Gå til innhold

Gymetikette


martsof

Anbefalte innlegg

jg trente i tights før på beintreningen, men da med en stor shorts over! d funker:) hehe

men fy faen, d finnes skrekk eksempler på folk som ikke har kropp til kun en trang tights hehe

Men har du en shorts over, så er det jo greit - og jeg ser poenget med stramme klær og kompresjonsklær - men det betyr ikke at jeg har lyst til å se på det som tyter ut hos folk flest. Du har i det minste kropp til det...og det sier jeg på verdens minst homoseksuelle måte, men du har en *fin* kropp og jeg er dritmisunnelig. Men nok om det - 99,999999999999999999% av alle som går med forskjellige former for tights skulle vært banket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men har du en shorts over, så er det jo greit - og jeg ser poenget med stramme klær og kompresjonsklær - men det betyr ikke at jeg har lyst til å se på det som tyter ut hos folk flest. Du har i det minste kropp til det...og det sier jeg på verdens minst homoseksuelle måte, men du har en *fin* kropp og jeg er dritmisunnelig. Men nok om det - 99,999999999999999999% av alle som går med forskjellige former for tights skulle vært banket opp.

Really? Synes tights er et utrolig vanlig plagg å ha på seg på trening og tenker ikke over det.. de fleste som går med tights er jo normalvektige og det sitter helt greit. Jeg føler ikke at jeg fortjener bank bare fordi jeg liker å trene i tights :p

Gym etikette:

-Rydd etter deg :)

-Hvis du har svettet på noe, tørk opp etter deg. Hvis du er i tvil, finn frem sprayen og vask :p

- Hvis det eneste knebøyracket er opptatt og du trenger det, spør gjerne høflig om hvor mange sett fyren foran deg har igjen.. men VENT til de har pause! Det er no-no å forstyrre i et sett :)

Utover det er det bare å bruke normal folkeskikk og de sosiale antennene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innlysende og enkelt (syns jeg):

* Bruk håndkle

* Rydd opp etter deg

* Ta hensyn til at du ikke er den eneste som er der for å trene

Dessuten: er du en gammel mann som er der for å glo på damene, gjør det i det minste så diskré at "objektet" ikke merker det. Nei, det er ikke spennende å bli beglodd.

:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del gjør jeg det slik at jeg forlater plassen slik jeg finner den. Om jeg må "varmer opp" med å rydde etter andre, må andre "varme opp" etter meg. Om det er ryddig og fint når jeg kommer er det ryddig og fint når jeg går.

Seriøst opplegg.. Hva med å henge på plass vektskivene du har brukt der de hører hjemme, uavhengig av hvor du fant dem. "De andre begynte å rote, så da roter jeg tilbake" blir litt vel dumt spør du meg. :thumbsdown:

Jeg liker å følge kardemommeloven på trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

' date=' post: 87496, member: 544"']Seriøst opplegg.. Hva med å henge på plass vektskivene du har brukt der de hører hjemme, uavhengig av hvor du fant dem. "De andre begynte å rote, så da roter jeg tilbake" blir litt vel dumt spør du meg. :thumbsdown:

Jeg liker å følge kardemommeloven på trening..

Jo, men det er fint du mener det. Jeg har allerede ryddet en gang, og som regel ryddet alle platene *rundt* stativet også. Når jeg da skal gå videre for å rydde før neste sett gidder jeg rett og slett ikke å ta bort de to platene som står på stangen etter meg. At andre gidder er veldig fint, men jeg rydder altså før eller etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt av poenget mitt er at jeg alltid må rydde opp etter andre der jeg trener. Om jeg trener hardt jeg jeg akkurat nok energi til å rydde opp etter meg selv, men etter å først ha funnet en stang, tatt alle vektene av for å bære den til racket, og så gått flere turer på tvers av lokalet for å hente nok plater å legge på, etterfulgt av et tungt sett har jeg trent for lett om jeg enda har nok energi til å rydde enda mer. Det er tross alt ikke derfor jeg drar dit - rydde kan jeg gjøre hjemme. Derfor er det dårlig etikette av dem som begynte å rote, og ikke de som fortsetter fordi de har bedre ting å drive med på senteret enn å plukke opp etter andre og tilrettelegge for enda flere...

Det er veldig fint at enkelte tydelig vis har trent lett nok til at de gidder å svinse rundt og rydde litt ekstra, men - der er ikke jeg enda og jeg ser ikke på det at man ikke gidder å være barnevakt og husmor for de andre som at man har dårlig etikette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Han som alltid lukter som han ikke har dusjet på en uke.

...alltid digg å ikke orke å trene i frivektsavdelingen fordi noen nekter å vaske treningstøyet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg har irritert meg over et par tenåringer som satt på egen musikk, dvs koblet iphonen til høytaler. De skrudde iallefall ned volumet når jeg ba om det... Men dette var i juleferien. Tror ikke de får mulighet til å gjøre det på vanlige hverdager. Men de drev også å lekte seg med tredemøllene, skrudde på full styrke og hoppet opp og ned.. ble redd for at de skulle skade seg. Huff:p

Jeg prøver å være høflig og rydde/vaske etter meg osv. Passe på å ikke høre på for høy musikk. Sånne ting. Samt det hygieniske, det ER viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja...de som lever etter "gammel-svette-blir-som-ny" prinsippet :(

Vi får trøste oss med at vi ikke trenger å være inntil dem. Hadde en sånn kar der jeg trente jijitsu før. Og da *må* man gni seg inntil dem *spylitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg nesten direkte hater at folk skal nistirre når jeg trener…!

Det kan virke litt vemmelig ut siden jeg jobber på gymmet, men har sagt klart ifra flere ganger i 2011:

Du?!? Jeg er ikke til utstilling her…!

Nå som det er 4 mnd igjen til fitnesskonkurranse så blir det mer kikking og mer komentarer fra medlemmer…

Liker det ikke, men er nesten ikke til og unngå.

NB: Tipset er og trene mellom 13:00-15:30 en plass, da er det ikke mange til stedet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...