Gå til innhold

Ta varmt imot nyttårsforsetterne!


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bra oppfordring :)

Der jeg trener til vanlig pleier det alltid være slik at om noen ser en nybegynner eller random person som feks har dårlig bøy-teknikk, så er det bort og hjelpe med teknikk og gi gode råd :)

Minnes spesielt en "tynn" kar på ca 180 og 65 kg som hadde lesset på litt mye i bøyen og kjørte en blanding av goodmornings og kvartbøy. Plutselig var 4 personer fra hver sin side av gymmet på vei bort for å instruere denne personen i bøy.

Tror han ble litt skremt med en gang, siden det var Skog, Bøs , Gjerdrum som stod på hver sin side og instruerte, men sjokket gikk over til et smil når han begynte å mestre bøyen etter noen gode råd og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra!

Og du har rett: ALLE har vært nybegynner en gang! Jeg har hatt meg en venninne på trening de siste månedene og hun har gått fra å ikke tørre å se på frivektrommet til å kjøre tunge baseøvelser.. og hun er egentlig veldig sterk, hun trengte bare litt hjelp på veien, som jeg tror er tilfellet for de aller fleste :)

Jeg hadde absolutt satt stor pris på om noen hadde hjulpet meg hvis de så at jeg gjorde en øvelse feil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en vennine som jeg klarte å få med på styrkerommet, men nå er hun veldig redd for å gå inn der grunnet en mann. Hun kjenner ham så vidt fra før av, og på ett vis har han klart å få tak i mobil nummeret hennes. Han sender ville meldinger til henne om hvor fin kropp hun har, og at han ikke klarer å trene når hun gjør det. Han skriver at også at han drømmer om hun naken i senga has. Denne mannen er 30 år, har en liten jente på snart 1 år og har nettopp gjort det slutt med kjæresten (som er mammaen til barnet). Jeg synes dette er skikkelig ekkelt, ettersom jeg ofte trener aleine med ham i styrkerommet. Vet heller ikke hva jeg kan gjøre for vennina mi. Hun er veldig voksen av seg, men bare 16 år og synes selvfølgelig at dette er veldig ubehaglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vennine som jeg klarte å få med på styrkerommet, men nå er hun veldig redd for å gå inn der grunnet en mann. Hun kjenner ham så vidt fra før av, og på ett vis har han klart å få tak i mobil nummeret hennes. Han sender ville meldinger til henne om hvor fin kropp hun har, og at han ikke klarer å trene når hun gjør det. Han skriver at også at han drømmer om hun naken i senga has. Denne mannen er 30 år, har en liten jente på snart 1 år og har nettopp gjort det slutt med kjæresten (som er mammaen til barnet). Jeg synes dette er skikkelig ekkelt, ettersom jeg ofte trener aleine med ham i styrkerommet. Vet heller ikke hva jeg kan gjøre for vennina mi. Hun er veldig voksen av seg, men bare 16 år og synes selvfølgelig at dette er veldig ubehaglig.

Kanskje dumt spørsmål, men har hun bedt ham slutte..? Hvis hun har det hadde jeg kanskje sagt ifra til de som driver treningssenteret? Evt. gått til enda høyere makter? Hørtes ikke særlig koselig ut hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være hyggelig mot alle som ikke curler i safety racket "mitt" :p I går hjalp jeg faktisk en som trente delts og trodde han trente bryst. Lærte ham hvordan brystmuskelen fungerte og hva han skulle kjenne etter. Og så lenge de er interessert i feedback er det bare hyggelig med nybegynnere.

Når det er sagt må jeg si at jeg hater ganske intenst de som er rutinerte som skal kjøre biceps curl i safety rack, for ikke å snakke om de som bruker chins-delen av racket i stedet for å bruke ET AV DE FIRE ANDRE FORBANNA CHINS-STATIVENE SOM STÅR INNEN FEM METER! ;)

Kanskje sentrene burde arrangere en greie der nybegynnerne skulle gi en rutinert en klem? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fortsatt nybegynner til tross for at jeg har trent i snart 2 år så jeg setter veldig stor pris på alle tips og all hjelp jeg kan få. Nå trener ikke jeg på noe gym, men har egen "frivekt avdeling" her hjemme, så min lære ligger her på nettet :)

Så en stor takk til alle dere hjelpsomme og snille vesner der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir vel en av nyttårsforsetterne nå i januar, men jeg har bestemt meg for at det skal bli en varig endring, det må bli en varig endring:p (jada, det har de vel sagt alle som en, år etter år...så jeg skjønner at folk er skeptiske sånn sett:p) Jeg er ny på dette forumet, men har vel vært inne daglig (og lenge av gangen) siden jeg var ferdig med siste eksamen, egentlig når jeg begynte å lese til eksamen, til nå har jeg bare lest meg opp på forskjellige områder, og er mer motivert enn noensinne til å begynne å trene :D Håper bare at det er noen fra treningssenteret her som leser denne tråden, og er imøtekommende når jeg begynner. *litt nervøs, er jo litt skummelt*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...