Jump to content

Min-egen-lykkes-smed

Members
  • Content Count

    74
  • Joined

  • Last visited

About Min-egen-lykkes-smed

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Veldig nysgjerrig på hvordan det går med deg, siden jeg selv føler jeg ikke får noen fremgang på underkroppen..
  2. Ahh.. Har lurt litt på å variere litt. Fast opplegg da, tenker du? F.eks: 12x3 søndag, 8X4 ons og 5x5 fredag?
  3. He he.., når jeg tenker meg om er det ganske mange unntak på 5X3 sett.. Nesten alle øvelsene er jo et unntak faktisk I øvelsene planke, armhevinger og Chins kjører jeg jo ikke 5x3. Planke: 1 min og 30 sek + 1 min + 1 min- ben i strikk og med utfall. Armhevinger: 20 stk+10 stk+10 stk Chins: 3 rep. 30 sek. negative+30sek neg.+30 sek.neg Bulgarske utfall: 8 rep med 2x10 kg manualer. 3 sett.
  4. Takk. Er jo veldig fornøyd med hva jeg har fått til, til nå. Helt klart! ...men du vet; mye vil ha mer og jeg er ikke tilfreds med bare å være slank, jeg vil videre og finne den beste utgaven av meg selv. ..og den har muskler! :-D ..men vet jo at du har rett i at jeg må ta tiden til hjelp. Er nok litt utålmodig av natur ja.. :-P
  5. Legge ut, mener du..? Jeg trener A,B,C nå. Har gjort det en måned ca. Har hovedfokus på rumpa. 3 sett på alt og 5 rep, med så tunge vekter jeg klarer. (Unntaket er skuldre, med 7 rep, siden jeg lett får vondt etterpå av å kjøre tyngre der og glute bridge med 8 rep, da jeg føler det blir vanskelig med god kontakt når jeg kjører alt for tungt på rumpa.) A: Bulgarske Benk skuldre Glute bridge planke i strikk B: Mark Chins Glute bridge Skuldre Armhevinger C: Chins Bulgarske Benk Glute bridge planke i strikk Kosthold en typisk dag: Frokost: 4 rugsprø knekkebrød, 2 egg, lettsyltetøy. Noen ganger litt skummet melk. Lunch: Eks. 1: 4 rugsprø med forskjellig pålegg og melk. En banan. Eks. 2: En stooor porsjon Cottage cheese og eple eller pære. Mellom: Eks. 1: Knekkebrød med egg, pålegg og banan. Eks.2: kornblanding med skummet melk. Middag: Eks. 1: kyllingfilét, søtpotet og brokoli. Kanskje litt saus av noe slag. Eks. 2: karbonadedeig, linser, masse grønnsaker i hjemmelaget tomatsaus Eks. 3: Fylt paprika med kyllingkjøttdeig, ost, løk, ananas, guacamole, lettrømme og salsa Kvelds: En boks mager vaniljekesam med to knuste müsliknekkebrød oppi. (Heaven! ) Jeg noterer nøye alt jeg spiser. (Trives med kontroll ). Steker i smør eller rapsolje. Mandager-torsdager får jeg i meg 2200 kcal. Fredager til søndager spiser jeg sunt, men unner meg i tillegg noe snacks, f.eks sjokolade, chips el lignende, så ligger da på 2500 kcal. (Gjennomsnittet for uka blir 2300 om dagen.) I prosent ser det sånn ut, når jeg regner sammen de siste 12 ukene: Fett: 32% Protein: 21% Karbohydrater: 47% Burde kanskje bytte rundt på protein og fett her.., men samtidig; jeg får jo i meg 1.8 g protein pr. kg kroppsvekt og mer enn det trodde jeg ikke var nødvendig.. Jeg er forsåvidt villig til å ligge enda høyere på kcaloriinntak, hvis det er god sjangs for at det hjelper på muskelbyggingen, men er i tvil om det er her problemet ligger..
  6. Så du tror at det kan være bedre å dele opp, enn å ta fullkroppsprogram? Jeg har jo bare 3x45 min i uka å gjøre det på, tror du det er nok til å dele opp? Jeg prøver å få inn en ekstra trening i uka med jogging/intervall, i tillegg til helsestudio, men mer tror jeg ikke jeg klarer å presse inn.
  7. Jeg har mål med Inbody 720, med jevne mellomrom. Vet at den ikke ikke er 100% nøyaktig, men har lest meg opp på seriøse studier og den ligger faktisk på 97% i forhold til Dexa, når man er nøye med forberedelsene til testen og det er jeg alltid! Tar den til samme tid hver gang, på fastende mage, om morgenen, ingen trening før osv. I tillegg har jeg vært hos en plastisk kirurg, (skal fjerne overskuddshud etter vekttapet og graviditeter). Han ga meg jo ikke noe spesifikt tall, men etter å ha klype i meg sa han at det var sjeldent han så voksne kvinner med så lav fettprosent. ..gjett om jeg var stolt Er ikke akkurat sånn jeg har vært vant til å være
  8. Jeg er kvinne, 36 år, 173 cm og 66 kgo. Har trent på helsestudio i 1/2 år nå. Var totalt uttrent fra før og overvektig. Jeg har kommet langt i forhold til hvor jeg var for 8 måneder siden, men føler at ting går så veldig treigt nå!!!! Har så lyst til å se litt mer muskler på kroppen!! Litt om veien jeg har gått til nå: Jeg har gått ned 20 kg på 8 måneder. De første 4 månedene gikk jeg veldig mye turer og trente etterhvert på apparater på helsestudio. Lå på 500-700 i underskudd på kcalorier. I denne perioden mistet jeg mye fett, men dessverre også 1 kg muskler *grine* Fra nyttår fant jeg frivektrommet, (Elsker det! ), og økte samtidig til , ;noe jeg i alle fall trodde var et par hundre kcalorier over vedlikehold..), og får nå i meg rundt 1,8 g protein pr kg kroppsvekt. Fettprosenten min var på 32% i starten, (*grøss*!), men har nå kommet ned på 16,5%. De kiloene med fett jeg har igjen på kroppen, vil jeg ikke ha bort, men vil veldig gjerne øke i muskelmasse!!! (..så fett% vil jo da minke om jeg ikke legger på meg fett). Jeg har økt i styrke siden starten. Eks starten av januar: 35 kg x8 benk 3 sett Markløft 35 kg x8, 3 sett Chins 35 kg hjelpevekt x 8. 3 sett Skulderpress 4kgX8, 3 sett Eks slutten av februar: Benk 45x5, 3 sett Markløft 40 kgx8. 3 sett Skulderpress 10-12 kg x8, 3 sett Chins: 1x5 kg i motvekt +3 negative på 30 sekund +5 x35 kg. +10x25 kg Nå: Benk: 50 kgx5, 3 sett. Markløft: 80kgx5, 3 sett. Skulderpress: 14 kgx7,3 sett. Chins: 3 uten hjelpevekter. +3x30 sek negative. Men til tross for en del økning i styrke, har jeg bare økt 300 gram i muskelmasse, på 3 måneder! 100 gram i måneden er vel ikke mye å skryte av..?? Trodde jeg kunne håpe på 3-4 kg økning i året, som dame og nybegynner..? Litt av forklaringen er kanskje at jeg har gått ned littegrann fett også i disse 3 månedene, (2,5 kg), men likevel.. Føler jeg trener tungt! (Fullkroppsprog. 3 ganger i uka, 45 min, det er det jeg har tid til) ..Så tungt at jeg ikke klarer å øke vektene mer enn ca. en gang i måneden i benk, f.eks.. Og jeg spiser mye og bra mat. 2300 kcal om dagen. Blir ikke mye bevegelse på meg utenom treningene, så føler jeg ligger høyt i kcaloriinntak. (Ser ut til at vekta holder seg stabil nå, så jeg mister nok ikke mer fett, tror jeg) 8 timer søvn er det ikke ofte jeg får til; som regel blir det 6-7 timer. Kan det ødelegge mye for meg?? Beklager lengden på innlegget.. Prøver bare å gi nok info til at dere kan komme med tilpassede råd.
  9. Så da er det bare å kjøpe en bikini som matcher blåmerker da..?
  10. He,he.. Er ikke bare meg som ender med blåmerker altså..! Jeg legger en treningsmatte på benken, for å slippe den kanten. ..må kanskje brette en av dem og legge den under stanga og da.., selv om det sikkert ser en smule "noldus" ut.. haha Den balanseputa så jo grei ut. ..men tror ikke jeg gidder å legge ut 500 kr for den.. Ikke før jeg begynner å blø i alle fall
  11. Off.., ja, vet jo egentlig det.., men det er så vanskelig å vite hvor mye jeg skal tørre å ligge over, uten å feite meg opp igjen. Konser på å få nok proteiner, i alle fall. Og spiser godt. 2300 kcal i gjennomsnitt. Går veeeeeeldig sakte ned i vekt. 1 kg siste måneden. Hva om jeg spiser bare 200 kcal ekstra om dagen, er det tilstrekkelig tro..?
  12. Det er vel det jeg bruker.. Sånn en stoffbit med borrelås rundt stanga. ..men kanskje det finnes bedre typer enn den jeg bruker da..? Har lyst til å øke i vekt, men frister lite i forhold til au.
  13. ..ikke det at blåmerker er så farlig, rent estetisk, men det er litt vondt i lengda, når jeg hele tiden må hive stanga på blåmerker to dager etter, etter det oppstod. Trener med stang, 60 kg, med beskyttelse OG håndkle for å polstre ekstra rundt stanga. Likevell er det ubehagelig. Finnes det noe alternativ? Forslag til bedre beskyttelse?
  14. Ja, rumpa er en stor motivasjonsfaktor. Jeg tenker at jeg kanskje ikke trenger å supersette mellom hver øvelse nå, som jeg har kuttet ned litt på antallet. Eventuelt kan jeg supersette halve treningen og ta pauser andre halve.. Jeg har trent i 5 måneder, men de første 2,5 månedene var jeg kun på apparater og "knotet". Lå også i kcaloriunderskudd og gikk også ned 15 kg i denne perioden, så forholdene lå ikke akkurat til rette for maksimal muskelvekst. Fra Januar har jeg vært på frivektrommet og konsert på ordentlige øvelser. Har gått ned 5 kilo til siden nyttår, men er nå ca der jeg vil være i mht fett på kroppen. Nå skal det bare fylles kraftig ut med muskler! prøver å ligge i energibalanse nå.
×
×
  • Create New...