Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må være jævla tykke skiver da eller? Om den inneholder 40 g fett og 40 protein blir det jo 240 kcal per skive. Håper ikke mine osteskiver er av denne størrelsen :p

Hvordan kommer du fram til de tallene? Med 40g protein og fett blir det totalt 520kcal.

Annonse

Jeg spiser så fort at kroppen ikke rekker å få med seg alt fettet, så jeg regner bare 4kcal per gram fett. Common knowledge det.

Samme her, også drikker jeg varm drikke til så det blir ekstra oppløst slik at det renner rett igjennom :p Gjerne med en dråpe zalo

Bestefar henta meg på trening her om dagen. Spiser en banan, så sier han " banan er ikke bra å spise, det blir man feit av!" Jeg bare ............. han hadde vist nok fått med seg dette lavkarbohysteriet, eller det eneste han hadde fått med seg var at karbohydrater ikke var bra. Jeg ble så klart dritt irritert å sa klart og tydelig fra at det IKKE stemmer. Så da lærte bestefar noe nytt den dagen for å si det sånn ;)

Gutt: "Du kan bare drite i å trene siden du er vegetarianer, blir ikke noe muskler av det vet du"

Gutt2: "Proteinpulver er noe av det farligste som finnes og vil føre til en tidlig død"

Gutt3: "Siden du ikke spiser kjøtt, vil aminosyrene ikke ha mulighet til å taes opp i kroppen din på vanlig måte,

som vil føre til at du ikke får ønskede resultater med treningen, blant annet muskelvekst"

Gutt4: "Du kommer aldri til å få synlige magemuskler, så ikke prøv engang"

Gutt5: "IKKE bruk proteinpulver, da får du proteinmuskler og ikke naturlige muskler"

Jente: "Veganere og vegetarianere har generelt dårlig helse, dessuten er de utseendemessig mindre pene"

Jente2: "Herregud, du kan jo ikke spise noenting siden du er veggis, og så er du avholds i tillegg, for et kjedelig liv du har"

Gutt: "Du kan bare drite i å trene siden du er vegetarianer, blir ikke noe muskler av det vet du"

Gutt2: "Proteinpulver er noe av det farligste som finnes og vil føre til en tidlig død"

Gutt3: "Siden du ikke spiser kjøtt, vil aminosyrene ikke ha mulighet til å taes opp i kroppen din på vanlig måte,

som vil føre til at du ikke får ønskede resultater med treningen, blant annet muskelvekst"

Gutt4: "Du kommer aldri til å få synlige magemuskler, så ikke prøv engang"

Gutt5: "IKKE bruk proteinpulver, da får du proteinmuskler og ikke naturlige muskler"

Jente: "Veganere og vegetarianere har generelt dårlig helse, dessuten er de utseendemessig mindre pene"

Jente2: "Herregud, du kan jo ikke spise noenting siden du er veggis, og så er du avholds i tillegg, for et kjedelig liv du har"

Hahahahahahaaa, lo godt nå...

"Lavkarbo er så misforstått og tåpelig! Kroppen trenger karbohydrater, hvor skal den ellers hente energien fra?? Når du spiser bare masse usunt fett og kanskje ikke nok protein, så begynner kroppen å forbrenne av det som er lettest tilgjengelig, og hva er det? JO, muskelene dine! Så sitter folk der og tror de har gått ned mye i vekt, også har de egentlig bare mistet masse muskelmasse og lagt på seg mer fett."

Og:

"Lavkarbo er greit nok det om du sliter med overvekt, og har tenkt å spise på samme måten resten av livet."

.......nei, jeg tuller ikke.:mellow: Så vi har altså lært at musklene er lettere tilgjengelig som næring enn fett fra mat, og at fett er ikke energi.

"Lavkarbo er så misforstått og tåpelig! Kroppen trenger karbohydrater, hvor skal den ellers hente energien fra?? Når du spiser bare masse usunt fett og kanskje ikke nok protein, så begynner kroppen å forbrenne av det som er lettest tilgjengelig, og hva er det? JO, muskelene dine! Så sitter folk der og tror de har gått ned mye i vekt, også har de egentlig bare mistet masse muskelmasse og lagt på seg mer fett."

Og:

"Lavkarbo er greit nok det om du sliter med overvekt, og har tenkt å spise på samme måten resten av livet."

.......nei, jeg tuller ikke.:mellow: Så vi har altså lært at musklene er lettere tilgjengelig som næring enn fett fra mat, og at fett er ikke energi.

Fantastisk selvimotsigende! Hvis man sliter med overvekt er det altså greit å spise lavkarbo, selv om dette er tåpelig og bare fører til muskeltap. Overvektige trenger nemlig ikke muskelmassen sin :) I samme slengen er det viktig å spise sånn resten av livet sånn at du blir kvitt alle musklene dine.

Liker også at folk hevder at vi trenger karbohydrater. Hadde dette vært tilfelle ville karbohydrater vært regnet som essensielle, noe de ikke er. Vanligvis blir lavkarbo kritisert for å spise for mye protein, men her skal man altså ha det til at man ikke spiser nok. Og i tillegg så er fett usunt, generalisering ftw!

Annonse

Fantastisk selvimotsigende! Hvis man sliter med overvekt er det altså greit å spise lavkarbo, selv om dette er tåpelig og bare fører til muskeltap. Overvektige trenger nemlig ikke muskelmassen sin :) I samme slengen er det viktig å spise sånn resten av livet sånn at du blir kvitt alle musklene dine.

Liker også at folk hevder at vi trenger karbohydrater. Hadde dette vært tilfelle ville karbohydrater vært regnet som essensielle, noe de ikke er. Vanligvis blir lavkarbo kritisert for å spise for mye protein, men her skal man altså ha det til at man ikke spiser nok. Og i tillegg så er fett usunt, generalisering ftw!

Rett og slett! Jeg fikk blødende sår i ørene og måtte gå og meditere etter å ha overhørt det her:cool: *ankeldypt sukk* Å sette seg inn i noe som helst som har med fordøyelse, nedbryting av næringsstoffer og biokjemi hadde vært fryktelig dumt gitt. Jeg som prøver å bygge muskler på masse fett og protein kommer med andre ord til å ende opp dvask, underernært (begge deler samtidig faktisk) og ute av stand til å bevege meg. Lurer på hvor lang tid det tar...:p

"Jeg klarer IKKE å slutte med å spise godteri, men klarer mer eller mindre å slutte med å drikke brus. Før drakk jeg sikkert 1,5 L cola om dagen, var helt avhengig. Nå drikker jeg brus kun 1 gang i uken på det meste. Men godteri? Klarer aldri å slutte!

Personlig synes jeg det er veldig fint å være litt "kraftig", altså å ha muskler, så jeg prøver å få det. Men er ekstremt vanskelig, man må drikke masse proteinshake og spise helt spessielt. Tror ikke jeg kommer til å klare det!"

-toppliste blogger

Haha :rofl: Skulle likt å visst hvilken "smarting" det var :p

EDIT: Fant det ut... Haha... Tenkte jeg ikke at det hun :p

Hørt i går av ei jeg jobber med:

"Jeg kan ikke spiser vanlig mat for det tåler jeg ikke, da legger jeg på meg..."

Men hun kan fint spise kaker i fleng, pizza o.l. Ja det er nok den vanlige sunne maten som gjør henne feit,. Hun går opp og ned i vekt og finner stadig på dummere unnskyldninger :p

Dette er dama som var frelst av Easylife. Gikk ned 35 kg fort, for så å gå opp igjen fort like mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...