Gå til innhold

fotballfruen tilbake i toppform..!


Minni M

Anbefalte innlegg

Jeg tipper hun mener at hun føler seg tom i form av at det ikke er noe baby inni magen lenger ;)

Ja, det skjønte jo jeg og, men så skrev hun også "but still not". Vet ikke hva hun mente med det, men hvis hun mente at hun følte seg større er det slik jeg tolker det ihvertfall :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg siterer meg selv fra hva jeg svarte til blåggens artikkel publisert på Facebook:

"Artikkelen er like latterlig og hatsk som netthetsen. Fantastisk moral av fitnessbloggen - gratulerer. For øvrig synes jeg det er sykt at folk ser opp til henne fordi hun har flat mage så raskt etter fødselen og at dere tillegger det positive assosiasjoner å være beinhard med trening og kosthold under svangerskapet. Hun fødte et undervektig barn og ser ganske så undervektig ut selv. Hyller vi mødrene i Afrika for samme prestasjon?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer meg selv fra hva jeg svarte til blåggens artikkel publisert på Facebook:

"Artikkelen er like latterlig og hatsk som netthetsen. Fantastisk moral av fitnessbloggen - gratulerer. For øvrig synes jeg det er sykt at folk ser opp til henne fordi hun har flat mage så raskt etter fødselen og at dere tillegger det positive assosiasjoner å være beinhard med trening og kosthold under svangerskapet. Hun fødte et undervektig barn og ser ganske så undervektig ut selv. Hyller vi mødrene i Afrika for samme prestasjon?"

Fødselsvekten til barnet er vel strengt tatt innenfor normalområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en tid hvor man kan google og lese seg opp til den store gullmedaljen evner ikke folk til å skjønne at svangerskap, graviditet og fødsler er og blir høyst individuelt. Det er høyst individuelt HVORDAN man ser ut før og etter, HVOR mye vekt man går opp, og ned etterpå og HVORDAN man takler alt før, rundt og etter.

Noen evner til å diskutere om det er etisk uriktig eller riktig for Caroline Berg Eriksen å legge ut et bilde eller ikke, noen evner også til å diskutere om hvorvidt dette er noe en blogger som kan sees på som en rollemodell burde eller burde ikke gjøre. Desverre klarer de færreste å gjøre dette uten å henge ut henne som enkeltperson.

Jeg har vel aldri vært den største beundreren av Caroline eller bloggen hennes, men for guds skyld så er vel det eneste diskuterbare med det bildet spørsmålet om hvorvidt hun som forbilde har kommunisert budskapet riktig. Hun har i ettertid utdypet med:

"Jeg la ut bildet fordi jeg er stolt over meg selv og kroppen min etter noe så tøft som en graviditet/fødsel, og det synes jeg alle mødre, uansett kropp, skal være."

Det er vel et budskap alle burde ta med seg uavhengig hvordan man ser ut etter en graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det skal være så voldsomt oppstyr over at hun ser veltrent ut kort tid etter fødselen..? Så lenge både hun og ungen er friske og sunne, er vel det strengt tatt det viktigste? Antar at de aller aller færreste som har kommentert saken ville hatt noe i mot å ha flat mage fire dager etter fødsel... Sjalusi, misunnelse og jantelov er viktige stikkord i denne saken, og jeg synes det er sjokkerende å se at voksne damer langt opp i 40-åra skriver hatmeldinger og kritiserer på en regelrett stygg måte, noe de neppe ville turt å gjøre dersom de møtte Eriksen i levende live. Hun fortjener overhodet ikke å være fritt vilt selv om hun er en offentlig person. Personlig trodde jeg vi alle hadde lært at man skal holde ting for seg selv dersom man ikke har noe positivt eller konstruktivt å komme med, men det ser virkelig ikke slik ut. Jeg er flau over å være norsk kvinne i disse dager, og jeg skammer meg over samfunnet vi lever i.

For all del, Caroline har kanskje en kropp som ser annerledes ut enn mange andre mammakropper, men jeg kan love dere at det også finnes en god del andre mødre der ute som kan vise til liknende historier - da ofte kvinner som har passet på kostholdet sitt, vært aktive og trent en god del under graviditeten. Det er dog ikke så mange av disse mammaene som er toppbloggere og kan skilte med tusenvis av lesere hver eneste dag... Eriksen har gjennom alle år blogget om ting som skjer i livet hennes, og at en barnefødsel omtales, burde ikke komme som noen overraskelse for noen. Jeg mener, hvor mange mødre er det som IKKE er stolte fire dager etter å ha fått sitt første barn?!

Når det er sagt ser jeg forsåvidt poenget med at mange sier hun er tynn/slank, det er det vel ingen tvil om. Men likevel, kroppen hennes er sunn nok til å bringe fram et barn, noe hun ikke ville vært i stand til dersom f.eks. fettprosenten var for lav eller noe annet var alvorlig galt. En kropp som sulter, som en anorektisk kropp, blir svært sjelden gravid... Kan ikke folk akseptere at vi er forskjellig uten å måtte rakke ned på andre for å føle seg bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke hvorfor noen personer har en trang om å legge ut halvnakne bilder av seg så tusenvis skal se det. Synes iallefall ikke toppbloggere skal legge ut slike bilder av seg selv, spesielt ikke personer som fotballfrue som har et nazikostholdsregime. Hun har tusenvis av ungdommer som følger henne.

Ser ut som at spiseforstyrrelsen hun hadde tidligere fortsatt er der.

Blir vel flere som havner på ungdomsspykiatrien de neste årene.

Du kan virkelig ikke være seriøs? Har du sett rundt deg? Alle her legger ut "halvnakne" bilder, deg inkludert.

Skal hun innrette seg etter hva andre mennesker tenker om henne? Hun jobber åpenbart hardt og fortjener heder og ære, folk har ingen rett til å ta det fra henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, kvinneguidens fotballfruetråds nyeste søsken?

Hun må da få gjøre som hun vil .. Er ikke fan av alt fotballfrue foretar seg, men hun er tross alt kun et mennenske og vil vel gjerne bli likt som alle andre. Det er vel ikke uvanlig å ville vise seg som ''perfekt'' for at andre skal misunne deg.

Greit nok, det er kanskje litt dårlig å være så selvsentrert. Men om det var meg og min mage var slik ville nok jeg og postet bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan virkelig ikke være seriøs? Har du sett rundt deg? Alle her legger ut "halvnakne" bilder, deg inkludert.

Skal hun innrette seg etter hva andre mennesker tenker om henne? Hun jobber åpenbart hardt og fortjener heder og ære, folk har ingen rett til å ta det fra henne.

Hvis du ikke kan se forskjellen på det å loggføre treningen sin på et treningsforum, hvor man må være medlem for å se loggbøkene, og det å ha en blogg hvor du har hundre tusen lesere så synes jeg regelrett synd på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan se forskjellen på det å loggføre treningen sin på et treningsforum, hvor man må være medlem for å se loggbøkene, og det å ha en blogg hvor du har hundre tusen lesere så synes jeg regelrett synd på deg.

Saken er den at du latterliggjør arbeidet hennes. Ingen sier noe om spiseforstyrrelser når athleter går på strenge dietter før konk, og går på fett% som er direkte farlig å være på. Men når hun arbeider og makter å holde figuren sin blir det slengt dritt.

Hadde alle bare brydd seg litt mindre om andre, og litt mer om seg selv.

Grunnen til at befolkningen blir overvektige er på grunn av folk som deg, som på liv og død skal beskytte ungdommer mot sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er den at du latterliggjør arbeidet hennes. Ingen sier noe om spiseforstyrrelser når athleter går på strenge dietter før konk, og går på fett% som er direkte farlig å være på. Men når hun arbeider og makter å holde figuren sin blir det slengt dritt.

Hadde alle bare brydd seg litt mindre om andre, og litt mer om seg selv.

Grunnen til at befolkningen blir overvektige er på grunn av folk som deg, som på liv og død skal beskytte ungdommer mot sannheten.

Latterligjort arbeidet hennes? Hva har jeg latterligjort nå? Det at jeg synes at det å være så tynn som Fotballfrue ikke er særlig sunt?

Siste du skrev kan jo brukes mot deg også ;) grunnen til at enkelte utvikler spiseforstyrrelser er på grunn av folk som deg, som på liv og død skal beskytte ungdommer mot sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager blir ikke denne tråden stengt?? Synes fitnessbloggen det er greit at det sittes å diskuteres om et menneske har spiseforstyrrelser, at barnet hennes er undervektig osv? Tragiskt tråd der det kan begynne å grense til nettmobbing. Mye misunnelse ute å går og folk med lite å ta seg til som føler et behov for å rakke ned å andre.... !

Og btw, hun ser smashing ut og tror hun gir faen i om noen måtte mene hun har lite gainz...wtf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...