Gå til innhold

Fikk helt sjokk da jeg så denne! Finnes havfruer eller havfolk?!


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HAHAHAHAHAHAHAHAHA, jeg er målløs. (Dette burde åpne for en diskusjon om barn egentlig bør være en menneskerett)
o_O Har virkelig ingenting med saken å gjøre...sier du slikt til folk i virkeoligheten eller erd u bare frekk og tøff i tryne via nett? Enkelte folk altså..herlighet...må du synke så lavt...da synes jeg faktisk at jeg er en bedre perosn enn deg,for så lavt som å si slike ting til personer du ikke engang har prata med utenfor en dataskjerm er forkastelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er en misforståelse som har fått lov å leve lenge nok. Det er blitt sagt mang en gang at det kanskje/muligens har vært en person som het Jesus og som er den som eventyrene er basert på. Men de har ikke sagt at "individ X var Jesus fra bøkene" Husk også på at disse historiene er skrevet ned flere hundre år etter hans angivelige liv, av flere forskjellige kilder, og alle forsøk på å historisk datere de til tid og sted har vært håpløst på grunn av den store mengden motstridene informasjon pga at det er nedtegnet av mange forskjellige, flere hundre år etter.
Ja det er mulig ,det var bare et eksempel:) Merk at dus krev kanskje/muligens....det er dette som er mitt poeng:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Ja det er mulig ,det var bare et eksempel:) Merk at dus krev kanskje/muligens....det er dette som er mitt poeng:)

Jeg skrev det da man ikke kan utelukke det, men det betyr ikke at det er sant. Spesielt ikke når den overveiende mengden informasjon tyder på at det ikke stemmer. På samme måte som man ikke kan være 100% sikker på at det ikke finnes flyvende griser, men alt tyder på at det ikke gjør det, derfor forholder vi oss til det fram til en av grisene flyger avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er eit urovekkande stort tal av folk som er dumme nok til å tru på så og sei kva som helst. ein godt produsert dokumentar eller artikkel, (og i den del tilfelle ting som for meg er heilt uforståeleg at folk trur på) og folk slukar det rått. menneskets evne til dumhet sluttar aldri å overraske meg.

når det er sagt så syns eg aliens er ein spennande tanke. med tanke på universets mangfold og størrelse så trur eg definitivt at det finns liv andre stadar enn på jorda. men igjen, på grunn av universets størrelse ser eg på sannsynet av at me skal oppdage det, eller at me får besøk av aliens som svært usannsynleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

o_O Har virkelig ingenting med saken å gjøre...sier du slikt til folk i virkeoligheten eller erd u bare frekk og tøff i tryne via nett? Enkelte folk altså..herlighet...må du synke så lavt...da synes jeg faktisk at jeg er en bedre perosn enn deg,for så lavt som å si slike ting til personer du ikke engang har prata med utenfor en dataskjerm er forkastelig.

Jeg hadde ledd deg opp i trynet IRL også, om det var det du prøvde å forumlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er eit urovekkande stort tal av folk som er dumme nok til å tru på så og sei kva som helst. ein godt produsert dokumentar eller artikkel, (og i den del tilfelle ting som for meg er heilt uforståeleg at folk trur på) og folk slukar det rått. menneskets evne til dumhet sluttar aldri å overraske meg.

når det er sagt så syns eg aliens er ein spennande tanke. med tanke på universets mangfold og størrelse så trur eg definitivt at det finns liv andre stadar enn på jorda. men igjen, på grunn av universets størrelse ser eg på sannsynet av at me skal oppdage det, eller at me får besøk av aliens som svært usannsynleg.

Til Metal_Barbie sitt forsvar, så tror (les; håper) jeg hun bare troller med oss.

Apropos annet liv, så er det veldig spennende, og statistisk meget trolig.

I boken til Bill Bryson (En kort historie om nesten alt) leste jeg om Drake-ligningen, som beregner sjansene for avansert liv i kosmos. Her gjorde han divideringer, der han startet med en viss mengde stjerner en spesifikk plass i universet, la oss si Melkeveien; deler dette med antall stjerner som sannsynlig har planetariske systemer; deler det med antall planetariske systemer som teoretisk kan opprettholde liv; deler det med antall stjerner hvor liv kan utvikle seg til avansert liv, osv. Selv med en konservativ input vil antall avanserte sivilisasjoner i Melkeveien alene, som igjen er en galakse av kanskje noen hundre milliarder, være opp mot en million :)

Når det er sagt, så antas det at en gjennomsnittlig avstand mellom disse sivilisasjonene vil være rundt 200 lysår. Så Såfremt ingen andre sivilisasjoner har gjort Einsteins relativitetsteori til skamme, så er det nok liten sjanse for en hook-up, dessverre.

Anbefaler forresten boken på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstandene er så store at det er meningsløst om det finnes eller har eksistert sivilisasjoner rundtomkring, tenker jeg. Kult tankespinn allikevel. Dessuten er det bare et forholdsvis kort tidsrom liv (i alle fall konvensjonelt liv, dersom man tar utgangspunkt i at liv ikke kan avvike stort fra slik det manifesterer seg på Tellus) har forutsetninger for å være tilstede før det blir dødsens stille i universet™. :'(

Det eneste tilfellet av sivilisasjon på Tellus (eller i universet, som i vet om) har bare eksistert i 10k år av flerfoldige milliarder. Det er ikke gitt at det varer spesielt mye lenger (krig, ressursutarming, gammaglimt, asteroidenedslag, zombieapocalypse, klimatiske forandringer som ødelegger forutsetningene for landbruk, what have you..) heller. I løpet av disse 10000 årene var det ikke før vi oppdaget oppdemmet solenergi (hydrokarboner: kull, olje fremfor alt og gass) at vi ble i stand til å virkelig forandre, foredle og forringe miljøet. Altså har jorden eksistert i ca 4.5 milliarder år, liv i ca 3.6 milliarder år, mennesket i ca 0.2 millioner år, sivilisasjon ca 0.01 millioner år og det industrielle/moderne samfunn i ca 0.0001 millioner år. Mulig jeg bommet med desimalene. :)

Spennende tema absolutt, men Metal_Barbie har et litt annet perspektiv enn oss later det til, Sentadilla. :)

Skal kikke på boken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstandene er så store at det er meningsløst om det finnes eller har eksistert sivilisasjoner rundtomkring, tenker jeg. Kult tankespinn allikevel. Dessuten er det bare et forholdsvis kort tidsrom liv (i alle fall konvensjonelt liv, dersom man tar utgangspunkt i at liv ikke kan avvike stort fra slik det manifesterer seg på Tellus) har forutsetninger for å være tilstede før det blir dødsens stille i universet™. :'(

Det eneste tilfellet av sivilisasjon på Tellus har bare eksistert i 10k år av flerfoldige milliarder. Det er ikke gitt at det varer spesielt mye lenger (krig, ressursutarming, gammaglimt, asteroidenedslag, zombieapocalypse, klimatiske forandringer som ødelegger forutsetningene for landbruk, what have you..) heller. I løpet av disse 10000 årene var det ikke før vi oppdaget oppdemmet solenergi (hydrokarboner: kull, olje fremfor alt og gass) at vi ble i stand til å virkelig forandre, foredle og forringe miljøet. Altså har jorden eksistert i ca 4.5 milliarder år, liv i ca 3.6 milliarder år, mennesket i ca 0.2 millioner år, sivilisasjon ca 0.01 millioner år og det industrielle/moderne samfunn i ca 0.0001 millioner år. Mulig jeg bommet med desimalene. :)

Spennende tema absolutt, men Metal_Barbie har et litt annet perspektiv enn oss later det til, Sentadilla. :)

Skal kikke på boken!

Vitenskap, og kanskje spesielt astronomi, biologi/evolusjon er noe som interesserer meg veldig, selv om jeg ikke har en realfaglig bakgrunn selv :)

Sjekk her:

Bill Bryson på platekompaniet

Denne boka er forfatterens forsøk på å forstå hva som har skjedd fra Big Bang til i dag: Hvordan kom vi oss egentlig hit vi er i dag? Hvordan vokste moderne sivilisasjoner frem? En røff guide til vitenskapshistoriens greatest hits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Metal_Barbie sitt forsvar, så tror (les; håper) jeg hun bare troller med oss.

Apropos annet liv, så er det veldig spennende, og statistisk meget trolig.

I boken til Bill Bryson (En kort historie om nesten alt) leste jeg om Drake-ligningen, som beregner sjansene for avansert liv i kosmos. Her gjorde han divideringer, der han startet med en viss mengde stjerner en spesifikk plass i universet, la oss si Melkeveien; deler dette med antall stjerner som sannsynlig at har planetariske systemer; deler det med antall planetariske systemer som teoretisk kan opprettholde liv; deler det med antall stjerner hvor liv kan utvikle seg til avansert liv, osv. Selv med en konservativ input vil antall avanserte sivilisasjoner i Melkeveien alene, som igjen er en galakse av kanskje noen hundre milliarder, være opp mot en million :)

Når det er sagt, så antas det at en gjennomsnittlig avstand mellom disse sivilisasjonene vil være rundt 200 lysår. Så Såfremt ingen andre sivilisasjoner har gjort Einsteins relativitetsteori til skamme, så er det nok liten sjanse for en hook-up, dessverre.

Anbefaler forresten boken på det sterkeste.

Hehe,litt både og,men ja,mest morro ,jeg er tross alt litt for gammel til å drive å tro på julenissen og slikt:)Men absolutt spennende tema uansett og det er jo derfor slike ting vekker oppsikt hos de fleste mennesker:)

Men mens vi er i gang...ang liv på andre planeter...dette er jo noe de fortsetter med å prøve å finne ut av ...så det må jo være noen grunn til dette?

Hva tenker du angående disse crop circle greierne forresten,du virket så smart,så jeg tenkte ....:D

I den dokumenteren jeg linker til litt lengre opp,har du sett den? Isåfall,der påstår du jo at de har fått kontakt med utenomjordisk liv via disse sirklene..:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstandene er så store at det er meningsløst om det finnes eller har eksistert sivilisasjoner rundtomkring, tenker jeg. Kult tankespinn allikevel. Dessuten er det bare et forholdsvis kort tidsrom liv (i alle fall konvensjonelt liv, dersom man tar utgangspunkt i at liv ikke kan avvike stort fra slik det manifesterer seg på Tellus) har forutsetninger for å være tilstede før det blir dødsens stille i universet™. :'(

Det eneste tilfellet av sivilisasjon på Tellus (eller i universet, som i vet om) har bare eksistert i 10k år av flerfoldige milliarder. Det er ikke gitt at det varer spesielt mye lenger (krig, ressursutarming, gammaglimt, asteroidenedslag, zombieapocalypse, klimatiske forandringer som ødelegger forutsetningene for landbruk, what have you..) heller. I løpet av disse 10000 årene var det ikke før vi oppdaget oppdemmet solenergi (hydrokarboner: kull, olje fremfor alt og gass) at vi ble i stand til å virkelig forandre, foredle og forringe miljøet. Altså har jorden eksistert i ca 4.5 milliarder år, liv i ca 3.6 milliarder år, mennesket i ca 0.2 millioner år, sivilisasjon ca 0.01 millioner år og det industrielle/moderne samfunn i ca 0.0001 millioner år. Mulig jeg bommet med desimalene. :)

Spennende tema absolutt, men Metal_Barbie har et litt annet perspektiv enn oss later det til, Sentadilla. :)

Skal kikke på boken!

Perspektivet tror jeg er veldig forskjellig hos alle,i forskjellige grader,men når alt kommer til alt så er alt som er ukjent og litt sprøtt noe som vekker alle menneskers interesse ;) OM man tror på feer ,havfruer eller nisser eller om man tror på aleins,djevelen og gud og alt imellom disse 6 tingene ,ja,det er egentlig (,hvis man ser poenget mitt,noe ikke alle her gjør)litt det samma:)

Når alt kommer til alt så hadde jeg nok helst ville at slike ting ikke fantes hvis jeg noen gang skulle oppleve de,og slik er det vel med alt som er skummelt og "paranormalt" om jeg kan si det på den måten:P Det er derfor det er spennende;)

men jeg må ærlig talt si at jeg ble lurt av den dokumentaren ja...så lettlurt er jeg nok...det så jo veldig særiøst ut...jeg hadde ikke sett noe om dette før ,var bare noe jeg kom over på youtube og ble vel litt vel facinert...:p Hadde jeg googlet dette hadde det jo kommet opp en ellr annen plass at det var tull:)

MEN det er mest for morro skyld at jeg postet denne tråden selvfølgelig:)Morro å se hva andre tror på:) Selv tror jeg ikke på noe igrunn..jeg holder meg bare åpen for det meste...men jeg også vil gjerne "se det før jeg tror det",men jholder ikke helt igjen for å kunne tro på ting til tross for å ikke ha sett det likevel...det ernok bare folk med samme synspunkt som kan forstå det da tydeligvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Metal_Barbie sitt forsvar, så tror (les; håper) jeg hun bare troller med oss.

Apropos annet liv, så er det veldig spennende, og statistisk meget trolig.

I boken til Bill Bryson (En kort historie om nesten alt) leste jeg om Drake-ligningen, som beregner sjansene for avansert liv i kosmos. Her gjorde han divideringer, der han startet med en viss mengde stjerner en spesifikk plass i universet, la oss si Melkeveien; deler dette med antall stjerner som sannsynlig har planetariske systemer; deler det med antall planetariske systemer som teoretisk kan opprettholde liv; deler det med antall stjerner hvor liv kan utvikle seg til avansert liv, osv. Selv med en konservativ input vil antall avanserte sivilisasjoner i Melkeveien alene, som igjen er en galakse av kanskje noen hundre milliarder, være opp mot en million :)

Når det er sagt, så antas det at en gjennomsnittlig avstand mellom disse sivilisasjonene vil være rundt 200 lysår. Så Såfremt ingen andre sivilisasjoner har gjort Einsteins relativitetsteori til skamme, så er det nok liten sjanse for en hook-up, dessverre.

Anbefaler forresten boken på det sterkeste.

in that case:

1267193354073.jpg

nå var ikkje min post retta mot metal_barbie, men berre ein liten rant mot generell ignoranse og naivitet i befolkninga :p

ja meiner å ha sett eller lest om den likninga ein gong :) om det skulle være tilfellet at det finnes liv eller sivilisasjonar innafor nokre hundre lysår frå oss kan ein jo håpe at ein gong i framtida til vere mulig å reise slike avstandar. men når det gjeld å besøke andre galaksar for det være ein nerdedraum. det er rett og slett for langt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Det som faktisk er spennende er at det er kun nå (nå i en kosmisk sammenheng er ganske mange millioner år) men det er kun nå vi kan vite for et faktum at det finnes andre galakser og dermed planeter. Om vi spoler tiden framover så vil vi komme til et punkt der ikke lengre stråling engang rekker mellom galaksene pga avstandene. (Red shift) Det vil si, at om det kommer en sivilisasjon lik vår, lenge etter oss så vil de tro at deres galakse er den eneste i universet. De vil ikke kunne si noe om universets begynnelse eller at det utvider seg. De vil rett og slett ha helt feil bilde av tingenes tilstand, fordi avstandene er blitt for store. Så sånn sett er vi meget heldig som lever i en tid der vi faktisk kan vite noe om vår begynnelse og omgivelser :)

Snakkes om det her ved ca 50min og 40 sek (fikk ikke timestamp til å funke)

ellers anbefaler jeg denne boka:

images?q=tbn:ANd9GcSRf_CaCAhqfFiKjIy9ClQLPDq3dSTTwR02wYsbyQOfgYxCZP5nXA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er eit urovekkande stort tal av folk som er dumme nok til å tru på så og sei kva som helst. ein godt produsert dokumentar eller artikkel, (og i den del tilfelle ting som for meg er heilt uforståeleg at folk trur på) og folk slukar det rått. menneskets evne til dumhet sluttar aldri å overraske meg.

når det er sagt så syns eg aliens er ein spennande tanke. med tanke på universets mangfold og størrelse så trur eg definitivt at det finns liv andre stadar enn på jorda. men igjen, på grunn av universets størrelse ser eg på sannsynet av at me skal oppdage det, eller at me får besøk av aliens som svært usannsynleg.

Betyr det at trolljegeren er en tulle film? helvete..

Det er et mindre logististisk issue som må løses definitivt. Men tanken på at vi skal være den eneste intelligent livsformen på et så uendelig stort område/areal/rom er absurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...