Gå til innhold

fotballfruen tilbake i toppform..!


Minni M

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor i alle dager blir ikke denne tråden stengt?? Synes fitnessbloggen det er greit at det sittes å diskuteres om et menneske har spiseforstyrrelser, at barnet hennes er undervektig osv? Tragiskt tråd der det kan begynne å grense til nettmobbing. Mye misunnelse ute å går og folk med lite å ta seg til som føler et behov for å rakke ned å andre.... !

Og btw, hun ser smashing ut og tror hun gir faen i om noen måtte mene hun har lite gainz...wtf...

Caroline Berg Eriksen - Fotballfruen - har valgt å være en offentlig person gjennom hennes blogg. Hun har også valgt å laste opp et bilde med et budskap og da må hun, som andre personer i offentligheten, tåle å bli diskutert.

Alikevel vil ikke det si at man er fri til å rakke ned på henne som person. Det er allerede bevist at barnet ikke var undervektig da det ble født, at alle tråder omhandlene henne skal stenges blir fra mitt ståsted å kneble folk fra å yttre seg. Derimot er det tydeligvis en utfordring for individer å skulle behandle Caroline med noen lunde respekt, uahvengig av ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterligjort arbeidet hennes? Hva har jeg latterligjort nå? Det at jeg synes at det å være så tynn som Fotballfrue ikke er særlig sunt?

Siste du skrev kan jo brukes mot deg også ;) grunnen til at enkelte utvikler spiseforstyrrelser er på grunn av folk som deg, som på liv og død skal beskytte ungdommer mot sannheten.

Du synes ikke det er sunt? Er du legen hennes eller? Du vet jo ikke om hun er frisk og sunn eller ikke. Det blir som om jeg skulle mene at bananer er røde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes ikke det er sunt? Er du legen hennes eller? Du vet jo ikke om hun er frisk og sunn eller ikke. Det blir som om jeg skulle mene at bananer er røde.

Nei, jeg synes ikke vekta/høyden hun har og kroppsfokuset hun har og det hun har vist er særlig sunt. Hun har vel ikke i senere i tid gått ut i media og vist at det anstrengte forholdet til mat og trening hun hadde før er forandret? Hvis nei, da ser jeg heller ikke noen grunn til å gå utifra at hun har forandret synet sitt enda, da hun ikke har sagt noe annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er denne forskjellen? Veldig spent nå.

Treningsforum:

-Fokus på trening

-Loggbøkene er privat, en må ha brukerkonto for å kunne se de.(om jeg ikke tar feil)

-Moderatorer

Rosablogger:

-Du er et forbilde for tusenvis, som igjen gjør at man lett påvirker andre, både positivt og negativt.

-Flere titalls/hundre tusenvis av følgere, hvorav mange av de er unge.

-Ingen modererer det du sier, så du er fritt frem til å skrive det du vil med mindre politiet eller eier(f.eks. blogg.no) går inn og sletter.

-Rosabloggere generelt har et alt for stort fokus på kropp og "helse", og jeg kommer ikke på noen i farta som faktisk er trent og ikke syltynn.

Det finnes en god del andre punkter, men gidder ikke sitte fredagskvelden å gruble på de i timesvis. Hovedforskjellen er leserantallet og alderen på leserne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ingenting om henne personlig, men kan være enig i at å legge ut et slikt bilde kan få det til å fremstå for unge jenter/damer som at det er "ingen unnskyldning for å bli feit av å få barn". Men syns egentlig ikke at hun bør få trykket på seg ansvaret for dette, men det går jo ann å være litt realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man leser hva hun skriver på bloggen og ikke bare finner noe i lufta som kan minne om noe hun kan si, så kan det hende flere får et bedre bilde av henne. Hun skrev på bloggen for noen uker siden at hun hadde gått opp omtrent 10 kg i løpet av svangerskapet (mye vann, selvfølgelig babyens vekt og melk, men det er fortsatt litt).

Når det kommer til kostholdet sier hun også åpent at hun spiser det hun vil når hun vil. Flere lesere som spør om hvordan man kan bli så tynn som henne og hva hun gjør hvis hun har lyst på potetgull, så svarer hun at da spiser hun potetgullposen. Ja, hun har innrømt at hun har slitt med spiseforstyrrelser nå, men i dag spiser hun jo mer (og mer næringsrik) mat enn mange andre, så hvorfor si at hun ikke gjorde noe godt for barnet på "dietten"?

Hun er stolt av å ha klart å født en barn ut av kroppen sin og er stolt av den. På bildet skriver hun også at hun føler seg tom i kroppen fordi barnet er ute. Hvorfor skal man ikke være stolt av å ha klart å båret et levende vesen i magen sin i ni måneder? Mange som driver med trening legger jo ut bilder av kroppen sin fordi de er stolte av den og faktisk har oppnådd målet sitt, så hvorfor kan ikke hun legge ut bilde av kroppen sin fordi hun endelig har blitt en mor og er stolt over at kroppen hennes klarte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...