Gå til innhold

Tråden for sære matvaner!


Lily

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Samtidig har vi de som høvler osten fra den smale siden, men som ikke skjønner at man iblant burde rotere osten 180 grader for å sørge for at den skal holde seg vannrett, og at man burde veksle mellom å høvle på venstre og høyre side så man ikke får en stor kant på den ene siden. Folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig har vi de som høvler osten fra den smale siden, men som ikke skjønner at man iblant burde rotere osten 180 grader for å sørge for at den skal holde seg vannrett, og at man burde veksle mellom å høvle på venstre og høyre side så man ikke får en stor kant på den ene siden. Folk!

Fint å se at jeg ikke er den eneste som er perfeksjonist når det kommer til osteskjæring. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særinger:D

Jeg spiser varm maiskolbe og masse mais i salaten, men jeg liker ikke mais i varm mat som f.eks gryteretter.

Samme med gulerøtter. Kokte gulerøtter eller raspa gulerot er kjempe godt, men raspa gulerot i varm mat...jøkk!

Prøvde meg på noe "sop-i-hop mat" sist uke, med karbonadedeig, raspa gulerøtter, raspa paprika og tomater. Grusom konsistens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et inntrykk at alle liker bernaisesaus - noe jeg ikke kan fatte og begripe! Og ja, jeg hatet det FØR jeg fikk noen form for kaloriforbi!

Samme med sennep - jeg hater sennep! Egentlig ganske rart, fordi jeg kommer fra samme område som Bergbys sennep kommer fra og den sennepen begynner å bli ganske populær:)

Digger fuglen din Kira! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da så :) Ost er liksom bare en matvare som "alle" liker, da den kommer i så himla mange varianter. Lurer dog på hva jeg skulle gjort hvis jeg hadde hatt laktose- eller kaseinintoleranse:huh:

Appropo ost - det fikk meg til å tenke på tubeost eller smøreost på tube. Kjeder jeg meg ved matbordet og ser en tubeost som er klemt litt sporadisk på, da må jeg fikse den. Alt innholdet må klemmes mot tuppen, og den andre enden må rulles opp. Gjelder alle tuber egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det jeg tidligere trodde var sære matvaner faktisk er helt normalt !

- Må ete opp alt maten jeg lager, uansett om det er alt for mye. Har ikke kastet mat siden tidlig 90 tallet!

- Kan ikke ha noe snop eller lignende liggende tilgjengelig i leiligheten, da går det ned på høykant

- Spise en periode dressing til alt, brødskriver, stekte grønnsaker og alle varmretter. Brekker meg med bare jeg tenker på dressing nå!

Eier ikke magemål, var i sommer på ferie på mer sydlige breddegrader hvor en av resturantene hadde en burger challenger som besto å av 2x300 grams burger med salat og pomfrites. Gikk lett ned på høykant og jeg avslutta med the big chocolate challenge til desserte, til og med servitørene var imponert og jeg fikk en pils i premie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CC med Bær er noe av det

Jeg er nok ikke mer sær enn de fleste andre her inne når det kommer til hva jeg putter i munnen men jeg trenger særdeles lite variasjon når det kommer til hva jeg spiser. Jeg finner noe jeg liker og spiser det og gjerne bare det i opp til flere måneder.

Litt variasjon blir det vel alltid (hvis ikke annet så bare fordi jeg føler jeg må) men siden begynnelsen av juni har jeg omtrent bare spist cc og bringebær til frokost.

I flere måneder har middag eller gjerne både lunsj/middag bestått av ovnsbakt kyllingfile med egenlagd coleslaw. Jeg synes av og til det kan bli liiitt slitsomt når man har folk på besøk og besøket varer lenger enn en måltid fordi da må man begynne variere :D

Wasa husman med smør, gulost og kaviar er også en favorit. Dess mer sjeldent jeg spiser det dog...

bes

Samme her. CC med Bær og sukrin er bare sykt godt, sleng oppi noen rosiner :) Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du fasiten:

- Den flate siden

- Den store flaten

- Kommer an på hva en foretrekker. En mellomting imo.

- Kommer an på hva en foretrekker.

Tilleggssvar:

- Skinka skal alltid ligge under osten hvis du skal ha begge deler på brødskiva.

- Dopapiret skal alltid henge med åpningen ut fra veggen

Du har feil hva gjelder knekkebrødet men ellers var det godt svart :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...