Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er egentlig manualer? :oops: Alltid trodd det liksom var bruksanvisninger som ligna litt på gulesiderkatalogen jeg? :ninja: Det har vel ikke noe med trening?

Ikke riktig sikker på hvor jeg har fått det fra.. :rofl::blush:

Hehe ja det stemmer at manualer også er bruksanvisninger.. men det er også det samme som dumbbells på engelsk, og hantler på norsk. Se bilde over som Janee har lagt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Pinglekringla: en annen fun fact om manualer/hantler er at når du skal logge hvor mye du har løftet, og du brukte 8kgs manualer på hver arm, så skriver du 8kg, altså ikke summen. Når du derimot bruker stangen med vekter på, regner du med vekten på stangen (vanligvis 20kg) + alle vektene til sammen, og skriver ned det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Pinglekringla: en annen fun fact om manualer/hantler er at når du skal logge hvor mye du har løftet, og du brukte 8kgs manualer på hver arm, så skriver du 8kg, altså ikke summen. Når du derimot bruker stangen med vekter på, regner du med vekten på stangen (vanligvis 20kg) + alle vektene til sammen, og skriver ned det.

Hehe.. nok ett dumt spm: Hvorfor teller man kun "en manual" og ikke summen av begge, og hvorfor er det forskjell med stanga?:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier en ez-stang, egentlig? Ulikt fra treningssenter til treningssenter...? På Elixia synes jeg nesten de to stengene som er der, ser ulike ut, den ene noe større enn den andre - men har aldri klart å skjønne hvor mye de veier. Selv de som jobber der klarer ikke gi et 100% svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. nok ett dumt spm: Hvorfor teller man kun "en manual" og ikke summen av begge, og hvorfor er det forskjell med stanga?:meh:

Er vell bare for det blir lettest. :D + er jo ikke altid man bruker to hender når man trener med manualer.

Hvor mye veier en ez-stang, egentlig? Ulikt fra treningssenter til treningssenter...? På Elixia synes jeg nesten de to stengene som er der, ser ulike ut, den ene noe større enn den andre - men har aldri klart å skjønne hvor mye de veier. Selv de som jobber der klarer ikke gi et 100% svar.

Ez-stangen som gym2000 selger veier 8,5kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Pinglekringla: en annen fun fact om manualer/hantler er at når du skal logge hvor mye du har løftet, og du brukte 8kgs manualer på hver arm, så skriver du 8kg, altså ikke summen. Når du derimot bruker stangen med vekter på, regner du med vekten på stangen (vanligvis 20kg) + alle vektene til sammen, og skriver ned det.

Åhhh Er det noe alle gjør, å legge til stanga når de skriver vekten?? :eek: Kan jeg kanskje legge til noen kg på knebøyen min da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeldig dumt spørsmål her:

Hvorfor smører boybuildere, BF- jentene osv med så mye brunkrem? Er det for st musklene skal vises bedre? Og hvorfor skal det se så unaturlig ut??

Mener å huske at det har noe med at den fargetonen og glansen det gir gjør det lettere å se formene på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter ferdigspilt håndballkamp tidligere i dag dro ei på laget frem en proteinshake og påsto det hjalp mot stølhet. Bullshit, much? Eller er det jeg som er helt på jordet når jeg mener at å drikke en proteinshake ikke hjelper mot stølheten som eventuelt kommer etter å ha spilt en håndballkamp som for hennes del var å karakterisere som middels intensiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ferdigspilt håndballkamp tidligere i dag dro ei på laget frem en proteinshake og påsto det hjalp mot stølhet. Bullshit, much? Eller er det jeg som er helt på jordet når jeg mener at å drikke en proteinshake ikke hjelper mot stølheten som eventuelt kommer etter å ha spilt en håndballkamp som for hennes del var å karakterisere som middels intensiv?

Bullshit much ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeldig dumt spørsmål her:

Hvorfor smører boybuildere, BF- jentene osv med så mye brunkrem? Er det for st musklene skal vises bedre? Og hvorfor skal det se så unaturlig ut??

pga det sterke lyset hadde utøverne sett ut som tørre neonrør hadde det ikke vært for fargen. Sterkt lys bruker man også for å få frem muskeldefinisjonene.

Om du legger merke til at en ser bedre(forutsatt at en har litt muskeldefinisjon) ut når en står på badet og har spotlys over seg i stedet for f eks ved siden av en gulvlampe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha!! Takk:) og så smøres hele kroppen altså også ansikt og føtter for at det ikke skal se dumt ut?

Man bruker en annen farge i ansiktet, det er "spesialfarge" for ansiktet - mer som en veldig mørk foundation! Det ser fort veldig skittent ut om en tar samme farge i ansiktet som på kroppen(spes på jenter), men de fleste av gutta gjør det.

Samme på føtter og hender ja, men blir brukt en "pad" for å jevne det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...