye man faktisk må innta når man spiser sunt :p Høres uansett ut, som du har ting ordnet så du får bare stå på videre og justere kostholdet etter behov.

Ja, det jeg frykter, at jeg spiser for lite! Så får ta en "Sjekk" en dag :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig at det er vakiuum på fks en snapple flaske? Så popper korken opp når den åpnes! ;p Hvordan får de vakiuumet nedi liksom! :p

Om jeg forsto deg riktig - det er undertrykk i flasken. Når det blir hull på flasken eller at man åpner den, forsvinner undertrykket og det er ikke lenger noe som "drar" lokket nedover slik at det nå kan "poppe"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg forsto deg riktig - det er undertrykk i flasken. Når det blir hull på flasken eller at man åpner den, forsvinner undertrykket og det er ikke lenger noe som "drar" lokket nedover slik at det nå kan "poppe"...

Ja, men hvordan får man til det? ;) Hvordan får man så mye undertrykk i en flaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...