Gå til innhold

Gymetikette


martsof

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svettelukt kan være døden.. Spesielt på spinning, hvor du liksom ikke kommer deg unna den gamle grisen som sitter ved siden av deg heller.. Hender jeg trener tidlig på morgenen i helgene, og da er det ofte en spesiell type der. Helt ubeskrivelig lukt i hele gymmet når han er der, fatter ikke hvordan det er mulig at èn liten kar kan lukte så ille. Ikke at det er svettelukt, mer gammel fyll liksom.. Æsj :sick:

Jeg satt an gang bak ei dame som lukta gammel, sur melk under heele spinningtimen! Jeg trodde ikke jeg skulle klare å gjennomføre. Kanskje er det bare meg, men pleier som regel å dæsje en skvett parfyme på meg selv før trening, bare for egen skyld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt an gang bak ei dame som lukta gammel, sur melk under heele spinningtimen! Jeg trodde ikke jeg skulle klare å gjennomføre. Kanskje er det bare meg, men pleier som regel å dæsje en skvett parfyme på meg selv før trening, bare for egen skyld :D

Åneei.. Sorry, men syns det er like ille det :p

Ubehagelig å trene tungt, hvor man hiver etter pusten.. og så puste inn parfymelukt.

Men sånn generelt med personlig hygiene - ja takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneei.. Sorry, men syns det er like ille det :p

Ubehagelig å trene tungt, hvor man hiver etter pusten.. og så puste inn parfymelukt.

Men sånn generelt med personlig hygiene - ja takk! :)

Det er sant. Kanskje man bare må dusje og pusse tenna før trening, så er man sikker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til dere her inne; Når dere har trent kondisjon, pleier dere å trykke vekk resultatene deres før dere går videre, eller lar dere dem bare stå å skinne til neste person kommer på mølla og ser hvordan dens foregående bruker har løpt 10km på under 30 minutter? :p Klarer ikke å bestemme meg for om det er mest motiverende eller demotiverende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spørsmål til dere her inne; Når dere har trent kondisjon, pleier dere å trykke vekk resultatene deres før dere går videre, eller lar dere dem bare stå å skinne til neste person kommer på mølla og ser hvordan dens foregående bruker har løpt 10km på under 30 minutter? :p Klarer ikke å bestemme meg for om det er mest motiverende eller demotiverende :D

Demotiverende, føler meg som en subbende flodhest:p

Jeg synes det er irriterende med fnis&knis og kukerundtsyndrom, legger alt for godt merke til om noen er på senteret for å gjøre en jobb eller bare driver dank!( i samme avdeling som meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt an gang bak ei dame som lukta gammel, sur melk under heele spinningtimen! Jeg trodde ikke jeg skulle klare å gjennomføre. Kanskje er det bare meg, men pleier som regel å dæsje en skvett parfyme på meg selv før trening, bare for egen skyld :D

Hvis man har sure klær på, så gjør det saken bare verre. I tillegg er det en del av oss som får hodepine av parfyme, så vær forsiktig med hvilken du bruker. Du kan ende opp med å ødelegge andres trening i et forsøk på å være hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har sure klær på, så gjør det saken bare verre. I tillegg er det en del av oss som får hodepine av parfyme, så vær forsiktig med hvilken du bruker. Du kan ende opp med å ødelegge andres trening i et forsøk på å være hyggelig :)

Alt man lærer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til dere her inne; Når dere har trent kondisjon, pleier dere å trykke vekk resultatene deres før dere går videre, eller lar dere dem bare stå å skinne til neste person kommer på mølla og ser hvordan dens foregående bruker har løpt 10km på under 30 minutter? :p Klarer ikke å bestemme meg for om det er mest motiverende eller demotiverende :D

Jeg lar mølla gå jeg...gjerne setter jeg opp farta litt ekstra, og bare går av den, samme i styrkerommet...jeg laster gjerne på 200 kg på stanga i benkpress, og bare går ut av rommet :D

*Det var ironi, om ingen skjønte det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom de som aldri rydder, de som ikke har vaska treningstøyet denne uka heller, og de som spiser hvitløk før HVER spinningtime, er det de som midt i "rushen" tar over hele verden som er mest irriterende! Da mener jeg typisk de som bruker benkpressen, knebøystativet, dipsstativet og et par sett manualer på en gang! Og gudene forby at man skulle bruke noen av dem innimellom.. Greit nok at man har sitt treningsopplegg, og kjører sin greie. Det er vel og bra det. Men man kan ikke ta over halvparten av vektsalen kl 6, en mandag i januar! (og så selvfølgelig ikke rydde opp etter seg etterpå:p)

Generelt handler vel gymetikette om å ta hensyn til at andre også prøver å gjøre en innsats;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var egentlig aldri noe særlig jeg irriterte meg over på det gamle treningssenteret mitt, men det nye derimot....

* Unnskyld meg, men når du sitter i full burka greie på et av apparatene og skravler i mobil!? Og vi snakker ikke om å "trene" mens du snakker heller, bare okkupere apparatet og skravle i 20min.... Sorry, men pell deg ut fra hele treningssenteret =)

* Du som spør meg MENS jeg holder på om hvor lenge jeg har igjen!! Vent til jeg er ferdig, våg å avbryt treninga mi da... Og om de da setter seg ned rett ved siden av og stirrer på meg mens de venter, hjelpes.

* Og når du har et stort område hvor du skal drive uttøying så skal du absolutt ligge forran den ene ribbeveggen som er der i 1 time, uten en gang å bruke den...

* Og siste jeg faktisk har blitt brydd av på det nye senteret, gamle menn i minishorts dratt så høyt opp som mulig over ølmagen.

Enkelt oppsummert, okkupering av apparater uten grunn (ofte fjortissene som tar venninnesnakken på trening), forstyrrelser med mangel på høflighet og klesbruken til et visst punkt (egentlig bryr jeg meg fint lite om klærne til folk, men noen ganger blir det litt mye).

Tror jeg vil skifte tilbake til det gamle treningssenteret mitt ! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene tingen som irriterer meg, er når folk ikke kan rydde opp etter seg! Jeg er tross alt ikke på trening for å rydde opp i andre sitt rot.. :mad: Har blitt så lei at nå spør jeg folk om de kan rydde opp etter seg om jeg vet hvem som har brukt vektene sist. De samme folka hver gang og gjerne har de også brukt flere racks uten å rydde opp. Kommer til å mase til de skjønner tegninga og gjør det automatisk, hehe :D Mission gym-oppdragelse accepted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok chins med en kompis igår. Midt i settet kommer det en jente bort og spør "trener dere her eller?". "Ja?" Svarte vi litt overrasket. "Ja, kan jeg bruke den der eller?" *peker på benken som ligger 3m fra oss*. "Selvfølgelig". Vi regnte jo begge to med på at hun ville ha hjelp til å flytte den ettersom hun løftet den i feil ende (med hjulene) og ikke kom noen vei. Så vi tok tak i benken og spurte hvor hun ville ha den. Svaret? "Fy faen! Jeg klarer det selv! Flytt dere!".

Så det er ikke alltid så lett å vite om man skal hjelpe jentene eller ikke. Spesielt på treningssentre hvor jeg tror hjelp lett kan oppfattes som markering av styrke/svakhet. Synd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fy faen! Jeg klarer det selv! Flytt dere!".

Ok jeg skjønner faktisk ikke hvordan noen kan reagere sånn? Og til og med være så frekke tilbake...:mellow: Folk som reagerer sånn øedelegger jo for oss andre jenter som faktisk hadde satt pris på litt hjelp iblant... Særlig til ting som er høyt oppe når man bare er rundt 160 haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok chins med en kompis igår. Midt i settet kommer det en jente bort og spør "trener dere her eller?". "Ja?" Svarte vi litt overrasket. "Ja, kan jeg bruke den der eller?" *peker på benken som ligger 3m fra oss*. "Selvfølgelig". Vi regnte jo begge to med på at hun ville ha hjelp til å flytte den ettersom hun løftet den i feil ende (med hjulene) og ikke kom noen vei. Så vi tok tak i benken og spurte hvor hun ville ha den. Svaret? "Fy faen! Jeg klarer det selv! Flytt dere!".

Så det er ikke alltid så lett å vite om man skal hjelpe jentene eller ikke. Spesielt på treningssentre hvor jeg tror hjelp lett kan oppfattes som markering av styrke/svakhet. Synd :(

what??? fy fader så frekke.. Helt utrolig..

enig m helle over at sånne jenter ødelegger for oss normale.. hehe Har måttet selv spørre om hjelp par ganger for å nå ting, blant annet i nedtrekk uten å måtte klatre på stativet først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er FRYKTELIG irriterende med PT'er/folk som jobber på senteret som ikke har nok folkeskikk til å si hei, men bare ser litt arrogant på deg!

Også er det hyggelig med en LITEN prat mellom setta, men jeg tar ikke 10 minutters pauser jeg, og det burde ikke du heller..

Maktdemonstrasjoner er unødvendig - som å se på at jeg trener skråbenk manualer med 35kg, for å røske dem opp når jeg er ferdig og begynne å curle med dem! (misunnelig):unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke alltid så lett å vite om man skal hjelpe jentene eller ikke. Spesielt på treningssentre hvor jeg tror hjelp lett kan oppfattes som markering av styrke/svakhet. Synd :(

Hint: Det kan hjelpe å spørre "skal jeg hjelpe deg,?" eller "trenger du hjelp?" :) Men bortsett fra det var det nå en grøsselig stygg reaksjon på jenta.

Hos oss når jeg ikke opp til nedtrekken, så jeg pleier å balansere på setet for å skifte stang etc. Så var det en gang jeg nok var litt ustødig på vei opp på setet, og han ene fyren bare ler og sier "tror du må gro deg noen centimeter til" og så hjalp han meg. Jeg bare lo :p

Ellers så syns jeg at man skal tenke over utstyret man bruker, og hvor man bruker det med litt omhu. Når du har 5 chins og dips-racks å velge mellom, så trenger du nødvendigvis ikke å bruke det stativet som henger på max-racken eller mellom cross-trainerne, midt i rushtia.

Bruker du manualer på 50 kg og over, vær litt grei da, og sett de på plass etter deg. Det er sannsynligvis du og ett fåtall andre medlemmer som bruker dem. Det hjelper fint lite å krangle seg til store manualer, for så å la de ligge etter bruk, dersom de blir fjernet igjen fordi de ikke blir satt på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...