Gå til innhold

Hva studerer du?


Marna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vurderer å ta et steg tilbake på skolenbenken igjen når høsten nærmer seg... men jeg er ikke helt 100% sikker på hva jeg kunne tenkt meg å studere... undervisning, mat, trening, helse, ernæring, et eller annet krysspunkt igjennom disse hadde vært awesomesauce. Noen som har noen forslag? Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å ta et steg tilbake på skolenbenken igjen når høsten nærmer seg... men jeg er ikke helt 100% sikker på hva jeg kunne tenkt meg å studere... undervisning, mat, trening, helse, ernæring, et eller annet krysspunkt igjennom disse hadde vært awesomesauce. Noen som har noen forslag? Råd?

Tja. Hva med http://www.uia.no/portaler/studietilbud/studier/ernaering_mat_og_kultur? Du kan bruke kokken i deg til å gjøre "sunn" mat visuelt appetittlig når du gir ernæringsveiledning?

Ernæring mat og helse, årstudium ved Høyskolen i Hedmark. http://www.hihm.no/content/view/full/2145 Litt usikker på hva slags kvalifikasjoner du må ha på forhånd.

I forhold til trening: PT-kurs? AFPT virker til å være veldig i vinden for tiden i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noken som kan anbefale ei utdanning som gir artige jobbmulegheiter, gjerne som inkluderar fysisk arbeid? Skal begynne å studere med tida, men veit ikkje heilt kva endå:p

Fag som geomatikkingeniør, stikningsingeniør, landmåler osv. Ei venninne av meg er det første og arbeider ute store deler av året, mye i fjell og i marka. Vår, sommer og høst er hun ute stort sett hver dag for å måle opp og elsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ingeniører her? Vurderer å studere byggingeniør fra høsten av, men noen middelmådige karakterer i matte og fysikk fra videregående holder meg igjen

Nei, men kjenner flere som er ingeniører, innenfor både bygg, geomatikk, elektro og maskin! Tror nok en bør ha rimelig god kontroll på matte og fysikk før en begir seg på de studiene. En god forståelse for matematikk og matematisk tenkning er grunnleggende for svært mange av fagene. Det er mye regning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg studerer pedagogikk, ferdig med bacheloren nå til sommeren, og fortsetter videre på master i spes.ped. til høsten.

Jeg valgte pedagogikk fordi jeg vil jobbe med barn og unge med vansker, først og fremst sosiale vansker. Jeg vil også gjerne jobbe med familier som trenger veiledning og støtte. Ved å velge pedagogikk låser jeg meg ikke til noe bestemt yrke, og vil ha mange muligheter i fremtiden. Jeg kommer mest sannsynlig til å jobbe i PPT til å begynne med, hvor de forøvrig skriker etter folk her i området, men ser for meg at jeg vil sikte meg inn mot barne- og ungdomspsykiatri etter hvert, når jeg har fått litt arbeidserfaring.

Bare å spørre, om det er noe du lurer på ang. ped. ;)

Hvordan er pedagogikkundervisningen bygget opp? Hvilke type oppgaver får du etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri for sent å bytte studier. :)

Det er sant. Men jeg anser forskjellen mellom de to studiene som så marginal når jeg senere kan ta en mastergrad i samfunnsøkonomi med den jeg nå har startet på, at det er ikke vits å gå ett år ekstra kun for det.

Men jeg vurderer å bytte til en helt ny linje til høsten, selv om jeg fyller 30 til sommeren. :)

Jeg har alltid vært ganske dårlig i matte, og er ingeniør. Men så har jeg E i alle matematikkfagene da, bortsett fra diskret matematikk. Og slapp matte 2.

Hvordan er det å studere/jobbe som ingeniør når du er så dårlig i matematikk (dine egne ord)? :)

Jeg har en langtidsarbeidsledig søster som vurderer byggingeniør til høsten, men hun har alltid hatt problemer med matematikken, så jeg er litt nølende på hennes vegne.

Ser bare for meg at det blir veldig tungt og kanskje også frustrerende med et så matematisk krevende studium om man sliter med selve matematikken? Eller tar jeg feil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å studere/jobbe som ingeniør når du er så dårlig i matematikk (dine egne ord)? :)

Jeg har en langtidsarbeidsledig søster som vurderer byggingeniør til høsten, men hun har alltid hatt problemer med matematikken, så jeg er litt nølende på hennes vegne.

Ser bare for meg at det blir veldig tungt og kanskje også frustrerende med et så matematisk krevende studium om man sliter med selve matematikken? Eller tar jeg feil? :)

Jeg er dataingeniør, så har nesten ikke brukt matematikken, hverken i studiet eller jobb. Eneste unntakene er statistikk i kunstig intelligens og diskret matematikk (som jeg liker) i algoritmer og datastrukturer, o.l. Det er også en del matematikk i signalbehandling(fourier) og kryptering om man tar sånne type fag. Tror det er ganske mye verre på byggingeniør, men min lille erfaring er at matte er mye greiere når man bruker det til praktiske ting. Men det kan være ganske frustrerende, spesielt når man bruker 3 år på å bli ferdig med noen fag (død over Matte 4D).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dataingeniør, så har nesten ikke brukt matematikken, hverken i studiet eller jobb. Eneste unntakene er statistikk i kunstig intelligens og diskret matematikk (som jeg liker) i algoritmer og datastrukturer, o.l. Det er også en del matematikk i signalbehandling(fourier) og kryptering om man tar sånne type fag. Tror det er ganske mye verre på byggingeniør, men min lille erfaring er at matte er mye greiere når man bruker det til praktiske ting. Men det kan være ganske frustrerende, spesielt når man bruker 3 år på å bli ferdig med noen fag (død over Matte 4D).

Godt å høre :p kan jeg spørre hva en nyutdannet dataingeniør sånn ca tjener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Men jeg anser forskjellen mellom de to studiene som så marginal når jeg senere kan ta en mastergrad i samfunnsøkonomi med den jeg nå har startet på, at det er ikke vits å gå ett år ekstra kun for det.

Men jeg vurderer å bytte til en helt ny linje til høsten, selv om jeg fyller 30 til sommeren. :)

Hvordan er det å studere/jobbe som ingeniør når du er så dårlig i matematikk (dine egne ord)? :)

Jeg har en langtidsarbeidsledig søster som vurderer byggingeniør til høsten, men hun har alltid hatt problemer med matematikken, så jeg er litt nølende på hennes vegne.

Ser bare for meg at det blir veldig tungt og kanskje også frustrerende med et så matematisk krevende studium om man sliter med selve matematikken? Eller tar jeg feil? :)

Husk at det å utdanne seg til ingeniør også er svææært ulikt med tanke på hvilken retning en velger. Byggingeniør er en av de tyngre retningene når det kommer til matematikk og mitt inntrykk av de jeg kjenner som har tatt studiet og arbeider med det nå er at de virkelig må ha interesse for og kompetanse knyttet til grunnleggende forståelse for matte. Ser for meg at kan bli tre (kanskje flere) lange år dersom hun strever med/ikke liker matte.

Men igjen - alt er mulig!! Kanskje med rett lærer, motivasjon og lyst så kan matteinteressen vekkes! En vet virkelig aldri og eneste måten å finne ut av det på er å prøve :) selv HATET jeg matte på GK og vk1, forstod nesten ingenting.. Så fikk jeg en fantastisk lærer siste året, plutselig så jeg lyset, ting bare løsnet og ble lett - og jeg ble uventet veldig glad i matte! Så dersom hun har vært landtidsarbeidsledig ser Jeg for meg (håper i alle fall :)) at hun er veldig motivert for utdanning, retning på livet og framtidsutsikter for god jobb - noe som kan gi motivasjonen hun trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...