Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Hvordan deffer man ordenlig med skikkelig resultater,. hvor mye ligger man på sann % av næringen fra karb, fett, protein osv??

Samme fremgangsmåte som alle andre som vil ned i fett%(kcal inn vs kcal ut - høyt inntak av protein), og de som lykkes er de som gjør det som skal til, lenge nok, uten unnasluntring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

¨Så når jeg spiser slik som jeg gjør nå så deffer jeg egetlig.... Nice very nice. men uansett om jeg holder meg til det føler jeg at "alle" andre får resultater mens jeg står stille. kanskje jeg inntar for lite?... spise sann ca slik hver dag : http://tineheimdal.blogg.no/1328185986_020212_dagen_i_dag.html

Enten ser du ikke resultatene selv, eller spiser du mer i helgene etc. Uansett er det der et veldig lavt kcal-nivå å legge seg på. Nå vet jeg ikke hvorfor du spiser som du gjør, men kan omtrent uansett anbefale seg å spise mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Så når jeg spiser slik som jeg gjør nå så deffer jeg egetlig.... Nice very nice. men uansett om jeg holder meg til det føler jeg at "alle" andre får resultater mens jeg står stille. kanskje jeg inntar for lite?... spise sann ca slik hver dag : http://tineheimdal.blogg.no/1328185986_020212_dagen_i_dag.html

Altså.. Du spiser mindre enn hva kroppen din trenger til livsviktige prosesser dersom du hadde ligget i koma, så jeg skjønner at du står litt stille med fremgangen i tilfelle :p

Og som nano sa - spiser du slik HVER dag?

Så lenge du ikke er under 1m høy og veier ca 25kg da?

Det jeg mente med kcal inn vs kcal ut er selvfølgelig at man må ha et kcalunderskudd, men man ligger så høyt som mulig på kcal for å ikke miste muskelmasse på veien. Minus 300-500g i uken er maksimalt fysisk mulig rent fettap, med forbehold at en ikke er ekstremt overvektig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spist sann pga min pt har begregnet at jeg skal spise slik for å gå ned i fett%. men er jo grådig redd for at jeg spiser for lite. trener en goddel og .

Men det er typisk slik jeg spiser.

¨

Dersom pten din har anbefalt deg å spise så lite for å gå ned i fett% synes jeg h*n bør finne seg en annen jobb eller iaf ta seg en realitycheck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, nettopp!

nei hadde det vært slik så hadde jeg i såfall vært sinnsykt sterk i forhold til min størrelse :p

Er for å si det sann normalvektig. kanskje 5 kg over det jeg skal være, men fett% er normal og fin. vil bare bli kvitt litt mer.

hmm bør sikte på å få meg over 1000kcal da hvertfall! Slenge inn den proteinshaken som skal være der og nøttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nettopp!

nei hadde det vært slik så hadde jeg i såfall vært sinnsykt sterk i forhold til min størrelse :p

Er for å si det sann normalvektig. kanskje 5 kg over det jeg skal være, men fett% er normal og fin. vil bare bli kvitt litt mer.

hmm bør sikte på å få meg over 1000kcal da hvertfall! Slenge inn den proteinshaken som skal være der og nøttene.

Dersom du har ligget så lavt så lenge burde du øke med 200kcal i uken. Du vil nok kanskje gå litt opp i vekt i starten men dette er vann og glykogen so no worries, kroppen vil stabilisere seg og wosh du vil begynne å gå ned i fett% når du først gir kroppen en sjanse til det.

Jeg leste litt mer på bloggen din, er du styrkeløfter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har ikke gitt noe kcal egentlig. har mer sittet oppe en plan for meg som jeg skal følge så og så lenge.

i løpet av dagen skal jeg spise

egg med skinke eller tunfisk

frukt; grapefrukt/appelsin/kiwi/bær

salat: salat, agurk, noe rødt + 150g kjøtt/ fisk

nøtter uten salt

pre-workout: banan + proteinshake

150g kjøtt/ fugl eller 200g fisk

salat, brokkoli, blomkål /squash

bær / fruktfat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har ligget så lavt så lenge burde du øke med 200kcal i uken. Du vil nok kanskje gå litt opp i vekt i starten men dette er vann og glykogen so no worries, kroppen vil stabilisere seg og wosh du vil begynne å gå ned i fett% når du først gir kroppen en sjanse til det.

Jeg leste litt mer på bloggen din, er du styrkeløfter?

har 1 dag i uken jeg kan få ta meg noe ekstra da, evt litt ris eller noe sann. kan ikke ta helt av men kose meg litt ekstra.

sann som nå i helgen gikk det virkelig hett for seg med maten , så detvar et godt eksempel på hvordan jeg ikke skal spise!:p

ha skriver med styrkeløft :) endelig begynt å få gode resultater og funnet et program som passer meg !:D Så nå lever jeg i sus og dus. eneste problemet er at jeg ligger så høyt oppe med vekten at jeg må faste før stevnene for å komme inni klassen og det er noe jeg ikke ønsker. vi ned noe kilo for å ligge sikkert i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du øker i styrke så gjør du iallefall noe riktig, men et tegn på at det går hett for seg i helgen er rett og slett en forsvarsmeknisme fra kroppen om at du spiser for lite i ukedagene.

Går du ikke ned i vekt så er du i energibalanse.

Den planen du har fått kan jo like gjerne være på 3000kcal som på 900kcal, det er jo mengdene som avgjør det :)

Fremover anbefaler jeg deg å spise mer i uken slik at du ikke tar av i helgen, det er det som ødelegger fremgangen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du øker i styrke så gjør du iallefall noe riktig, men et tegn på at det går hett for seg i helgen er rett og slett en forsvarsmeknisme fra kroppen om at du spiser for lite i ukedagene.

Går du ikke ned i vekt så er du i energibalanse.

Den planen du har fått kan jo like gjerne være på 3000kcal som på 900kcal, det er jo mengdene som avgjør det :)

Fremover anbefaler jeg deg å spise mer i uken slik at du ikke tar av i helgen, det er det som ødelegger fremgangen din

Er ikke som jeg VIL/ kroppen min bare MÅ ha det jeg spise i helgen. grunnen til at jeg tok litt av var at etter fastingen måtte jeg komme meg opp igjen på få timer før jeg skulle løfte,så det ble litt mye karbs. coca cola feks.

ja, det vet jeg, men klarer ikke å spise så mye når jeg spiser så ofte. men har fått beskjed om å få i meg all kjøttet og 2-3 egg om morgningen. pleier å spise det som egge røre- .-

alt i alt hadde jeg vært grådig stolt over meg selv om jeg hadde klart å få det til å bli 3000kcal.!:p sliter bare med å få meg opp til 1000 og 1200 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye protein er det i de forskjellige matvarene? Jeg sliter som pokker med å få i meg nokk protein i forhold til vekt, og må finne på noe lurt for å få opp tallet.

Hvilke matvarer?

Rent kjøtt, fugl, fisk og noen meieriprodukter samt proteinpulver har som regel mest protein pr 100g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...