Gå til innhold

Løfte belte


Gladiatoren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde eit liknande frå BB, metallspenna vart deformert ganske fort og det gav lite støtte. Fungerte bra som midjevarmer og gav ein viss støtt på ca 5cm bredde. Har gått over til wahlander belte med hurtigspenne, det er ein heilt anna verden. Soldaten anbefaler deg å søke etter tips for å få gått inn beltet raskere om du ikje er vandt med belte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal gå til innkjøp av et løfte belte og lurte rett og slett på om noen hadde prøvd dette løfte belte fra better bodies?

http://www.x-life.no/products/better-bodies-pro-lifting-belt

Jeg kjøpte faktisk dette igår, første beltet jeg har kjøpt :p Det funket på trening, men er vel for tidlig å si hvor bra det er, men han som solgte meg det brukte det selv til markløft og var fornøyd. Så det får testes før jeg kjøper dyrere belte, løfter jo ikke supertungt enda heller :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det beltet, Soldaten! Men jeg gikk nettopp til innkjøp av et nytt belte, så det sier vel litt. :p

Better Bodies-beltet fungerer helt fint, og borrelåsen er faktisk ikke problemet (den fungerer fint, selv om den sikkert vil bli ganske slitt ned etter noen års bruk - men den er veldig sterk når du kjøpet beltet, og min har ikke blitt merkbart sliten etter ca. et halvt års bruk). Det er imidlertid passformen jeg ikke liker. Jeg foretrekker at beltet er like bredt over hele rammen, at det er TYKT og at det er BREDT (10-12 mm i tykkelsen + 10 cm i bredden). Dette beltet føles litt tynt og pappaktig ut. Når det er sagt, så har jeg brukt dette beltet hele veien opp til 210 kg i markløft uten problem, men jeg føler at buktrykket blir bedre med et skikkelig styrkeløftbelte. Jeg foretrekker også hurtigspenne over alle andre spennetyper.

Som med alt annet - du får hva du betaler for. Når det er sagt, så kan du gjøre et røverkjøp hos GYM2000. Sjekk ut dette beltet til 398,- (som er det jeg har bestilt - venter på det i posten):

http://www.gym2000shop.no/products/styrkeloftbeltel

16651_G2_SPORT_Styrkel_ftbelte_S_1.jpg

Husk at du må medregne frakt, så da blir det kanskje litt over en hundrelapp ekstra. Jeg betalte 511,- og bor i Oslo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gode forslag men tenkte å ikke bruke fullt så mye på belte som noen av forslagene over her. Jeg syns også at det fort blir litt ubehagelig når det er så bredt i front og så derfor på dette http://www.x-life.no/products/bb-weight-lifting-belt , men etter litt lesing er det kanskje meningen at det skal være bredt i forkant også for å støtte opp både mage musklene og ryggen under hele løftet? Mulig jeg spør dumt men har ikke brukt løfte beltet så mye så prøver bare å bli litt klokere før jeg velger hvilket jeg skal bruke framover : ) Takk for hjelpen så langt folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gode forslag men tenkte å ikke bruke fullt så mye på belte som noen av forslagene over her. Jeg syns også at det fort blir litt ubehagelig når det er så bredt i front og så derfor på dette http://www.x-life.no/products/bb-weight-lifting-belt , men etter litt lesing er det kanskje meningen at det skal være bredt i forkant også for å støtte opp både mage musklene og ryggen under hele løftet? Mulig jeg spør dumt men har ikke brukt løfte beltet så mye så prøver bare å bli litt klokere før jeg velger hvilket jeg skal bruke framover : ) Takk for hjelpen så langt folkens!

Vi har sånne der jeg trener, og det anbefales ikke. Belter som er bred i front vil gi deg et mye bedre trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker helt riktig, Soldaten. :) Et belte med full bredde rundt hele ramma er det du vil ha. Det gir et voldsomt mye bedre trykk. Det skal sies at Better Bodies-beltet har ganske god bredde i fronten, så det er ikke det verste valget du kunne tatt der, men... Problemet er formen bak! Det synes jeg, da, iallfall. ;)

For å forklare: Det har en veldig lav kant på baksiden, som gjør at det ikke er like lett å justere det opp/ned der du selv føler det passer best. Personlig pleier jeg å trykke beltet litt lenger ned mot hoftekammen (slik at det går like over hoftekammen). Det er der jeg føler jeg får best trykk når jeg presser magen ut for å skape buktrykket. Problemet med Better Bodies-beltet er at det ikke går å plassere det så lavt hos meg, fordi det også fører til at jeg får kanten bak altfor langt ned mot setet (har kanskje for stor ræv... Øh). Det fører til at det sklir opp igjen med en gang jeg beveger meg litt.

Kan være greit å vite slike ting. Det har mye å si, tross alt. Min absolutt anbefaling når det gjelder beltekjøp, er å mye heller investere i et høykvalitets styrkeløftbelte som du betaler litt for , men som du kan ha i mange år - og som du kan bruke om og om igjen til du aldri vil kvitte deg med det igjen. Da har du et belte du virkelig stoler på under de tyngste løfta fremover, og som du kommer til å elske fordi du nesten får et personlig forhold til det. Et belte som tåler å bli slitt på, som ikke har svakheter som f. eks borrelås - som garantert slites ned med årene. En hurtigspenne i metall vil f. eks kunne holde hele livet, om det er det. Og om beltet ellers er solid bygd, så kan du bruke det i ååååårevis. Det er slik det burde være, tenker jeg. :)

Betal heller litt for et belte nå, og unngå å måtte kjøpe et nytt etter et halvt år, slik som meg. Og når det er sagt - 398,- for GYM2000-beltet er altså er røverkjøp her. Det koster så vidt mer enn Better Bodies-beltet, men er ti ganger kvaliteten, spør du meg. Da betaler du jo ikke store summen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...