Jump to content

Piral

Members
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

  1. Ååh dette skal jeg få sjekket ut! Tusen takk for informasjon:D
  2. Har ikke video fra siden for øyeblikket, men kan sikkert få fikset det om det hadde hjulpet Vil vel si jeg har trent "seriøst" i ca. et halvår nå.Trente en variant av SS (http://fitnessbloggen.no/minimum-trening) siden august fram til slutten av desember og da var det knebøy hver økt (3 x 6) med økning hver økt. Må jo bare legge meg flat og si at det har det ikke vært Har fra sommeren gått fra 30kg bøy til 55kg på det tyngste, men har flere ganger startet på nytt og gått ned i vekt fordi jeg ikke føler jeg mestrer øvelsen. Nå etter jul har jeg begynt med X-sieze programmet, og da er det vel egentlig bare knebøy 1 gang i uken (4 x 4-6 rep), men vurderer å erstatte en bicep curl øvelse med knebøy siste dagen da:) Ligger som regel mellom 45-50 kg på knebøy da.
  3. Hmm er kanskje ikke så ille som jeg selv tror det er. Føler bare jeg sliter med å øke i knebøy, men kan kanskje være av andre grunner? Skal forsøke å stå smalere neste gang jeg tar knebøy og gjøre det uten sko Hehe jeg står forrestn ikke på matta når jeg bøyer, står på gulvet Men skjønner at det kan se slik ut fra vinkelen!
  4. Hei! Som overskriften sier sliter jeg med knebøy, delvis tror jeg hovedproblemet ligger på at jeg ikke klarer å presse knærne ordentlig ut under øvelsen. Har prøvd å løse dette problemet med dynamisk oppvarming før trening (bruk av strikk også) og tøying, men sliter med dette fortsatt. Har prøvd å gå ned på vektene de siste ukene og bare trene teknikk i tillegg. Tror forøvrig knevandringen ikke bare skjer i knebøy, men også type markløft og hipthrust. Noen som har forslag eller råd på hva jeg kan foreta meg? Er litt frustrerende! Legger ved en video som jeg filmet her om dagen, 40kg teknikk trening med bøy. Ser ikke pent ut . Blir ikke spesielt penere med mer vekt heller. Takk på forhånd
  5. Ikke for å okkupere tråden her, men hvordan strammer en stumpen på vei ned i knebøy? Sliter selv med at jeg ikke føler jeg får kontakt med rompa under knebøy.
  6. Hmm hehe okei, nå ble det jo masse liv her i tråden(y) Håvard: stemmer at jeg ikke har spesielt mye vekt på (løfter 33kg på vidoen). Har nylig startet opp med treningen igjen etter 1 ca. måneds pause - dvs. vært på ferie og slitt litt med sykdom etterpå, så var litt hardt å starte på med styrketrening igjen og måtte rett og slett bare gå ned i vekt på de fleste øvelsene (ikke at jeg klart så sinnsykt mye i knebøy uansett før anyway da!). MEN alright! Da er det altså ikke så farlig at jeg øker i knebøy er konklusjonen i alle fall!
  7. Får kanskje filme med litt tynger vekt da:)
  8. Okei skjønner! Tusen takk for masse god info, da vet jeg hva jeg skal fokusere på fremover:)
  9. Takk for svar, godt å høre at det ikke var helt på tryne det jeg har drevet med i alle fall:) Angående knebøy/squat: jeg trener ut i fra Starting Strenght program, altså at jeg skal øke vekt for hver økt. Kan jeg bruke de minste vektene og legge på når jeg tar knebøy (de små 0,70 någet?) eller vil du anbefale at jeg ikke øker vekt i det hele tatt før mobiliteten min i hoftene er bedre? Ser at jeg lener meg ganske mye fram, synes det er litt vanskelig å holde ryggen rett! Pleier å ta litt dynamisk oppvarming før jeg tar knebøy, har sett litt på diverese vidoer- men har dog kanskje ikke tatt det såå seriøst som jeg altså burde:) Skal prøve meg mer frem med mobilitetstrening!
  10. Hei! Dette er litt utenfor min komforsone, men ønsker gjerne tilbakemelding på hvordan jeg utfører knebøy og markløft. Har holdt på med styrketrening en liten stund nå, men ser fortsatt på meg selv som en passe nybegynner. Hva kan gjøres bedre? Takker på forhånd:) PS: beklager for litt dårlige vinkler på vidoene, håper dere ser likevel greit nok til å kunne gi meg en pekepinne! EDIT: har fjernet vidoene, fikk den hjelpen jeg trengte!
  11. Aah herlig, hehe. Mulig at jeg kanskje starter med benkpress først da!
  12. Jess OK, ser den! Takk skal du ha:)
  13. Tusen takk for tilbakemelding, det ga meg svar på det meste! Slenger på et spm; Er det noen alternativer til øvelsen dips? Og/eller kan det fungere å gjøre det med beina plantet i bakken? Jeg er nybegynner, men føler jeg klarer å mestre de andre øvelsene OK (selv om det kommer til å bli litt fokus på teknikk også), men dips er jeg veldig usikker på.
×
×
  • Create New...