Gå til innhold

Zeke1983

Medlemmer
  • Innholdsteller

    170
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Hei! Har siden i juli ifjor spist etter en oppsatt diett etter biorytmeprinsippene. Det har fungert etter all forventning frem til rundt jul , men i det siste har øktene blitt mye tyngre. Kjører rent styrkeløft opplegg med 3-4 økter i uka. Jeg klarer vektene, men alt av trøkk og pondus mangler... Noe av probelemet er av at jeg trener ganske tidlig på dagene , gjerne bare på frokost. og har begrenset med karb tidlig på morgenen.. Føler nå også at karbmengden jeg får i meg på kvelden ikke holder til å få godt driv dagen etter.. Er det noen med erfaring på biorytme eller med ann
  2. Har ikke noe erfaring med det du nevner.. Men om du klarer å komme under paralell på oppvarmingen og de lette settene er det ikke tøye/ dynamisk fokuset bør ligge. Du bør fokusere på å konsentrert og bestemt senke deg til bunnposisjons og så skyve deg opp. Enkelt, men ikke alltid i praksis:) VIlle kjørt litt submaksimale vekter på hva du vanligvis skulle kjørt på, gjerne bare 2-3 reps og mange sett bare for å bli komfortabel med litt tyngre vekter. En spotter eller pinner i racket er også greit å ha i begynnelsen. Bøysko og belte er også to ting du kan vurdere.
  3. Om du ikke kommer til paralell eller hest under er dette pri ett. Tøye, dynamisk oppvarming og terpe teknikk og fokus og kontroll på vei ned og opp. Deretter må du være realist og sette utg. vektene utifra dette. Du kan godt kjenne at det er lett de første ukene og så når det begynner å ta imot så må du bite tennene sammen og kjøre settene som kommer. Når du failer er det hovedsaklig en eller flere ting som er feil eller mangler: LIte mat, lite søvn, lite hvile, lite fokus. Kjenner meg godt igjen i de fleste der til tider. VIlle tatt en eller to hvileuker, terpet teknikk
  4. 350 inkl frakt så er det bare å sende til meg. Kontakt meg på pm om interressant!
  5. Den er ideel også som oppvarming! Etter hvert som du sier så prøv med stanga, fokuser på buktrykk og mobilitet.. øk med 5 kg i begynnelsen og har gjerne en høyere frekvens på knebøy i begynnelsen. ( f eks to dager på senter og 3 dager hjemme med kroppsvekt) Jeg kan garantere at buktrykket kommer etter hvert, men det kan godt gå litt i rykk og napp sånn til tider!
  6. Prøv gooblet squat og gjerne med litt stopp i bunnen fra begynnelsen. Etter ett svangerskap kan det ta litt tid før alt av bukmuskler og bindevev/ligament etc etc er på plass og er samarbeidsvillig. Det viktigste er også at du gjør bevegelsen så øv gjerne hjemme uten vekter
  7. Nei, ikke nødvendigvis. Dette er gammel lærdom, og har selv motbevist dette etter to kneoperasjoner og mye vondter i knærne. Ha imidlertid fokus på å ikke bruk for tunge vekter i begynnelsen, øk mobilitet og kjør dypere enn paralellt. Trykket i kneet er større om du stopper over paralellt Det kan ømme og være litt sårt i begynnelsen, men for min del har dette gjort bare positive ting for knærne mine.
  8. Zeke1983

    Biorytmediett

    Jeg vil påstå at et kosthold etter biorytme prinsippene er bedre anyhow! For min del har det vært en ny oppdagelse å kunne gå forbi godteskapet å ikke ha lyst på noe søtt ei heller crawings eller noe sånn...
  9. Zeke1983

    Biorytmediett

    Jeg hadde i begynnelsen litt ubehag.. gikk helt tom på trening og sånne ting. Det gikk ca to-tre uker så gikk det over og jeg fikk et skikkelig energikick! Ikke merket noe til frysing men kan få litt hodeverk om jeg ikke drikker nok. Nå blir jeg bare varm når jeg spiser karb og helt klart er insulinfølsomheten blitt mye bedre!
  10. Zeke1983

    Biorytmediett

    Takk for det! Syns ikke jeg har vært flink, selv om jeg syns det er behagelig å være lettere, for jeg har virkelig ikke slitt med dietten.. Har heller slitt med å få i meg nok! Du må lese artiklene til Børge Fagerli forresten om biorytme, de er meget bra!
  11. Zeke1983

    Biorytmediett

    Hei ! Ja går på biorytme diett selv, gjort det strukturert med skreven diett siden august og litt før det så fulgte jeg prinsippene litt med røffly. Gått ned 22 cm i livet og økt i styrke. Har kunnet trene hardt og generelt hatt det veldig bra. Kommer nok til å dra på eenda litt hardere i perioder for så å slippe opp litt, men generellt har det vært en veldig behagelig reise så langt. lurer du på noe mer spesifikt så spør gjerne;) MVH J
  12. Eller økonomi for min del, for fy f..n det er dyrt å spise clean hele tida! Jeg regner alltid post workout og ett mellommåltid som shake+carb pulver..
  13. Zeke1983

    Biorytmediett

    Riktig det!Du kan evt dele den i to på kvelden og? Blande oppi litt cottage cheese også så du får to fullverdige måltider!
×
×
  • Opprett ny...