Gå til innhold

hvorfor tar jeg så mye i markløft?


ola95

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:unsure: Beklager for at jeg var litt overlegen eller litt høy på pæra når jeg la ut innlegget, men forgje bruker jeg hadde var jeg litt forsiktig når jeg la ut innlegg, men da fikk jeg ikke mange svar tilbake.

Jeg fikk fullført en økt i går kveld, men Henning som jeg trener med anbefalte å stoppe på 220 fordi teknikken er litt ustabil. Om en måndes tid skal jeg være klar for å gi alt.

Her er videoen dere ville ha :):

http://m.youtube.com/watch?feature=c4-feed-u&v=laDSLvJ4ESE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du må huske på at de fleste på fitnessbloggen er mer opptatt av å sitte på internett, kjøpe seg rosa shakere og tro at de får optimale gains med PHAT og fitnessmat.... utenom forumet finnes det faktisk ekte atleter som kan å trene og er dedikert, tro det eller ei :D

True! Festlig hvordan 90% av fb ikke kan fatte og begripe at andre kan klare fysiske prestasjoner de selv ikke klarer. Reality check; man optimaliserer ikke treningsprestasjoner ved å være på diett med 1500kcal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:unsure: Beklager for at jeg var litt overlegen eller litt høy på pæra når jeg la ut innlegget, men forgje bruker jeg hadde var jeg litt forsiktig når jeg la ut innlegg, men da fikk jeg ikke mange svar tilbake.

Jeg fikk fullført en økt i går kveld, men Henning som jeg trener med anbefalte å stoppe på 220 fordi teknikken er litt ustabil. Om en måndes tid skal jeg være klar for å gi alt.

Her er videoen dere ville ha :):

http://m.youtube.com/watch?feature=c4-feed-u&v=laDSLvJ4ESE

OP did deliver! (y) Forferdelig lett :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra styrke: helt klart, men er mulig du vil tape noe på dødstart fra gulvet siden strekkrefleksen ikke bidrar i så tilfelle.

Nei, det tror jeg ikke. I tillegg til å bruke mye energi på å senke vekta før han starter reppen, så ligger jo stanga helt død og det er null spretteffekt slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. I tillegg til å bruke mye energi på å senke vekta før han starter reppen, så ligger jo stanga helt død og det er null spretteffekt slik jeg ser det.

Forsåvidt godt poeng(:

Nei, hadde ikke vært feil å løfte så mye en dag, men da må man kanskje marke oftere enn en gang hver tiende dag og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Gutt på 18 år og er 192 cm høy. Så ikke den optimale kroppen for markløft. Jeg trente litt teknikk i markløft for 1-2 år siden, men så sluttet jeg og trene markløft fordi jeg synes øvelsen er litt akummel for ryggen. Da øvde jeg med mellom 80-100 kg.

Men nå nylig fikk jeg utfordring av en kompis i markløft og jeg klarte 3x200 kg helt greit. Det var første gangen jeg har hatt mer enn 100 kg på stangen. Så litt senere trente jeg med en med erfaring med markløft og løfter selvfølgelig mer enn meg. Dette ble den andre økta med markløft. Så han utfordret meg i strakmark. Altså en bitteliten knekk i kneet slik at det ikke går på baksidelår og bruker bare ryggen, fører stangen ned under kneerne. Da ente jeg på 6x240 kg, en rep mer enn han jeg trente med. Har funnet ut nå at jeg skal begynne å trene markløft. Men hvorfor og hvordan har jeg fått de kreftene i markløft?

Først av alt, fantastisk bra styrke på deg!

Og ja, jeg var en av haterne som ikke trodde dette var mulig, men det var utifra posten jeg har tatt sitat fra. Trådstarter har drevet aktivt med markløft varianter som ikke kom frem i første post, som jeg selv refererte til. Uansett stå på videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, fantastisk bra styrke på deg!

Og ja, jeg var en av haterne som ikke trodde dette var mulig, men det var utifra posten jeg har tatt sitat fra. Trådstarter har drevet aktivt med markløft varianter som ikke kom frem i første post, som jeg selv refererte til. Uansett stå på videre ;)

Tusentakk :) trur jeg har forstått det etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...