Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Hvordan får dere i dere kesam? Spiser cc på brødskiva med masse pepper, og tenkte jeg sku prøve kesam siden "alle" her skryter det opp i skyene..men det smakte ikke godt i det hele tatt...blæh.

Kesam går til alt! Feks

Tacosalat - salat, tacokrydra karbonadedeig, salsa og kesam

Dip - grønsaksstenger, kesam med krydder

Pai - grønsaker, skinke, eggestand og kesam

Yoghurt - bland inn kunstig søtning (eg foretrekk splenda og stevia), og vaniljepulver. Evt yacon sirup (frå helsekosten)

Smoothie - miks frukt og bær og kesam, godt med litt søtning også

Rørte bær - kjøp frosne bær som blåbær, jordbær, bringebær, og bland det inn. Kan varme bæra først, eller ha dei litt halvfrosne, då blir det som is.

Nokon blandar med saft eller syltetøy eller lignande

Eg elskar kesam! Synes ikkje det smakar så godt åleine, men det gjev fin fylde og konsistens til andre matvarer.

Hmm, nemnte eg at ein kan blande det i vaffel eller pannekakedeig?

Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kesam går til alt! Feks

Tacosalat - salat, tacokrydra karbonadedeig, salsa og kesam

Dip - grønsaksstenger, kesam med krydder

Pai - grønsaker, skinke, eggestand og kesam

Yoghurt - bland inn kunstig søtning (eg foretrekk splenda og stevia), og vaniljepulver. Evt yacon sirup (frå helsekosten)

Smoothie - miks frukt og bær og kesam, godt med litt søtning også

Rørte bær - kjøp frosne bær som blåbær, jordbær, bringebær, og bland det inn. Kan varme bæra først, eller ha dei litt halvfrosne, då blir det som is.

Nokon blandar med saft eller syltetøy eller lignande

Eg elskar kesam! Synes ikkje det smakar så godt åleine, men det gjev fin fylde og konsistens til andre matvarer.

Hmm, nemnte eg at ein kan blande det i vaffel eller pannekakedeig?

Lukke til!

Sjokk at du liker kesam magerkesam:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hantel osv når folk snakker om roing?

Jeg forstår det har noe med hva man holder i, men jeg har liksom aldri forstått hva som kalles hva. Jeg bruker en stang som er litt bøyd i hver enda for wide grip, og en sånn trekant greie for narrow grip. Er hantel den med to sirkler du holder i på hver side da eller? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hantel osv når folk snakker om roing?

Jeg forstår det har noe med hva man holder i, men jeg har liksom aldri forstått hva som kalles hva. Jeg bruker en stang som er litt bøyd i hver enda for wide grip, og en sånn trekant greie for narrow grip. Er hantel den med to sirkler du holder i på hver side da eller? :confused:

Hantel er en "dumbell". en manual

edit: hantelroing.jpg <- hantelroing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hantel osv når folk snakker om roing?

Jeg forstår det har noe med hva man holder i, men jeg har liksom aldri forstått hva som kalles hva. Jeg bruker en stang som er litt bøyd i hver enda for wide grip, og en sånn trekant greie for narrow grip. Er hantel den med to sirkler du holder i på hver side da eller? :confused:

http://www.youtube.com/watch?v=GxJRcKTvCWM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kesam går til alt! Feks

Tacosalat - salat, tacokrydra karbonadedeig, salsa og kesam

Dip - grønsaksstenger, kesam med krydder

Pai - grønsaker, skinke, eggestand og kesam

Yoghurt - bland inn kunstig søtning (eg foretrekk splenda og stevia), og vaniljepulver. Evt yacon sirup (frå helsekosten)

Smoothie - miks frukt og bær og kesam, godt med litt søtning også

Rørte bær - kjøp frosne bær som blåbær, jordbær, bringebær, og bland det inn. Kan varme bæra først, eller ha dei litt halvfrosne, då blir det som is.

Nokon blandar med saft eller syltetøy eller lignande

Eg elskar kesam! Synes ikkje det smakar så godt åleine, men det gjev fin fylde og konsistens til andre matvarer.

Hmm, nemnte eg at ein kan blande det i vaffel eller pannekakedeig?

Lukke til!

Takktakk :)

Men her kommer dummeste spm, hva er eggestand? (dialekt for egge-noe?)

Må seriøst lære meg å like bær og frukt merker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohoo! Mitt første dumme spørsmål (som jeg tør å klimpre ned på ordentlig..)

Når man tar tåhev... Regner man med sin egen kroppsvekt? *le* Jeg sier det bare fordi det virker som om folk tar så SINNSSYKT mye i tåhev, også kommer jeg og føler meg råtøff som liksom løfter 110kg.. Også er det bare pingle i forhold. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohoo! Mitt første dumme spørsmål (som jeg tør å klimpre ned på ordentlig..)

Når man tar tåhev... Regner man med sin egen kroppsvekt? *le* Jeg sier det bare fordi det virker som om folk tar så SINNSSYKT mye i tåhev, også kommer jeg og føler meg råtøff som liksom løfter 110kg.. Også er det bare pingle i forhold. :oops:

Man regner ikke med egen kroppsvekt, nei. Kun stang + vekter, men jeg syns nå 110 er relativt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man regner ikke med egen kroppsvekt, nei. Kun stang + vekter, men jeg syns nå 110 er relativt bra!

10 reps av 110kg ser ikke så bra ut når jeg tror at folk MÅ nå regne med sin egen kroppsvekt. :p Hihi.. Men takk for svar! Da har jeg noe å strebe etter.. :D Noe stooort å strebe etter. Takk så mye! :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :)

Men her kommer dummeste spm, hva er eggestand? (dialekt for egge-noe?)

Må seriøst lære meg å like bær og frukt merker jeg..

Ihvertfall bær, det er veldig bra for deg!

Eggestand er ein blanding av egg som blir steikt i omnen i form. Du kan bruke mjølk, eller kesam, samt litt salt. Det blir som pai, berre utan paibotn (den er vanlegvis kveitemjøl og smør allikevel, så ikkje noko stort tap)

Etter litt googling ser det ut til at eggestand er en form for eggerøre laget i stekeovn?

På ein måte, hovedingrediensen er jo egg! Men eggerøre kan du tilsette litt mjølk i, men eg er usikker på om du kan bruke kesam, eg trur det skiller seg. Pluss at den er rørete av konsistens. Eggestand er heilt glatt, som ein omelett steikt i omnen, utan bruk av feitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det vanskeligere å ta push-ups om man har lange armer?

Jeg klarer nemlig ikke push-ups i det hele tatt, kommer meg ikke en gang helt ned selv om jeg står på kne! Jeg har derimot en venninne som ikke har problemer med vanlige push-ups, og hun er generelt mye svakere enn meg i alle øvelser.. :huh:

(Eller er det bare jeg som ikke har bra nok teknikk? :p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :)

Men her kommer dummeste spm, hva er eggestand? (dialekt for egge-noe?)

Må seriøst lære meg å like bær og frukt merker jeg..

Eggestand brukes i blant annet quiche (pai). Det er egg, melk/fløte, ost og salt/pepper. I ovnen stivner dette og blir som en litt mektig omelett. Jeg liker å lage quiche med røkelaks, bacon, brokkoli, chorizo eller annet proteingodt jeg har for hånden. Kan varieres like mye som omelett (jeg dropper paiskallet også, så da er det vel egentlig bare omelett med litt ekstra :p ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det vanskeligere å ta push-ups om man har lange armer?

Jeg klarer nemlig ikke push-ups i det hele tatt, kommer meg ikke en gang helt ned selv om jeg står på kne! Jeg har derimot en venninne som ikke har problemer med vanlige push-ups, og hun er generelt mye svakere enn meg i alle øvelser.. :huh:

(Eller er det bare jeg som ikke har bra nok teknikk? :p)

Jeg har lange armer og har ikke noe problem med det. Er bare øvelse som må til. Da blir du sterkere :)

Du kommer ikke helt ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...