Jump to content

vilblisterk

Members
  • Content Count

    73
  • Joined

  • Last visited

About vilblisterk

  • Rank
    Member
  • Birthday 03/26/1980

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lurer på om noen har noen gode tips/programmer for økt beveglighet i spes hofteleddsbøyer og setemusklatur.. Er ekstremt stram i musklaturen og sliter med gode løfteteknikker så nå må det gjøres noe før jeg går videre i styrketreningen. Blir økt fokus på beveglighet + core. Er det noen som har erfaringer på dette hos naprapat? skulle gjerne hatt noen til å hjelpe meg igang med øvelser og lage en plan på dette:)
  2. Jeg har brukt gympartner tidligere og vært veldig fornøyd. Fått oppfølgning av Line Marion selv. Hun har jo også egne Fitness pakker nå og har god kompetanse. Et godt og billigere alternativ om man vil ha en nettbasert løsning:)
  3. Ikke noe å grue seg for, bare glede seg:) litt vondt og ømt de første dagene men jeg tok bare smertestillende første døgnet så gikk bedre enn forventet.. Nå er det ti dager siden og føler meg ganske normal, litt ømt bare.. Må minne meg selv på å ta det rolig og ikkje gjøre for mye. Kunne fint gått på jobb etter noen dager, men hadde fri 5 dager. Må gå med sports bh en måned. Får lov å sove uten etter en uke, men holder den fremdeles på siden mange andre anbefaler det.. Lykke til, går nok fint;)
  4. Jeg valgte dr Ørner på Teres Bergen. Syns han hadde den beste løsning for meg etter konsultasjon hos både Dr bugge på FMS og dr barstad på fornebuklinikken. Er veldig fornøyd med resultat og føler dette var riktig for meg:) betalte 33 000. Men er nok superflinke de andre også så er vel bare å finne " det rette stedet" for seg.. Fikk ulike anbefalinger fra alle 3 så måtte ta et valg hva jeg ville ha..
  5. Ble veldig bra:) godt å være ferdig ja!! Begynner faktisk allerede å gjøre mindre vondt, ikke tatt smertestillende siden i morges så trenger nok ikke mer nå
  6. Jeg ble operert igår så nå sitter jeg her og venter på bedre tider:) så lenge jeg sitter helt i ro gjør det ikke vondt men med en liten bevegelse er det grisevondt.. Gleder meg til første uken er over. Er rastløs allerede, kommer til å bli GAL av å sitte i ro!! Men ellers gikk alt fint. Bare lagt inn 260 i hver, men foreløpig syns jeg det virker nok. Hadde nesten ingenting fra før, men er bare 160 høy og 55 kg så tror det er passe til min kropp:) skal på kontroll idag, blir spennende å se, har ikke smugtittet enda, turte ikke ta av sportsbh'en..
  7. Takk for svar. Har sjekket med Fornebu også nå og de skulle ha 55.000 så det ble jo straks bedre enn 80!!! helt samme type inngrep og metoder så er virkelig store prisforskjeller. Føler meg trygg på Fornebu. Men alt gjøres i en operasjon hos meg, det var samme beskjed hos begge:)
  8. Noen som har tatt løft og protese? Hva betalte dere? Fått pris på 80 000,- Syns det var syyykt dyrt.. er kun 220ml protese. Noen erfaringer?
  9. Jeg skal på fana medisinske til dr bugge til uken.. Noen erfaringer der?
  10. Dere som har tatt operasjon.. Hvor mange dager måtte dere være borte fra jobben? Jeg har kontorjobb så lurer på om jeg egentlig trenger fri en hel uke..
  11. Det har alltid vært min teori også men har lest andre teorier som mener motsatt.. At man bør spise mest på kvelden som blant annet kan gi bedre søvn som woop over skrev.. Og at å droppe karbs på morgenen gir et mer stabilt blodsukker utover dagen.. Man må jo uansett finne sin måte å fungere best, men artig å høre litt forskjellige erfaringer:) For mitt mål som er å øke muskelmasse og redusere fett% syns jeg nok det fungerte best med mest karbs om kvelden. Frokosten holdt meg mett lenger ( havregryn blir jeg så fort sulten av igjen) og jeg fikk et deilig karbo måltid på kvelden som gjorde meg mindre sugen på andre ting:) Og resultatene ble bedre. Kcal mengde og matvarene var omtrent helt likt.
  12. Hva mener du er riktig fordeling av karbohydrater gjennom dagen? Hva fungerer best for deg og hvorfor? Hadde vært kjekt å få litt synspunkter på dette av ren nysgjerrighet. Selv har jeg fått to ulike fitnessdietter fra ulike fitness coacher. Den ene satt opp med ingen til frokost og økende utover dagen og mest til kvelds. Den andre motsatt. Mest til frokost og mindre utover dagen.. Har en formening om hva som fungerer best men har lyst å høre andre erfaringer før jeg røper det
  13. Hva med gympartner? Jeg har brukt dem tidligere ogvært fornøyd:)
  14. Jeg ligger på 1500-2000 kcal om dagen, sjelden opp mot 2000. Vekten er stabil på 55-56 kg. 160 cm. Trener styrke 4 ganger uken og et par økter cardio i tillegg. Øker greit i styrken med dette så siden vekten er stabil må vel fett% krype nedover:) heldig dere som kan spise så mye uten å gå opp!!!
  15. jeg ønsker også noen å trene sammen med, men jeg bor og trener på Askøy. Trener mye på kveld etter kl 20, evnt tidlig morgen og ellers mye i helgene så spørs om det er så lett å finne noen som gjør det samme:)
×
×
  • Create New...