Jump to content

Jma

Members
  • Content Count

    57
  • Joined

  • Last visited

  1. Oi, så da burde jeg ligge på minst 2400 kalorier? Det er mye Jaja, tusen takk for svar.
  2. For noen måneder siden kom jeg til et punkt hvor jeg begynte å stangere litt i økingen på vektene i treninga. Jeg skjønner at jeg må spise bedre og trene hardere, men jeg er litt usikker på hvor mye jeg egentlig bør spise. Jeg vet at jeg er litt for dårlig til å spise nok mat, så nå skal jeg ta tak i dette. Jeg er en jente på 28 år, er 178 cm og 64 kg. Jobber fult og står eller går stort sett hele dagen på jobb. Jeg pleier også å gå en tur på ca 20 minutter nesten hver dag, og jeg trener styrke 3-4 ganger i uka. Øktene mine er ikke så lange, som regel 30-40 minutter. Jeg ønsker å få litt mer muskler og å stramme opp enda litt mer. Så hvor mange kalorier bør jeg ligge på på en vanlig dag? Og bør jeg regulere kalorimegden etter hvor mye aktivitet jeg er i den dagen? Og har dere noen tips til enkel sunn mat/snacks som det er mye kalorier i?
  3. Det er en presa ja Det er utrolig bra trening, de får flott musklatur i fronten av det.
  4. Skal prøve å gå fra tre-split til to-split så jeg får trent hver muskelgruppe to ganger i uka, istede for en gang i uka. Har prøvd å sette opp en plan selv, med de øvelsene jeg er vant med, som ser slik ut.. Dag 1 Markløft Iso row Biceps curl Omvendt benkpress (Nedpress? Trenger jeg det?) Hantelpress Dag 2 Knebøy beinpress Leg curl Leg extension Tåhev Mage Sånn som formen er idag er jeg mest fornøyd med skuldre/bryst/rygg og minst fornøyd med bein og armer. Hva tror dere? Er det noe jeg bør legge til, eller kan ta vekk? Jeg er 178 cm høy, og veier ca 62 kg. Spiser 1600-2100 kalorier om dagen (og ca 80-120 g. proteiner), avhengi av hvor mye aktivitet jeg er i, og om jeg trener styrke den dagen. Jeg trener så og si ikke noe cardio, men går mye ellers i hverdagen. Om jeg ønsker å stramme opp og øke musklemasse, bør jeg først prøve å bare fortsette som jeg gjør nå, eller begynne med en cardio økt i uka i tillegg? Bør jeg spise enda mer?
  5. Må man bli medlem på EVO før man kan ta kontakt med de?? Finner ikke noe e-post eller telefonnummer noe sted på siden. Vil jo helst se senteret før jeg eventuelt melder meg inn?
  6. Vurderer å bytte treningssenter, så jeg vil gjerne høre om noen har erfaring med EVO eller Studio 356? Stamina Hot er egentlig litt uaktuelt, for jeg foretrekker å trene med minst mulig folk rundt meg Innbiller meg det er mest folk der... Kunne ikke finne noe priser på Stamina, men regner med det er dyrere enn de andre og.
  7. så mange skjønne valpebilder! Her i huset er det ikke bare jeg som trener hardt for å få mer muskler
  8. Du er akkurat like høy og "tung" som meg, så her må jeg følge med Hvor mange kalorier ca. spiser du om dagen? Og proteiner?
  9. - Ha klare regler for hva som er lov og ikke fra første uka valpen kommer i hus. Pass på å alltid følge disse reglene. Når valpen begynner å bli unghund og kommer i "puberteten" er det viktig å alltid være konsekvent i oppdragelsen selv om det ikke alltid er like lett. Særlig siden bullterrier er en litt sta og stri rase. - Tren enkel og positiv lydighet med valpen. Da får dere bedre kontakt, og du får en lydig hund, og valpen får brukt hodet sitt litt. Men husk at en valp ikke orker særlig lange økter, så noen få minutter holder. - Vær flink til å sosialisere og miljøtrene valpen. Men vær kritisk til hvilke hunder den får hilse på. Ikke alle hunder er flinke med valper, og det er bedre at valpen har noen få venner den leker fast med, enn at den får negative opplevelser med fremmede hunder. - Om det oppstår små problemer så ta tak i det med en gang, før det blir verre. Det finnes mange forum på nettet som er hjelpsomme. Men ta ting du hører med en klype salt og burk sunn fornuft Det var det jeg kom på i farta
  10. Ja, instruktøren vår hadde helt tydelig null erfaring med litt mer krevende og sta hunderaser/individer. Og hvis man ikke har kunnskap nok til å kunne hjelpe alle de forskjellige typene, så har man på en måte ikke så mye som instruktør å gjøre, spør du meg En instruktør som ikke klarer å tilpasse treninga til hvert individ holder ikke mål Og når jeg var på dette valpekurset, så var jeg helt ny når det kom til hundeoppdragelse, så jeg sleit MYE med denne bikkja, fram til vi fant en flink hundetrener som hjalp meg masse.
  11. Jeg var på valpekurs med min første, og det var også en heller dårlig erfaring. Det kurset jeg gikk på ble kun basert på avledning, ignorering osv. Bare positivt. Mens min valp var en skikkelig bajas som trengte klare grenser og konsekvenser, så vi passa dårlig inn Instruktøren vår ga oss mer eller mindre opp, så det var de pengene... Jeg kommer neppe til å gå på valpekurs igjen. Men for all del, det kan jo funke bra som sosialisering eller noe sånt, men man må ta det man lærer med en klype salt, og tilpasse treninga til sin egen hund. Alle hunder er forskjellige og trenger forskjellige måter å bli oppdratt på.
  12. hmmm. de bikkjene så kjent ut :D
  13. mange skjønne vovver her jeg er godt over middels interessert i hund, haha Vi har tre stk perro de presa canario. To hanner og ei tispe. Dette er babyen min, som jeg trener lydighet og weightpulling med. Han er 3 år gammel, og heter Damien. Også er dette bikkjene til samboeren min Ramos Lorena (er importert fra Spania, og er derfor kupert.)
  14. Jma

    Fettprosent

    Ville bare si at jeg er like høy som deg, og veier 62 kg. Veide 60,5 kg da jeg for alvor begynte å trene for 4 mnd siden. I disse 4 mnd har jeg spist ca 1900-2000 kcal hver dag (i gjennomsnitt...) og trent styrke 3 ganger i uka. Og jeg har iallefall ikke lagt på meg mer fett en muskler på disse månendene Tvert imot.
  15. Det er kanskje litt drøyt å si at han bør byttes ut, men det er forskjell på uvitenhet og frekkhet
×
×
  • Create New...